![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Noen her som har erfaring med Jorden rundt reiser? Er særlig ute etter info om prisnivå og hvordan dere har booket billetten? Gjennom booking tools på alliansenes hjemmesider (Star Alliance, OneWorld, Sky Team) evnt. gjennom Kilroy. Er det sånn at på en RTW kan man kun reise med flyselskap innen en allianse eller er det fleksibilitet på dette området? Spesielt fint hadde det jo vært om noen på forumet har foretatt en sånn tur for ikke så alt for lang tid siden som kanskje har litt kunnskap om dette friskt i minnet. Det er så vidt meg bekjent litt subtile og varierende regler på RTW-billetter og måten reiserute kan settes sammen på, f.eks. man kan kun reise i en retning? Kan man jo kun holde seg innen en enkelt allianse kan jo dette i mange tilfeller få merkbar påvirkningskraft for hvordan man skal sette sammen reiserute.
Har for øyeblikket ingen spesifike planer om en slik tur innen så alt for nær framtid, men er i ett stadium hvor jeg leker med tanken. Ser for meg en ganske klassisk reiserute, noe ala OSL-NYC-SYD-SIN-OSL. Har denne som ett utkast, andre interessante stopp underveis som kan bakes inn i denne ruten er SFO (og eller LAX), AKL og BKK men da sannsynligvis med reise på tørt land mellom SIN-BKK. Kan til info også si at jeg bare er 22, 23 om 2 mnd, og student. Er det riv ruskende feil at det er tilbud på sånne billetter for oss unge (håpefulle) og studenter? Mange spørsmål på en gang her, men de eneste dårlige spørsmålene er vel de som ikke bluir spurt, info mottas med stor takknemlighet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg har forsøkt via alliansenes RTW-bookingsider, men alltid gitt opp pga de høye prisene. Har imidlertid god erfaring med Kilroy som i sin tid fikset meg en god pris på ruten OSL-ARN-KUL-BNE-RAR-LAX-LHR-OSL med SK, MH og NZ, og det til tross for at MH ikke er i Star.
Et annet tips er å sjekke NZ eller QF sine sider. NZ flyr LHR-LAX-(med ev. stopp i Tonga, Samoa, Fransk Polynesia, Cook Islands, Hawaii)-AKL-HKG-LHR. Med QF sin multi-city booking kan du også finne gode priser RTW med en kombinasjon av BA og QF med utgangspunkt i LHR. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Jeg har hatt 4 stk ATW, senest år 2000, men da kjøpte jeg Star gjennom SK billettkontor til ca. 16.000. Har null peiling nå.
MEN dersom du gjennomfører det kan jeg alltids gi tips, spesilet om Hawaii, Fiji, Cook Islands og Fransk Polynesia. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Prisene på RTW er vel (mer enn) doblet de siste par årene. Dette var en god deal tidligere, men nå er det nesten bedre å kjøpe en del enkeltbookinger, og bygge disse sammen til 2 RTW. Dette blir fort rimeligere, så får en vurdere om man vil bruke nr.2 også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har også reagrt på prisene på star sine hjemmesider, der koster det jo lett 25000+++ for en slik tur, man ser mange av ruteforslagene på Kilroys hjemmesider til ca 15000 og disse koster jo det dobbelte om man plotter det inn i booking till på star alliance sin hjemmeside... Jeg var i Hong Kong i Mars i fjor og møtte faktisk på ett norsk ektepar som hadde tatt en RTW med Air New Zealand med følgende routing: OSL-LAX-RAR-AKL-HKG-OSL... Virke som en fin tur, men svakheten er at man ikke får med Australia her...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kjøp en ekstrabillett med Pacific Blue ( Virgin Blue ) fra AKL-SYD t/r.. Grei transport... Er litt svak for dette selskap. Veldig laid-back og trivelig...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Prøve bookingtool på Qantas med utreise til LHR, LHR-JFK-LAX-SYD-SIN-LHR til 1400GBP, det er jo ikke styrgalt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Uansett, ordentlig Jorda Rundt bør inneholde en øy i South Pacific...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Og hvilke(n) øy(er) er det du sikter til SQ777? Noen stalltips, jeg er ingen storstilt badeløve, så disse stillehavsøyene er ikke det som har trigget min interesse mest, men får jeg gode råd kan det hende jeg snur på meningene.... Tahiti, Fiji, Cook...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Rarotonga anbefaler jeg på det sterkeste. Har vært 3 ganger, og sett mesteparten av de 32.5km i omkrets, Grei med NZ..
Fløyet NZ en del ganger og kan anbefale dem. Tahiti/Moorea er superflotte, men der er det helst AF som gjelder. Før stoppet NZ på veien LAX-AKL Reiser du til RAR skal jeg gi deg ett "innføringskurs" ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Tillater meg å komme med min mening her: Jeg har vært på Fiji og Cook Islands, og anbefaler definitivt den siste av de to selv om det selvfølgelig er gøy å si "bula" og drikke kava hele dagen på Fiji.
På Cook Islands; ta Air Rarotonga til Aitutaki. Aitutaki med den fantastiske lagunen står ved siden av "sydhavsparadis" i min synonymordbok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Yes, Fiji er oppskrytt.. Si skål ( bula ) bruker jeg fortsatt . Ta Raro..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Mye interessant og flott info! Som sagt ligger dette prosjektet litt frem i tid, men jeg synes det er greit og til enhver ha noen reiser på planleggingsstadiet sånn at man har noe å se fram til... Og da er det jo flott å ha en kunnskapsdatabase som Scanair å ty til når man skal ha informasjon, svært mange av verdens små kriker og kroker som er besøkt av medlemmene her! Hvilke aktiviteter kan man foreta seg på Rarotonga og Aitutaki, bortsett fra bading da?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Egentlig ikke så mye, bare å slappe av. Man er der bare noen få dager, vanligvis.
På Raro ha en liten bil en for å utforske øya en dag eller to. Men du må ha lokalt førerkort ( hvis det ikke er endret ). Man tar med det norske til politistajonen, konverterer det til Cook Islands førerkort. Betaler et gebyr. Dette finasierer det lokale politi.. ![]() Jeg har to. Har aldri blitt stoppet i kontroll i Norge bortsett for tre år siden i rutinekontroll. Bladde opp Cook Islands først . Skulle sett trynet på polilitimannen. Selvfølgelig jeg bladde opp det norske til slutt... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Driver og sjekker mulige reiseruter. Vil det være mulig å få en billett fra OSL med opphold både på PTT og IPC? Har prøvd "Avansert søk" på wideroe.no, men det feiler bare uten noen fornuftig feilmelding.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Sjekk ut www.thegreatescapade.com
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Jorden rundt | eligent | TripReports | 1 | 30-08-2017 20:46 |
Jorden rundt på 80 timer | peterfox | Småprat | 11 | 13-01-2014 08:30 |
Jorden rundt - flyging | Ståle | Reiseforum | 22 | 07-10-2010 18:16 |
Jorden rundt med SK,MH,CO,TG,LH | Farmer | TripReports | 29 | 04-03-2008 20:26 |
Jorden rundt på 80 dager | LN-HAT | Flyforum | 1 | 20-02-2005 23:40 |