![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hva gjør man i Riga i 6 timer? Jeg skal på reise i april og må vente i Riga i 6 timer før jeg kommer meg videre... Er det noe spennende i områdene rundt flyplassen? Er det langt til sentrum? Noen gode steder å spise? Alt av tips mottas med takk.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Dra inn til sentrum og utforsk gamlebyen. Ikke mer enn 15-20 minutter med taxi, og skal ikke koste mer enn drøye 100 kroner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Er man intressert i fly så har du her en glimrende mulighet til og besøke flymuseet vegg i vegg med terminalen. Masse spennende og se her.
http://aviamuseum.org/EN/ Ellers er det heller ikke så langt inn til selve byen men jeg ville valgt museet.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det ligger et lite flymuseum i gangavstand fra terminalen. Ellers er det ikke lange biten (20 min kanskje utenom rush) inn til sentrum. Det går noen busser innover. Skal du tar taxi; bruk enten røde eller airbaltic-grønne biler. Erfaring (egen og kollegers) tilsier at det ofte blir dyrt å velge andre selskaper.
I Riga sentrum kan du bruke timene på en rusletur i gamlebyen. Last edited by espenlok; 29-01-2011 at 11:00. Reason: Rettet skrivefeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Business Jockey
|
![]()
Enkleste måten å komme inn til sentrum er med buss 22 fra flyplassen. Prisen er på rett under 1lat - 13 kroner. Den går fra flyplassen hvert kvarter og stopper rett utenfor gamlebyen hvor man kan ta en bedre lunsj og ett glass latvisk øl.
Flymuseet er også verdt ett besøk. Husk å ta med cash, 5 lat pr. pers da de ikke tar kort. Ett lite tips, hvis man spør veldig pent så får man somregel komme inn i ett fly eller to og kose seg litt i en Sovjetisk cockpit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Pass deg taxiene i Riga. Det er så mye svindel at AirBaltic måtte starte eget taxiselskap.
Ellers er en tur til gammelbyen absolutt å anbefale med masse spennende arkitektur med mange krumspring og figurer slik som på kattehuset. Unike ting å kjøpe på flyplassen: -Kattefiguren fra kattehuset (juks å kjøpe uten å ha sett huset) -Blåbærsjokolade -rabarbra-vann Selv har jeg kun 25 min for min neste transit i Riga. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takker for tipsene. Skal ta meg en tur til gamlebyen. Er egentlig terminalen stor i Riga?? Hvilken valuta brukes der nå (har de gått over til Euro eller bruker de fremdeles LVL)??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Terminalen i Riga er ikke så veldig stor. Du bruker ikke så lang tid på å se gjennom terminalene. De bruker fortsatt LVL. Kos deg i gamlebyen når du er i Riga. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Om jeg husker riktig vil de ha Euro inne på flyplassen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva gjør man i Addis Abeba? | Fnate | Reiseforum | 3 | 25-11-2016 21:10 |
Hva gjør man ikke for å tjene penger? | LN-KGL | Småprat | 27 | 13-02-2012 23:40 |
Fire timer i Wien - hva gjør man? | AirbusTrond | Reiseforum | 8 | 29-08-2011 22:54 |
Hva gjør man under en 17t testflytur? | Someone | Småprat | 3 | 03-08-2011 17:11 |