![]() |
|
![]() |
#1 |
Amatør
|
![]()
Fra før av har jeg fem objektiver, som er mer av standardtyper om vi ser bort i fra Sigma 10-20mm og disse skifter på å sitte på Nikon D80 / D300s, hovedårsaklig bruker jeg et allround objektiv fra Nikon som dekker et brennvidde på 18-200 på hovedkameraet, D300s.
D80 bærer ofte 10 - 20 fra Sigma. Skal "over there" i mai måned, og har hørt flere ganger at jeg må handle med hjem objektiv når jeg først er der borte grunnet prisene. Har lenge sett litt på Nikons 80-400mm, som er utsolgt her hjemme - men når den lå i butikkene var utsalgsprisen på 15 000 mener jeg. Lenke: http://www.bhphotovideo.com/c/produc..._80_400mm.html Er det noen her inne som har dette objektivet? Erfaringer? Eller har noen et annet objektiv med god kvalitet på optikken som anbefales. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
80-400 er et svært bra telefotoobjektiv for D300S. Jeg vet iallefall om én som skal ha dette objektivet her inne, hehe (og nei det er ikke meg).
![]() |
#3 | |
Amatør
|
![]() Quote:
Andre forslag uansett brennvidde ønskes velkommen! Kommer til å ta med ett objektiv hjem igjen, minst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Siden jeg ikke kjenner til andre enn meg på forumet som bruker Nikon 80-400mm..
![]() Selv om jeg en gang i blant kunne tenkt meg 70mm som korteste brennvidde,synes jeg allikevel at dette objektivet er særdeles anvendbart for flyspotting.Har en 80-200mm med bedre lysstyrke,men grunnet den kortere brennvidden tas dette frem stort sett når lyset begynner å bli svakere. Fordeler:flott brennvidde,optikk og VR. Ulemper: Skranglete originalt stativfeste og litt småtreig zomm (hadde vært bedre med skyvezoom) Noen vurderer også AF (dette er ikke et AF-S objektiv) til ikke å være blant de kjappeste i klassen. På mitt D300 fungerer dog AF veldig bra,men skal du knipse fugler i flukt i svakere lys så sliter det. Har derfor ingen problemer med å anbefale objektivet til flyspotting selv om det selvfølgelig finnes flere som er bedre både mht lysstyrke,AF og optikk,men alt har visst en pris ![]() Majoriteten av mine bilder her på forumet er forøvrig knipset med dette objektivet. Hvis alt går etter planen drar jeg en til OSL på søndag. Skulle du være i nærområdet er du hjertelig velkommen til å teste det ut.
![]() |
#5 |
Amatør
|
![]()
Flere objektiver som anbefales? Uansett brennvidde - er ute etter kjapp fokus. Kan det være lyssterkt og skarpt er også det bra. Ser for meg en prisklasse 5 - 20 000 av det vi ser her hjemme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nytt objektiv | andreas97sas | Bilder & foto | 3 | 12-06-2011 22:26 |
Nytt objektiv | baselutvann | Bilder & foto | 5 | 15-05-2010 16:08 |
Nytt objektiv | pilot_eb_red | Bilder & foto | 14 | 20-05-2009 17:27 |