![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 291
|
![]()
Amadeus er i ferd med å utvikle et nytt bookingsystem for lavkostselskaper. Systemet lages i samarbeid med Norwegian!!! Noen som besitter mer informasjon?
Lang link - bruk url-knappen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,877
|
![]()
...dette lukter det Accenture av......uten at det nevnes i artikkelen.....Saavidt jeg vet har Accenture en avdeling som utvikler og drifter CRS for LCC, saa det virker som om Amandus har kjoept seg inn i dette. Har en bekjent som solgte denne loesningen til nettop GOL som nevnes i Amandus artikklen....og vet at Accentures loesning er Linux basert.....skal grave litt rundt
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
det ser ut til å være mye mer enn bare reservasjon - også inventory management-funksjoner ser ut til å være bakt inn i dette systemet. Spennende! NAS vurderte jo Open Skies og andre "LCC-systemer", men var (og er vel fremdeles) såpass avhengige av å ha et system som kan snakke med Amadeus (som de aller fleste byråene i Norge har), så Open Skies ble ikke aktuell. Faktisk er det slik at (iallefall inntill dette blir fullt operativt), NAS hele tiden har brukt SAS' ResAid-system til bookinger, og SAS' Level inntektsoptimeringssystem - så NAS betaler hver måned (tror jeg det er) en stor regning til SAS Hosting i CPH for bruk av SAS' systemer!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]()
Dette var interessant og en brikke falt på plass.
Hmm.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,333
|
![]()
Fornuftig at NAS ønsker seg et nytt system... En konkurrent skal ikke behøve å være avhengig av en annen konkurrent og i tillegg betale for det... Blir nesten som Synnøve Finden som må kjøpe råvarer av Tine...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 291
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,333
|
![]()
Det bør de ikke ha...der bør det være/og er det sikkert skikkelig "brannvegger" slik at man ikke kan lese hva konkurrenten holder på med...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,877
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Guest
Posts: n/a
|
![]() Quote:
Når det gjelder BU og SK Hadde vi alltid i BU tilgang til ROC/DE/RO Displayer på SK og v.v. Men når DY startet hadde man i SK og BU ikke de tittemulighetene hos DY |
||
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]()
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]()
At "gutta på gølve'" ikke kan se DY sine data betyr ikke at det ikke ble/blir misbrukt lengre opp i systemet.
Vi husker vel Telenor og "den spanske" de tok med informasjon over fasttelefonikundene for et år eller to tilbake... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,877
|
![]()
Dette er vel et omraade hvor SAS alltid har kjoert et meget rent loep, og DY hadde nok aldri inngaatt om bruk av ResAid i en saapass kritisk del av oppstarten hvis det hadde foreligget den minste tvil om hvem som kunne se hva. Det er riktig som LN-HAT paapeker at SAS og BU kunne se DE/ROC etc. men disse funksjonene gir veldig liten informasjon om de oekonomiske aspektene av en flight, da de stort sett bryter ned informasjonen i fysiske klasser (C og M - stort sett var allt som ikke var C klasse kombinert i M klasse) med andre ord DE og RO++ var verktoey for aa se hva som var tilgjengelig.
Space Kontroll hadde BU full kontroll over og mang engang endte vi opp med en telefon paa kvelden naar vi trengte 40 seter paa BU's siste avgang til TRD.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva har skjedd med Amadeus.net? | 88charlie | Småprat | 4 | 03-03-2014 17:51 |
Google/ITA Software lanserer nytt bookingsystem | Edricson | Flyforum | 2 | 02-03-2012 08:45 |
Kan någon med access till Amadeus ta en TIMATIC | Savipix | Reiseforum | 2 | 27-04-2009 18:44 |
Norwegian skal bygge nytt bookingsystem | storg | Flyforum | 9 | 22-04-2006 12:48 |
Sterling nu med i Amadeus | Jan | Flyforum | 6 | 27-01-2006 22:40 |