![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Nå var det tid for å prøve en ny rute til Singapore.
Innsjekk gikk på norsk vis hvor samtlige 300? Passasjerer stormet flyet når det ble ropt opp og velkomsten var meget behagelig. Sete 16A som jeg hadde valgt har faktisk et blokkert vindu, noe som ikke er nevnt på noen seatguru eller lignende. Men som flynerd man er så var det bare å lene seg frem som et barn og se ut gjennomd to man hadde. Champis og meny ble delt ut samt varme kluter og for meg er dette en eksklusiv opplevelse ut fra OSL. Setene var vel omtrent 100% det samme som spacebeds på Singapore Airlines og var meget komfortable med massasje osv. Belegget i business kabinen tipper jeg var 80%. Det var ingen i 16B så jeg koste med med mitt eget privat hjørne. Serveringen var meget bra, ikke noe folie og alle retter klasj ned på brettet i en servering – men fem retter servert individuelt, og alt var meget godt.. jeg valgte torsk til hovedrett og den var helt OK (på fisken er jeg litt bortskjemt etter ”dagens fangst” på Icelandair Saga) AVODen var meget bra med svært aktuelle filmer (hvor noen ikke er på kino i Norge ennå). BKK-SIN var en artig opplevelse.. Der var det 747 som var satt opp med det eldste interiøret og jeg fikk vibber helt tilbake til de gode gamle 747 til SAS. Jeg satt på upper deck og det var upåklagelig med plass. Maten var OK og servicen svært profesjonell. Det ble en skikkelig retro opplevelse. Changi gleder meg alltid… Kofferten min komm aller først og fra flyet ble ”koblet” til gatewayen eller hva det heter til jeg satt i Taxi var 14 minutter!! Singapore var som vanlig en knallby og jeg fikk jobbet litt også. Konklusjon? Jeg var jo litt spent siden dette forumet skiller seg en god del ut i forhold til de fleste og har kommet med lite smiger om Thai på long haul business, og jeg prøvde både SAS og Singapore business for et par måneder siden. Kort og godt så var (som jeg ventet) Thai en totalt annen liga enn SAS, service, mat og AVOD er helt usammenlignbart. Måten maten blir presentert på (og kvaliteten) er noe totalt annet. Loungene til Thai er også fra en ganske annen verden og er vel ikke sammenlignbart. Rutemessig så er det jo ogås en god rute da du slipper CPH og meget trist SAS eco extra tur oppe i det hele. Så basert på siste måneder sopllevelser vil jeg personlig rangere måten å komme seg til Singapore på business til: Singapore Airlines 9 poeng Thai 8 poeng SAS 4 poeng |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Flere bilder:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Enda flere bilder:
Last edited by SudCaravelle; 11-02-2011 at 09:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Flott rapport og bra med bilder.....det var et par duggfriske der som gjorde meg tørst
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Fin rapport. Ser ud til at Thai har et fint produkt, hvis man bare undgår deres gamle 747'ere fra CPH og ARN...
Ville ønske at Thai snart startede med at bruge 777 eller 340 på CPH.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Fin rapport og bilder..
![]()
![]() |
#7 |
Superflyer
|
![]()
Flott rapport og flotte bilder.Takk for at du deler
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for fin rapport.
![]() Synes det ser ut som at Thai leverer bra på Biz også. SNSK
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei, takk for flott rapport og fine bilder! Enig med din konklusjon her, Thai leverer godt i biz
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Takk for mange flotte bilder. Den med tak-poolen ser rå ut.
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Aug 2009
|
![]()
Kjemperapport med mange flotte bilder! Marina Bay Sands ser forresten helt syykt deilig ut
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Flotte saker! Skal selv fly TRD - CPH - BKK - SIN i C nå på torsdag. Men da med SAS til BKK og TG videre til SIN. Vi får se hvordan servicen blir Vanligvis er det gode saker fra SAS til BKK.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Takk for hyggelige tilbakemeldinger..
Etter noen dager med avklimatisering så savner jeg disse flyturene allerede. Ser virkelig frem til neste Thai tur. Eneste å utsette (som tidligere nevnt) er at det er litt klønete å reise på dagen syntrs jeg hvor det er litt vanskelig å hente inn søvn før en laaaaang dag i Singapore. Noen som vet når poengene ramler inn? Fant bare BKK-SIN på eurobonusen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takker for flott rapport! Noen rapport fra Marina Sands? Blir en tur oppaa taket i mai
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Live rapport. OSL-HEL-BKK-CMB-MLE-CMB-BKK-USM-BKK-HEL-OSL. AY, UL, TG i business. | Powell | TripReports | 14 | 08-08-2013 12:43 |
Thai A380 SIN-BKK i C | wilhelm | TripReports | 6 | 19-12-2012 22:19 |
OSL-SIN SAS/Thai i Business. | SudCaravelle | TripReports | 25 | 16-11-2010 11:02 |
OSL-BKK-BKK-ARN-OSL 747-4D7/Business Part 1 | HS-TLD | TripReports | 42 | 19-08-2010 13:20 |
THAI sliter med sin BKK-JFK Nonstop | Farmer | Flyforum | 8 | 10-10-2005 19:31 |