![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Når Qatar joiner OW til høsten, blir det mulig å reise 1-stop til Asia med 3 forskjellige OW-selsaper frra OSL. Qatar, Finnair og British Airways. Dette passer meg og mitt reisemønster meget bra, da jeg reiser til Asia flere ganger årlig. I tillegg reiser jeg til statene 2-3 ganger årlig, og der har jo BA/AA et flott nettverk med direkte-forbindelser fra LHR.
Med mitt reisemønster (5-8 turer til Seoul, Osaka og Shanghai, pluss ca 3 turer til midtvesten og vestkysten av USA årlig, hvilket OW FF-program vil være det mest hensiktsmessige for meg å satse på? Jeg reiser kun J klasse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Valget er vel avhengig av hva du verdsetter mest av de forskjellige egenskapene som billige uttak, oppgraderinger, statusgoder osv. osv.
![]() |
#3 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det valget er vel kun best for folk som sogner til OSL.
For oss ute i distriktene uten OW selskap på flyplassene blir Star A eller Skyteam fortsatt lettere å fortrekke. Minuset er jo at det er dårlig med gjennomgående billetter for å starte en OW tur fra OSL. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hvordan QRs Privilege Club vil forandre seg med OW-medlemskap er ikke klart, det jobbes med det nå. Noen forandringer blir det helt sikkert. Men jeg minner om at DOH har kanskje verdens beste transitterminal (verdens aller beste ifølge Skytrax) for reisende i Businessklasse. Regner med at den neppe blir dårligere når den nye flyplassen åpner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Også veldig happy med BA og muligheten for oppgradering med poeng, også til F. En fordel med AY er at du kan få mastercard som gir 10 poeng/100 kr brukt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Fly du BA og har sølvkort får du jo også dobbelt med poeng, blir fort fyldig konto.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Glemte å si at jeg allerede har gullkort hos BA, og har vært fornøyd med det men siden jeg reiser mer østover nå lurte jeg på om jeg skulle switche til QR aller AY. Men når jeg tenker meg om får jeg jo alle fordelene jeg trenger som OW Emerald, så det blir nok til at jeg beholder BA kortet mitt og samler aviosene mine der. BA har et mer attraktivt nettverk med tanke på å bruke de opptjente milene, og er veldig rimelige å bruke til f.eks kortere EU flighter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
beste bonusprogramer på OneWorld og Star Aliiance? | Epilef | Reiseforum | 28 | 14-12-2014 17:54 |
Hvilken Allianse er best av Star Alliance,Skyteam,og OneWorld | FlyboyKarsten | Småprat | 17 | 30-05-2011 10:42 |
Beste shoppingbyer i Sør-øst Asia | Chriscross | Reiseforum | 15 | 07-05-2011 19:47 |
oneworld beste allianse | The Ticketor | Flyforum | 14 | 06-06-2010 20:02 |
Beste bonus program i OneWorld | Someone | Flyforum | 3 | 23-05-2006 12:38 |