![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hvem skal denne kjerra til?
![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Skal ikke dette være et av Airbus sine test fly...? Jeg synes å ha lest det et eller annet sted.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er maskin nummer to som skal gjennomføre flight test programmet. Den skal stundom til Etihad (2007).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Trodde de 2 første maskinene skulle beholdes av Airbus for testing. Den tredje maskinen som går i produksjon skal vel da til Singapore.
Men det kan jo tenkes at jeg tar feil, selv om det er veldig sjeldent jeg gjør det!:smokin BF |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Den aller første framen har ikke vært i luften hvis jeg ikke husker helt feil. Nummer 2 er den som allerede har fløyet - jeg trodde det var den som skulle til SIA. Dette er altså frame nummer 3 sånn sett.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Okej...for å få ting riktig:
MSN5000 og 5001 er testrammer. MSN01, F-WWOW, første A380 ut i full konfig og var den første som fløy. MSN02, F-WWXL, blir tredje A380, og skal til Etihad med tiden. MSN03, F-WWSA, blir femte A380 og skal til Singapore. MSN04, F-WWDD, er andre A380 (den som er avbildet over her), og skal til Etihad med tiden, etter å ha gjennomfør testflygninger som maskin nummer 2. MSN05, F-WWSB, blir sjette A380, og skal til Singapore. MSN06, F-WWSC, blir sjuende A380, og skal til Singapore MSN07, F-WWSD, blir fjerde A380, og skal til Etihad med tiden, etter noen testflygninger for Airbus. ..and so on. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Takk for en fyldig og fin oversikt, Blubird! ![]()
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hørte at den første som skal til Singapore først skal brukes til å teste cabininredninger. Den skal til Hamburg for montering av cabin. Blir vel kansjke også den som skal brukes til evakueringsøvelser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
A380 opplevelse nummer 2! | SingaporeAirflyer | TripReports | 4 | 16-01-2013 06:44 |
A380 nummer tre i lufta | Trety | Flyforum | 4 | 08-11-2005 15:42 |
Testing av A380 fortsetter ! | LN-OSS | Flyforum | 0 | 21-07-2005 15:00 |