![]() |
|
![]() |
#1 |
Free Luigi
|
![]()
Nå er ikke denne TR'en fra meg per definisjon, men etter å ha besøkt min kjære bestemor fikk jeg lyst å skrive et par ord for å på en måte hedre LT's flyvende ambulanser - men også vise hverdagsmiraklene som kanskje går skjult for de ansatte.
Min kjære bestemor har i alle år vært husmor, vokst opp på landet og alt opp kyr og sau, samt en skokk unger. Hun flyttet ikke til byen før hun var godt voksen, og er derfor svært lite bereist. Har vært av typen som trives best med å være hjemme, velge det trygge og generelt ikke ta noen sjanser. Derfor synes hun at det er rimelig skummelt når undertegnede drar ut med småfly, og fly generelt. MEN - hun har alltid kommet med kommentaren "jaja, jeg er nå så gammel at jeg aldri får opplevd det". Hun har nemlig aldri flydd selv.... Faktisk, har hun uttalt, hadde det jo vært litt gøy å prøve - men så falt hun alltid tilbake på at det var umulig så dårlig til beins som hun var. Flere ganger har hun nevnt det, jeg har tenkt og fundert - men ikke funnet noe løsning på det. Nå skulle det gå så ille at min kjæreste bestemor har falt og brukket en del bein, forslådd seg kraftig. I hjembyen hadde de ikke kompetanse til å gjøre noe med det, så hun måtte sendes til Tromsø. Jeg var i all hemmelighet spent på hvordan hun skulle sendes hit.... Det var noen tindrende øyne som møtte meg når jeg nå var og besøkte henne, de kunne fortelle meg at til tross for all elendigheten så hadde hun faktisk fått fly! ![]() Takk til ansatte i Lufttransports avdeling "luftambulanse" (jeg blir litt forvirret av alle disse begrepene, "norsk luftambulanse" er vel bare helikoptre?) - i dag har et menneske på tross av mye elendighet fått oppfylt en drøm, på en flott utført måte! ![]()
![]() |
#2 |
Flysitter
|
![]()
Fantastisk med en sånn glad (tross benbruddene) historie i disse krig/naturkatastrofe tider. Ønsker bestemoren din god bedring og er glad jeg lever i ett land der flinke luftambulanse piloter hjelper folk som trenger hjelp
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Herlig og rørende historie!
Slike besteforeldre skulle alle hatt. God bedring til beste!
![]() |
#4 |
>>>>><<<<<
|
![]()
Det er flott at hun har fått øynene opp for det vidunderlige i livet - fly!!!
![]() All honnør til luftambulansen! Hadde det ikke vært for de, hadde ikke søstra mi kommet seg så fort til sykehus som hun trengte! Pga luftambulansen har hun berget livet, og det tre ganger! ![]()
![]() |
#5 |
Free Luigi
|
![]()
Takk for at andre også skriver hyggelige tilbakemeldinger, det fortjener de som står på vakt døgnet rundt
![]() Etter en liten berg og dal-bane ser ting ut til å stabilisere seg nå, så hun skal nok tilbake med et lite gult ett i løpet av neste uke.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
En rørende historie! Det var vel en lignende historie på Trip-report-forumet her ganske nylig. En forumist som p.g.a. omstendighetene måtte fly med disse luftens helter!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air France A318 fra Oslo til Paris... en gladhistorie | Fnate | TripReports | 18 | 31-01-2018 00:20 |
10 små fra ZRH | LN-MOW | Bilder & foto | 5 | 16-03-2014 22:14 |
Noen små fra Heathrow | LN-MOW | Bilder & foto | 5 | 22-10-2012 14:37 |
Liten lørdagsquiz for de små grå. | Piddien | Flyforum | 5 | 16-10-2010 17:55 |
8 små fra hjemreisen | LN-MOW | Bilder & foto | 0 | 15-03-2010 02:42 |