![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Har nesten prøvd det meste av div. objektiver... Begynte med Canons absolut simpleste 70-300mm av plast. Kjøpte så et 35-350mm L objektiv som jeg var meget fornøyd med. Så fikk jeg tak i et brukt Sigma 50-500mm, knallfine greier med et så vitt zoomområde... fikk aldrig noe klare bilder på full brennvidde... og vinterkulda var jo bare å glemme, da sviktet autofokusen helt. Solgte den og kjøpte Canon 100-400mm L objektiv. Gjett om Olsen ble fornøyd, det virker i kulde og varme og... ja hele tiden uten noe tull, men... det er jo altid et men, savner brennvidde mindre enn 100mm (35-350mmtern er solgt for en tid siden) men jeg har et 18-200mm Canon... slik "kompakt" objektiv, knallfint til reising PGA. plassen og vekta, men det oppstår vingnetering på full brennvidde. Noe MÅ det være! Fant så et billig og ... bra??? Sigma 70-200mm 2,8 MKXXMVXXLLKKWW osv. objektiv. Joda det virker knallfint, brukte det mye på 30Den min... var ute i romjula, kaldt og klart vær med knallfine lysforhold. 767en til Thommson lander og 70-200 er rettet mot herligheten i et fantastisk lys... så svikter autofokusen i kulda!! SA....N i HÆLL.... det er liiike før æ hiv heile mainskitn langt hæ... inn i skogen!! Finn.no er stedet og Sigmaen fikk ny eier. Gjett om jeg ble fornøyd da et CANON... CANON 70-200mm 2,8 IS USM L objektiv klikket på plass på kamera, jess.
Dette måtte selvsagt prøves, hva er vel bedre enn en tidlig søndagsmorgen i motlys fra vollen. Her er noen bilder fra sist Søndag og et par fra forige Lørdag. ![]() Altid like vakker Fokker ![]() Mektig... ![]() Dette er med 70-200, er dette Uzbekistan eller noe slikt..? ![]() Amerikanerne kom som vanlig med B752, noe tidligere enn vanlig. ![]() Tyskerne sendte meg en Boeing ![]() Swiss kommer elegant inn på 19R Det var det, som sagt meget fornøyd med 100-400mm L og 70-200mm L Hilsen ren lykke fra vollen ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Pene bilder, og det må være en Uzbekistan 767 det er bilde av...
![]() |
#3 |
The Heraklion Spotter :)
|
![]()
Fine bilder av fine fly, men for å unngå slike "kraftuttrykk" i fremtiden så burde du nok bytte til NIKON, Stein.
![]() TK
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() Synes bildene dine fortjener litt bedre,men har forståelse for at pur lykke overgår etterbehandlingsforstanden ![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Ute på tur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jepp er Uzbekistan 767. Så den selv, prøvde å få noen bilder av den men ble ikke bra.... Kom litt langt sør for meg...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Endelig skikkelig manneobjektiv på deg også? Har du lyst å pælme 100-400 etter meg får du lov til det
![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Da var objektivet på plass ja.
Ser veldig bra ut det her. Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Newcomer
|
![]()
Hvilken blender har du brukt her? Virket som noen av bildene var litt vel soft, ellers supert!
![]()
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Gratulerer med et objektiv som holder! 70-200-klubben begynner visst også å vokse her på forumet skjønner jeg. Knall bra er det, men er enig med kjartan berg at noen av dem virker litt soft. Det ser ut til at du har croppet veldig, for når jeg setter 70-200ern min mot flya på vollen, får jeg langtifra de samme resultatene...
![]() |
|
|