Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 23-05-2013, 17:04   #1
AN0510
ScanFlyer Blue

oneworld OneWorld, beste allianse for nordmenn til Asia?

Når Qatar joiner OW til høsten, blir det mulig å reise 1-stop til Asia med 3 forskjellige OW-selsaper frra OSL. Qatar, Finnair og British Airways. Dette passer meg og mitt reisemønster meget bra, da jeg reiser til Asia flere ganger årlig. I tillegg reiser jeg til statene 2-3 ganger årlig, og der har jo BA/AA et flott nettverk med direkte-forbindelser fra LHR.
Med mitt reisemønster (5-8 turer til Seoul, Osaka og Shanghai, pluss ca 3 turer til midtvesten og vestkysten av USA årlig, hvilket OW FF-program vil være det mest hensiktsmessige for meg å satse på? Jeg reiser kun J klasse.
AN0510 is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2013, 21:52   #2
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Default Re: OneWorld, beste allianse for nordmenn til Asia?

Valget er vel avhengig av hva du verdsetter mest av de forskjellige egenskapene som billige uttak, oppgraderinger, statusgoder osv. osv.

Old 23-05-2013, 22:25   #3
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Det valget er vel kun best for folk som sogner til OSL.
For oss ute i distriktene uten OW selskap på flyplassene blir Star A eller Skyteam fortsatt lettere å fortrekke. Minuset er jo at det er dårlig med gjennomgående billetter for å starte en OW tur fra OSL.

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2013, 22:27   #4
The Ticketor
ScanFlyer Dusty

Hvordan QRs Privilege Club vil forandre seg med OW-medlemskap er ikke klart, det jobbes med det nå. Noen forandringer blir det helt sikkert. Men jeg minner om at DOH har kanskje verdens beste transitterminal (verdens aller beste ifølge Skytrax) for reisende i Businessklasse. Regner med at den neppe blir dårligere når den nye flyplassen åpner.
Old 23-05-2013, 22:29   #5
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Det valget er vel kun best for folk som sogner til OSL.
For oss ute i distriktene uten OW selskap på flyplassene blir Star A eller Skyteam fortsatt lettere å fortrekke. Minuset er jo at det er dårlig med gjennomgående billetter for å starte en OW tur fra OSL.
Ikke nødvendigvis rett. Oss i de vestlige distriktene har jo nå muligheten til å fly BA til LHR, og kan benytte nettverket derfra. OW er derfor blitt et glimrende alternativ. Må også innrømme at jeg er blitt veldig glad i Avios, og det er nå mitt førstevalg for reiser ut i verden.

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2013, 07:11   #6
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Default OneWorld, beste allianse for nordmenn til Asia?

Også veldig happy med BA og muligheten for oppgradering med poeng, også til F. En fordel med AY er at du kan få mastercard som gir 10 poeng/100 kr brukt.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2013, 07:13   #7
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Default OneWorld, beste allianse for nordmenn til Asia?

Fly du BA og har sølvkort får du jo også dobbelt med poeng, blir fort fyldig konto.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2013, 09:35   #8
SK384
ScanFlyer Crusty

SK384's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Ikke nødvendigvis rett. Oss i de vestlige distriktene har jo nå muligheten til å fly BA til LHR, og kan benytte nettverket derfra. OW er derfor blitt et glimrende alternativ. Må også innrømme at jeg er blitt veldig glad i Avios, og det er nå mitt førstevalg for reiser ut i verden.
Ja det er faktisk to OW selskaper som flyr på BGO, siden AY flyr fra BGO til HEL via ARN 4 ganger i uken i sommersesongen.
Old 24-05-2013, 12:48   #9
AN0510
ScanFlyer Blue

Glemte å si at jeg allerede har gullkort hos BA, og har vært fornøyd med det men siden jeg reiser mer østover nå lurte jeg på om jeg skulle switche til QR aller AY. Men når jeg tenker meg om får jeg jo alle fordelene jeg trenger som OW Emerald, så det blir nok til at jeg beholder BA kortet mitt og samler aviosene mine der. BA har et mer attraktivt nettverk med tanke på å bruke de opptjente milene, og er veldig rimelige å bruke til f.eks kortere EU flighter.
AN0510 is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules