![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,335
|
![]()
http://www.airliners.net/open.file/939205/M/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
Hadde de ikke noe plass for bagasje? Siden de hadde pax der. Hvordan ble det til?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Nå er jeg i tvil. Stemmer dette om at de hadde pax der nede ??
Virker litt uvirkelig for meg ?? Kan ikke huske jeg leste om det i 70 åra heller. Er dette noe som innsender av bildet står for. Kan'ke tenke meg at det vedr. rømmingsveier stemmer heller. Fløy dem selv som ung gutt i 1969 t/r LAX-SAN med 727-200. Før 1011. Det som imponerte meg på den tiden er det samme som FR og andre Low Cost gjør idag, snuddde rundt på meget kort tid. I tillegg var 23 åringen imponert av hot pants ( var jo ung og smilet i trynet på 727'en. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]()
Hade inte LTU också en "lower deck pax cabin" i sina L1011 ? I alla fall i någon/några ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,335
|
![]()
Nå ble vel aldri denne maskinen så lenge hos PSA...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
http://www.psa-history.org/hangar/l10.php
http://www.psa-history.org/museum/pic/l10ffcer.jpg De var vel knapt ett år i produksjon, men de ble vel ikke kvitt flyene før i 78.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]()
Det som var i bellyen var en lounge, ala andreetagen på 747. Det påbygget bak nesehjulet er så vift jeg husker en forsterkning i tilfelle gear up landing, noe jeg ikke helt skjønner vitsen med ettersom det neppe satt PAX der nede under landing uansett.
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2005
Posts: 317
|
![]()
DC-10 til Premiair hadde jo kjøkken i samme posisjon. Der jobbet det 2 CA hele tiden. Person og mat heis opp til pax cabinen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dagens tilbakeblikk... | EB | Flyforum | 10 | 29-07-2007 19:04 |
Dagens tilbakeblikk... | EB | Flyforum | 0 | 10-02-2007 08:21 |
Dagens tilbakeblikk... | EB | Flyforum | 0 | 31-12-2006 10:57 |
Dagens tilbakeblikk... | EB | Flyforum | 0 | 30-12-2006 08:05 |
Dagens tilbakeblikk... | EB | Flyforum | 11 | 27-12-2006 14:17 |