![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Goodmorgen på denne dejlige sommer søndag. I dag går turen en togtur til København. hvad skal i bruge dagen på?
![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
God morgen fra Ris. Kaffe, gullvafler og gamle aviser er selskapet før mannen våkner. Tydeligvis hadde alle støvdotter og hybelkaniner booket ferieturen med SAS - så da ble de igjen hjemme…alle skal kastets ut i løpet av formiddagen. Gjester til middag i kveld. Nyt søndagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
God morgen.
I dag skal vi finne ut om Visby er oppskrytt eller ikke. Hadde trodd streiken skulle være over i natt, men ser ikke slik it. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
God morgen fra 5760! Regn og grått i Røldal i dag. Vi venter på varmen fra England siden det bare er 8 grader her på morran. I går fisket vi og sikret dagens middag. Ca 25 ørreter på 90 minutter. I dag skal vi trekke noen garn, så får vi se om man får enda mer fisk. Ønsker alle en flott dag!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
God morgen fra 1798. Gårsdagen ble stort sett tilbrakt i Strömstad. Spaserte rundt i byen, så på folkeliv og fete båter i havna. Ble god sjømatlunsj med kaldt drikke til. Herlig med litt skikkelig sommerfølelse selv om det gjerne kunne blitt noen grader varmere. Hjemover til Oslo i ettermiddag, da man skal planlegge litt for neste ukes utflukt. Ha en finfin søndag
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
God morgen fra Syden. En kort løpeøkt er gjennomført så da kan jeg gå tilbake til basseng- og buffetlivet. Dagens værmelding hevder sol og 25 grader. Som jo er ganske så passende
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God morgen fra Oslo. Skal ut å fly i dag, men med noe som faktisk går og ikke SAS. Rolig, men noe dramatisk kveldsvakt i går da vi fikk en stans situasjon, men situasjonen ble håndtert bra. For øvrig er netthastigheten min tilbake der den skal være. 0.2 mbits er ikke holdbart i lengden for å si det sånn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
God morgen fra Kongsberg.
Godt å være utskrevet fra sykehuset og kunne tilbringe hele helgen hjemme. Ingen store planer for dagen utover å få seg litt trim samt å følge med på helgens sport på TV. Neste uke blir det nok en tur til Riksen igjen for en undersøkelse og litt opprydningsarbeid. Jeg får nok beskjed om hvilke dager det blir i morgen. Greit å ha et pandionkort (fiktivt) i helsevesenet. Dukker det opp ting som på en eller annen måte kan releateres til levertransplantasjonen så blir en prioritert inn med en gang. Aldri noe unødvendig venting eller annet tull. Siste uken når jeg lå på Kongsberg Sykehus var det også litt dramatikk. To av pasientene døde og måtte kjøres i kjelleren. På torsdag var det en som fikk stans. Jeg tror han klarte seg og etterhvert ble trillet bort på intensiven. At folk dør på avdelingen er ikke unaturlig siden det også er en palliativ enhet på avdelingen samtidig som snittalderen er rimelig høy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
God formiddag fra Helsinki, der regnet plasker ned og jeg angrer på at jeg har tatt med sommerklær. Planen i dag er å være turist og se hva som kommer ut av det. Burde være mulig.
Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2011
|
![]() Quote:
![]() Sent fra min SM-G998B via Tapatalk
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2011
|
![]()
God morgen fra Lillestrøm, eller formiddag har det jo blitt nå faktisk. Sløv og fin er dagen ihvertfall!
![]() Litt delvis skyet og yr påstår noe regn, men det er fraværende så langt. Forhåpentligvis er været bra nok til en flytur med Tiger Moth til kvelden. Det får dog piloten bestemme! Ha en fin dag med eller uten Tiger Moth! ![]() Sent fra min SM-G998B via Tapatalk
![]() |
#12 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
God dag fra Jerevan. Her skulle vi egentlig opp tidlig, men av en eller annen grunn var jeg helt utslått. Så vi sov lenge istedenfor. Nå er det bare litt "morgenstell" og så skal vi prøve oss på historisk museum før en sen lunch. Muligens blir det noe liquid lunch inni mellom der også.
Bare 36 grader så langt, men det skal heldigvis bli varmere. Det føles ganske sjukt å våkne opp her for andre gang uten å ha vært ute av rommet eller sett ut (vi har innvendig rom og kom midt på natten så vi har typ ingen forhold til hvor vi er). I går tullet vi med at det føltes som om vi hadde litt stor lugar på Kielferga. Så vi er vel ca verdens dårligste turister, men jøss-og-ball så sykt deilig det var i går. Vi var begge utslitt, og det var anstrengelse nok å sitte og vente på room service trallene. ![]() Ha en stiligst dag.
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind Last edited by Fnate; 17-07-2022 at 11:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Good morning fra nevnte uforenede dronningdømme. Deler mer enn gjerne ut noe overskuddsvarme, dårlig med air-condition i 200 år gamle hus. Noe nyere har de ikke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Den telefonsamtalen med stansteamet de tok var av det korte slaget - det var bare STANS *avdeling* og så kuttet de samtalen. De kommer fort, veldig fort på sparkesykler. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() Det virker som de er meget godt drillet når stans alarmen går. Jeg opplevde på et tidligere opphold at en pasient med hjertestarter fikk stans. Han datt ned på gulvet under hendelesen, men hjerte begynte å slå igjen heldigvis. Stans teamet brukte ikke mange sekundene før de var på plass. Pasienten ble trillet på intensiven og kom ikke tilbake på avdelingen så jeg vet ikke hvordan det gikk videre. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Det tredje nivået er stansalarmen som uler og uler. Den skal heldigvis litt mer til å utløse ved en feiltagelse. Det som skjer oftest er at assistansealarmen blir utløst ved en feil, men da blir situasjonen som oftest fort avblåst og en litt småflau ansatt beklager. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
|
![]()
G’morgen.Åpnet dagen med en kaffekopp i boblebadet. Utrolig deilig. Godt for gamle ledd er det også. Ingen store planer for dagen, unntatt en liten lunchtur. Kreolsk eller tysk, vi får se hvem som holder åpent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
God aften fra Osnabruck. I går tok vi Eurotunellen under kanalen. Da har vi opplevd det. Dritkjedelig. Om det skulle bli en neste gang til England, blir det båt. Vi fikk tatt en avgang 1 time før vi hadde bestilt. Turen tok 35 minutter. Vi overnattet utenfor Zeebrugge. I dag tidlig kjørte vi opp til Knokke-Heist (den nordligste kystbyen i Belgia) og parkerte rett ved stranda, spiste frokost i bilen, før vi betalte 4,2€ i parkering og gikk på stranda. Ca 20 grader i vannet men vi holdt da ut i med bading i 30min. Så "solte vi oss" i 1 time før ett nytt 15 min bad før vi gikk til bilen, skiftet og kjørte nordover. Hvor blir det av hetebølgen? Det var faktisk litt kaldt i skyggen. Nederland ble nok en gang passert uten å sette føttene på bakken. Nå kjører kona, noe hun ikke gjorde de 12 dagene vi var i England.
Etterpå skal vi kjøre til rundt Nienburg/Weser, som ligger langt unna Autobahn, sånn ca midt mellom Hannover og Bremen. I morgen er planen å booke inn på Sûdsee camping, der de har litt badeland, så vi har noe å avkjøle legemet i. Tirsdag formiddag kjører vi til Airbus Finkenwerder for omvisning kl 16:10 til 18:50 Deretter videre nordover. Antakelig til nær Flensburg, for grenseshopping. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
Varmen kom vel egentlig i dag, og intensiverer seg i morgen. Ser yr melder 34-35 grader hos dere i morgen. Hilsen fra vestsiden av Weser.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Glad søndag fra Ris | EB | Flyforum | 8 | 27-12-2020 16:46 |
Glad søndag fra Ris | EB | Flyforum | 8 | 11-10-2020 15:09 |
Glad søndag fra Ris | EB | Flyforum | 7 | 11-08-2019 15:12 |
Glad søndag fra Ris | EB | Flyforum | 9 | 30-09-2018 15:32 |
'Glad søndag' fra Kongens By | LN-MOW | Flyforum | 41 | 22-09-2013 22:18 |