Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 15-10-2005, 12:14   #1
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,335
Default Dagens tilbakeblikk...

http://www.airliners.net/open.file/939205/M/
EB is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2005, 15:35   #2
HMWK
ScanFlyer Molded
 
HMWK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
Default Re: Dagens tilbakeblikk...

Hadde de ikke noe plass for bagasje? Siden de hadde pax der. Hvordan ble det til?
HMWK is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2005, 15:54   #3
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
Default Re: Dagens tilbakeblikk...

Nå er jeg i tvil. Stemmer dette om at de hadde pax der nede ??

Virker litt uvirkelig for meg ?? Kan ikke huske jeg leste om det i 70 åra heller. Er dette noe som innsender av bildet står for. Kan'ke tenke meg at det vedr. rømmingsveier stemmer heller.

Fløy dem selv som ung gutt i 1969 t/r LAX-SAN med 727-200. Før 1011. Det som imponerte meg på den tiden er det samme som FR og andre Low Cost gjør idag, snuddde rundt på meget kort tid. I tillegg var 23 åringen imponert av hot pants ( var jo ung og smilet i trynet på 727'en.:
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2005, 16:25   #4
RolfL
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
Default Re: Dagens tilbakeblikk...

Hade inte LTU också en "lower deck pax cabin" i sina L1011 ? I alla fall i någon/några ?
RolfL is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2005, 16:30   #5
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,335
Default Re: Dagens tilbakeblikk...

Nå ble vel aldri denne maskinen så lenge hos PSA...
EB is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2005, 17:23   #6
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Dagens tilbakeblikk...

http://www.psa-history.org/hangar/l10.php

http://www.psa-history.org/museum/pic/l10ffcer.jpg

De var vel knapt ett år i produksjon, men de ble vel ikke kvitt flyene før i 78.

__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2005, 17:53   #7
LCH
ScanFlyer Crusty
 
LCH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
Default Re: Dagens tilbakeblikk...

Det som var i bellyen var en lounge, ala andreetagen på 747. Det påbygget bak nesehjulet er så vift jeg husker en forsterkning i tilfelle gear up landing, noe jeg ikke helt skjønner vitsen med ettersom det neppe satt PAX der nede under landing uansett.
__________________
Upcoming: TRD-OSL
LCH is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2005, 18:04   #8
Kua
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 317
Default Re: Dagens tilbakeblikk...

DC-10 til Premiair hadde jo kjøkken i samme posisjon. Der jobbet det 2 CA hele tiden. Person og mat heis opp til pax cabinen.
Kua is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Dagens tilbakeblikk... EB Flyforum 10 29-07-2007 19:04
Dagens tilbakeblikk... EB Flyforum 0 10-02-2007 08:21
Dagens tilbakeblikk... EB Flyforum 0 31-12-2006 10:57
Dagens tilbakeblikk... EB Flyforum 0 30-12-2006 08:05
Dagens tilbakeblikk... EB Flyforum 11 27-12-2006 14:17


All times are GMT +2. The time now is 14:22.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.