Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 12-06-2010, 00:12   #1
Lansen
Newcomer

SAS Eurobonus hos Partners - bluff?

Jag reste CPH-BKK-CPH i början av året med Thai i Premium Economy. Efter drygt tre månader hade jag fortfarande inte fått några Eurobonuspoäng. Skickade in en efterregistrering och efter ytterligare två månader fick jag ett mail som förklarade att denna resa inte berättigade till Eurobonuspoäng.

För två år sedan hyrde jag bil hos Hertz i Newark. Samma historia den gången. Hos Avis i Tyskland har det dock fungerat varje gång, samt hos Scandic i Norge.

Är Eurobonusintjäning hos partners en bluff? Verkar helflummigt att i förväg veta om man faktiskt kommer att få poäng eller inte.

Vad är din erfarenhet?
Lansen is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2010, 00:18   #2
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Default Re: Eurobonus hos Partners - bluff?

Velkommen til forumet. Vedr Thai så står det ganske klart på sas.se/dk/no hvilke bookingklasser som gir opptjening:
http://www.flysas.com/no/EuroBonus/S...Intl/?vst=true

Min erfaring - jeg får poeng på det jeg skal.

Old 12-06-2010, 00:40   #3
Lansen
Newcomer

Just det. Eftersom bokningsklassen var U, och enligt tabellen skall vara berättigande, så kan man undra vad som egentligen krävs.
Old 12-06-2010, 06:32   #4
Utflyttet
Ute på tur

Quote:
Originally Posted by Lansen View Post
Just det. Eftersom bokningsklassen var U, och enligt tabellen skall vara berättigande, så kan man undra vad som egentligen krävs.
Har du spurt SAS EB hva årsaken er, og evt, hva var svaret du fikk fra de?

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2010, 06:48   #5
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Du skal ikke nødvendigvis ta svaret til Eurobonus retro reg for god fisk uten videre. Det finnes mange eksempler på at det de sier er feil, eller ikke har fått med seg hele saken, og da trenger de bare litt vennlig hjelp og rettledning. Jeg hadde en gang en billett BGO-SVG-ABZ, som ble skrevet ut på ett boardingpass. Denne fikk jeg aldri poeng for. Når jeg tok kontakt med de, så fikk jeg beskjed om at innlandsreiser ikke gir poeng, men etter at jeg fikk fortalt de at det sto to reiser på det samme boardingkortet, så gikk alt i orden.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2010, 06:56   #6
Lansen
Newcomer

EB svarer egentlig bare att Thai upplyst dem om att biljetten ikke gir poäng. Då både Sas och Thais hjemside tydligt sier att bokningsklassen ger poäng, så borde det ju också vara så. Det får väl bli ett litet vänligt brev till EB, igjen :-)
Old 31-01-2011, 12:11   #7
Lansen
Newcomer

Idag har jag äntligen fått poängen (10800). Drygt ett år och flere purringer tog det. Jag är inte särskilt imponerad av Eurobonus i denna sak.

Det som slutligen löste saken var ett samtal med en mycket hjälpsam herre på kundtjänsten. Han berättade att resan låg inne i systemet som "pending". Vad det egentligen betydde var oklart, men han kontaktade Bangkok Retroregistration direkt. Efter några dagar fick jag besked att poängen krediterats mitt konto.

Kan tillägga att jag reste KUL-BKK-CPH-BKK-KUL med samma bokningsklass BKK-CPH-BKK i november. Den gången fick jag poängen omedelbart.
Old 31-01-2011, 15:24   #8
Blackhawk
ScanFlyer Molded

Blackhawk's Avatar

Godt at du fikk poengene til slutt, men det var nå virkelig
en drøy ventetid. Når du har brukt såpass mye tid med
purringer, burde man nesten ha fått en ekstra kompensasjon -
noen ekstra poeng osv.
Old 03-02-2011, 12:31   #9
TigerBlack
ScanFlyer ettellerannet..

TigerBlack's Avatar

Jeg ser daglig det problemet du nevner.. du kan etter registrere savnede poeng via sas.no, du kan også sende den til SAS retro for etter reg. dette har du allerede funnet ut av.

Det som er cluet er at selv om en registrerer bonuskortet i bestilling/check in er det på ingen måte altid at dette blir fanget opp. Jeg ser at noen selskaper er værre på dette en andre. Både SQ og TG er gjengangere her, LH skjer ,men ikke så ofte.

*det kan ta opptil 3 uker før poengene er registrert
*har de ikke kommet iløpet av den tid kan du etter 21 dager etter hjemkomst etterreg på sas.no evt sende biletter/utskrift av eticket + boardingpass til manuell etter reg.

Det er svært viktig at du altid tar vare på boardingpass til du ser poengene er kommet inn. Dette kreves ved en evt etter registrering.
Old 03-02-2011, 12:49   #10
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Quote:
Originally Posted by Scanor View Post

Det er svært viktig at du altid tar vare på boardingpass til du ser poengene er kommet inn. Dette kreves ved en evt etter registrering.
Av ren nysgjerrighet... hvis man kun har boardingpass på mobil... hvordan håndteres dette? Sende inn mobilen?

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2011, 18:27   #11
BårdK
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Lansen View Post
Idag har jag äntligen fått poängen (10800). Drygt ett år och flere purringer tog det. Jag är inte särskilt imponerad av Eurobonus i denna sak.

Det som slutligen löste saken var ett samtal med en mycket hjälpsam herre på kundtjänsten. Han berättade att resan låg inne i systemet som "pending". Vad det egentligen betydde var oklart, men han kontaktade Bangkok Retroregistration direkt. Efter några dagar fick jag besked att poängen krediterats mitt konto.

Kan tillägga att jag reste KUL-BKK-CPH-BKK-KUL med samma bokningsklass BKK-CPH-BKK i november. Den gången fick jag poängen omedelbart.
Godt eksempel på at man ikke bør outsource oppgaver som er av betydning for kundeservice. EB er et lojalitetsprogram, og man skaper ikke skikkelig lojalitet når man ikke klarer å dele ut de fordelene programmet lover uten at kunden må bruke masse tid og ressurser.

Stusser også over de "strenge" reglene for etterregistrering med blant annet krav om at du må spare på boardingkort i ukevis, for ikke å snakke om de som bruker kredittkort og mobil som id.

Minner meg Amerikanske flyselskaper som på midten av 90-talle skulle fokusere på kjernevirksomhet og samtidig redusere kostnader. De (f.eks. Delta) outsourcet bagasjehåndteringen og sparte noen dollar, men de raste på bagasjehåndteiringskåringer. De forstod vel ikke at kundene setter pris på at bagasjen kommer frem.....
BårdK is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2011, 21:46   #12
FBUMAN1
ScanFlyer Blue

OBB 19 Re: Eurobonus hos Partners - bluff?

Du kan retro registrere poeng selv via eurobonus sine sider når du har fløyet TG :
http://www.sas.no/no/EuroBonus/Medle...ing/Flyreiser/
FBUMAN1 is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2011, 01:50   #13
Lydmann
Newcomer

Quote:
Originally Posted by FBUMAN1 View Post
Du kan retro registrere poeng selv via eurobonus sine sider når du har fløyet TG :
http://www.sas.no/no/EuroBonus/Medle...ing/Flyreiser/
Tjaa... Jeg har opplevd at dette ikke alltid fungerer. Skulle hjelpe broren min med å etterregistrere noen poeng i Q-klasse hos TG for litt siden, og da fikk vi beskjed om å sende inn manuelt, eller til mailadressen til EBRetro.
Lydmann is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2011, 02:11   #14
LN-KEH
Doodlebugger

LN-KEH's Avatar

Forsøkt ved flere anledninger uten å lykkes - noe av den mest krøkkete programeringen jeg har sett
>Du kan retro registrere poeng selv via eurobonus sine sider når du har fløyet TG

Eders
Knut Erik
LN-KEH is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2011, 05:48   #15
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Synes SAS EB er dårlige på registrering for tiden. Mangler 10 fligher som er bestilt gjennom min profil på sas.no, i tillegg til 1 flight med Swiss. Dessuten mangler jeg 3 netter på Radisson der EB nr står på faktura, men de får likevel ikke til å etter-registrere poengene. Ganske unødvendig etter min mening.
Det positive var at nytt diners-kort kom i posten 4 dager etter at ny status var oppnådd, de sover ikke i timen!

Posting Rules