![]() |
|
![]() |
#1 |
PROFIL IKKE AKTIV
|
![]()
Kjøpte jo ett brukt 200-500 objektiv, men har ikke hatt tiden til at teste den før nu, er på jobb, og her er ikke noen flyplass, men så på flyradaren at ett sas fly i 38495 fots høyde var på vei opp over det område hvor jeg er denne helgen, har ikke tatt noen test bilder med linsen før nu, Contrail bildet er tatt uten bruk av tripod, altså det krever litt trening at holde en rundt 52cm lang linse rolig, så ikke helt perfekt, men håndholdt og med litt mer trening så skal det sikkert bli bra
![]() har testet litt på tripod og der var kvaliteten MYE bedre ![]() Her er test bildet av SAS i litt over 38000 fot ![]() ![]() MVH Torben ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Legg ut bildet av tripoden så vi kan se forskjellen
![]() Du får begynne på SATS slik at du orker å holde halvmeter'n relativt stabilt.. Fikk forøvrig et par contrails for en liten stund siden (BA 747 og Virgin A340) Brukte en spade til støtte ![]() Legger ut senere hvis bildene ble brukbare.
![]() |
#3 | |
PROFIL IKKE AKTIV
|
![]() Quote:
![]() Ser frem til at se dine contrail bilder |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
evig optimist
|
![]()
med litt øvelse så kommer du til å få skikkelig bra bilder med tamron 200-500, har hatt det selv. Sett bort ifra autofokus-hastighet, så opplevde jeg dette objektivet en god del skarpere enn sigma 150-500 som jeg har hatt og solgt igjen. Skal jeg ha langlinse igjen, så blir det 200-500, ingen tvil. Har et lite håp om at tamron oppgraderer objektivet med bilde-stab`n sin og sitt nye ultrasoniske autofokus, da blir det antagelig et veldig populært alternativ til sigma.
![]() |
#5 | |
PROFIL IKKE AKTIV
|
![]() Quote:
![]() Kjøpte den egentlig fordi jeg fikk den veldig billig 4000 Nok og da med nytt elektronikk, da den bare har vært brukt en enkel gang, til en billed serie i snø og regn, så for at være sikker på at den var helt ok, sendte fotografen som jeg kjøpte den fra, til service og rens, og da ble alt elektronikk inne i linsen byttet til nytt, så har 1 års garanti på linsen ![]() Tenkte det var så billigt så kjøpte den egentlig ut ifra de tester jeg leste på nettet, har vel egentlig ikke bruk for sånt linse, men ett godt tilbud sier man jo aldri nei til ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
PROFIL IKKE AKTIV
|
![]()
Tenkte jeg skulle legge ut ett bilde med mitt nye copyright/vannmerke på syns selv det ble stilig, hva syns du ??
![]() ![]() God Helg allesammen ![]() MVH Torben ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() ![]() Og til Torben: Tøft og kreativt vannmerke(!), men tar kanskje bittelitt for mye plass og oppmerksomhet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hehe,du får legge deg i trening,så du orker å holde i kameraet ditt med
stooooor linse. Bildet ble bra det,Torben,så vi får håpe at du orker å gå ut igjen snart. Har noe med gode klær å gjøre det vet du.Kan ikke stå ute i rockeklærne dine nå vet du,hehe! Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
testbilder med nytt objektiv | petru26 | Bilder & foto | 10 | 12-04-2013 23:10 |
GA spesial med nytt objektiv. | putzmeister | Bilder & foto | 7 | 14-06-2011 19:01 |
Gardermoen med nytt objektiv. | Motard | Bilder & foto | 9 | 18-07-2010 21:40 |
Objektiv med fast brennvidde | seilfly | Flyforum | 4 | 08-09-2006 22:31 |
Et testbilde... | G-COLE | Flyforum | 3 | 21-10-2004 05:08 |