![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg har gjennom Eurobonus fått tilbud om fly tur retur med SAS til New York fra Oslo. SAS reklamerte fra ca 4200 kroner.
Jeg prøvde å se på prisene fra begynnelsen av juni, men desverre så bor jeg i Stavanger og må til Oslo først.... Dermed kom prisen på nærmere 10 000 kroner.... Hadde nok ikke trodd at jeg skulle få det for 4200, men at det skullle være så stor forskjell syns jeg er urimelig En skulle vel tro at SAS hadde sett viktigheten med å ha gode konnection priser også slik at de fikk fylt opp langdistanse flyene sine, men det er de tydligvis ikke.... Ser ut til at det først å fremst er beregnet for Oslo borgere... Blir ikke tur til New York med SAS for meg i alle fall |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nå vet jeg ikke hvilke dager du har sjekket osv., men jeg sjekket OSL-EWR t/r versus TOS-EWR t/r på et par utvalgte datoer i juni. Forskjellen var ikke så langt unna det jeg ville regnet med. 4600,- fra OSL, og 6800,- fra TOS. De samme dagene kom sas.no opp med ca 5100,- fra SVG. Kan det være noe spesielt som skjer de dagene du sjekker, slik at flyene fra SVG til OSL er fulle?
Last edited by TOS; 02-04-2011 at 17:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det finnes reiser til rundt 6000kr. Billigste alternativ er som regel via CPH, ser ut som SAS er i gang med tulleprisingen igjen.
Det går jo an å booke separate billetter, da kommer du i mål på rundt 5500kr. Edit: Ser at TOS har rett, det er ikke så vanskelig å finne billetter til rundt 5200kr. Selvfølgelig må man være fleksibel, det må man vente hvis man skal ha det billigste av det billige. Det finnes også mange reiser via OSL. Problemet er kanskje at den lavpriskalenderen rett og slett er dårlig, det er lettere å søke på konkrete datoer. Last edited by Dag Viking; 02-04-2011 at 17:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hva slags dager sjekket du? De billigste transatlantiske billettene krever gjerne at du er borte natt mellom lørdag og søndag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
At CPH kan være billigere nogle dage er der vel heller ikke noget unaturligt i. SAS prissætter vel ud fra efterspørgslen på alle deres muligheder og ikke nødvendigvis ud fra at OSL skal være billigst hvis man har tilslutning fra Norge. Det kan jo være et tegn på at OSL-EWR sælger ret godt. Såvidt jeg er orienteret er belægningen på ruten ret så god og hvis CPH på samme dage har dårlige belægning er det vel kun naturligt at den er billigere. De dage vi har kigget på standby på EWR-OSL har der ihvertfald været tæt på fyldt.
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg resieer til og fra Stavanger og da fikk jeg altså en helt annen pris enn om det hadde vært fra Oslo. Jeg vet selvsagt at jeg måtte ha betalt noe for connection flight, men at det skulle komme på tilsammen 10 000 kroner syns jeg altså er urimelig. Jeg ville reist 6 juni med hjemkomst 9 juni.
Blir nok KLM eller Lufthansa denne gangen også ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvis du har bestemte dager du SKAL reise på, så er det ikke SAS sitt tilbud det er noe i veien med, men din forståelse av hva kampanjepriser er.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er mandag til torsdag. Om du leser mitt innlegg over en gang til, så er det sånn at billige billetter over atlanteren krever at man er borte natt merllom lørdag og søndag. KLM skal ha over 11.000 på de dagene, mens Lufthansa skal ha over 16.000.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Tidsrommet var 4 juni til 9 juni |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Lufthansa er ikke billigere, faktisk er det billigste med Lufthansa vestover med LH-metall og tilbake med SK908 ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Flyselskapene har faktisk et behov for å tjene penger...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nei sier du det ?!
De hadde kanskje tjent mer penger på sine intercontinentale ruter vis de hadde hatt bedre connection priser å dermed hatt større sjangs til å få med flere passasjerer over Atlantern ? De mister straks en masse kunder til Lufthansa og ikke minst KLM |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Det er nå en gang slik at hvis man er lite fleksibel og må reise på et gitt tidspunkt og en gitt dag så kan det fort bli dyrt. Det er ikke slik at SAS tilbyr dårlige connection priser, for om du ser på de prisene jeg har vist til så får du t/r SVG-EWR for kr 5186,- med SAS via OSL. Det er ca 800,- dyrere enn direkte fra OSL, men det er ikke en ublu pris. At det er dyrt akkurat den dagen du ønsker å reise kan ha med forhold på reisen mellom SVG og OSL. Hvem vet? Billigste alternativet jeg fant med utreise 4. juni og retur 9. juni var med BMI til London og CO videre. Da til ca 5300,-. Det samme gjør LH. KLM ligger på ca 6500,-. Last edited by TOS; 02-04-2011 at 22:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
What the fuzz.... Hvorfor klage så mye på SAS... De driver butikk. Som alle selskap. Beundrer SK for at de tar opp NYC ruta igjen.
![]() Du er ute etter pris... Ta KL hvis det billigst. Langt fra det verste... Tvert om like bra eller bedre i økonomi. Nå er prisen 5.340 kr.. Sikkert like raskt, sikkert like lite ubrukelige supermikropoeng på begge, som du sannsynligvis aldri får bruk for. ![]() Du får 772 ( fortsatt 9 i bredden ) ut med topp AVOD og nyrenoverte 744 tilbake med det samme... Gratis booze... OK mat.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Mest sannsynlig er det utreisedagen din, lørdag 4/6 som gjør at det er dyrere å reise med SAS. TOS er nok inne på noe her med at det er manglende kapasitet SVG-OSL denne dagen som gjør at prisen spretter opp med SAS.
Reiser du derimot den 3/6 får du reise fra SVG til kr 5190 med SAS. Sjekk på wideroe.no, og der kan du også filtrere søket slik at du kun viser SAS om dette er av interesse. God tur ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() La oss få fakta på borde her - hvilke flighter og datoer gir kr. 10.000, kan ikke være via OSL på de datoene du spesifiserer?
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS Eco Extra og Business tilbud fra USA | darkcho | Reiseforum | 11 | 09-09-2012 15:19 |
Håpløst med to håndbagasjer på DY? | Chriscross | Reiseforum | 6 | 27-12-2011 08:20 |
BMI Diamond Club (splittet fra: Tilbud fra TK i C-klasse) | janarne101 | Reiseforum | 4 | 04-11-2011 12:56 |
Irriterende NEW YORK "tilbud" fra SAS | Fnate | Reiseforum | 11 | 25-02-2011 16:44 |
Bra tilbud fra SAS til BJS | CK | Flyforum | 0 | 25-05-2007 09:20 |