![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fra :
http://www.check-in.dk/newselement.c...rticleID=64859 Ryanair har søgt om 34 ruter fra Københavns Lufthavn 18-07-2012 Det irske lavprisflyselskab Ryanair har søgt start- og landingstilladelser i Københavns Lufthavn til 34 ruter i det kommende vintertrafikprogram fra 28. oktober. Alicante, Barcelona-Girona, Barcelona-Reus, Fuerteventura, Jerez de la Frontera, Lanzarote, Madrid, Málaga, Santander, Tenerife og Valencia. Bari, Brindisi, Milano-Bergamo, Pisa, Rimini, Rom-Ciampino og Treviso-Venedig. Paris-Beauvais, Marseille, Montpellier og Nantes. Edinburgh, Glasgow, Liverpool, Dublin og Shannon. Lappeenranta og Tampere Haugesund Leipzig-Halle Eindhoven Bruxelles-Charleroi Litauen Kaunas |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er ikke dette samme som i fjor?
De søker, men vil ikke betale hva det koster. Same shit, different year ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Forskellen fra tidligere er, at Ryanair denne gang har ansøgt om slots, der er tilpasset en baseoperation, således at op til otte fly vil skulle overnatte i lufthavnen i henhold til de ansøgte tidspunkter for operationen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=66989 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Vel før eller senere vil de måtte benytte flere
og flere større flyplasser. Selv om de må ta høyere priser . Egentlig lurer jeg hvor stor merkostnaden pr pax blir ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Newcomer
|
![]()
Der må da snart være overkapacitet på Barcelona?
Vi kunne nu godt bruge en rute fra BLL til Paris med FR.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Newcomer
|
![]()
Jo, men jeg ved jo ikke om jeg er den eneste der ønsker den rute, men den virker bare rimelig oplagt - også hvis man sammenligner med en rute til Kraków. Alt andet lige vil mange fritidsrejsende da benytte den rute - en 'billig' tur til Paris er da fristende.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jag undrar hur detta kommer påverka DY? DY flyger också till många lesiure destinationer från CPH.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det kommer ikke til at påvirke Norwegian af den simple grund, at Ryanair ikke kommer. Det er jo den samme historie hvert år, og mon ikke de som sædvanligt ender med ikke at realisere planerne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jo, men forskellen fra forrige år er vel at de ikke offentliggjorde destinationer, eller husker jeg forkert?
Man kan jo sætte navne på ruterne, hvilket jeg ikke mener at man kunne de andre gange det er blevet sagt, men umiddelbart tror jeg heller ikke på det - og kan man virkelig have Malmö på kortet også, hvis CPH kommer ind med 34 ruter? Er der nogen der ved hvornår vinterdestinationer bliver offentliggjort - glæder mig til at se om der er nyheder til Billund og/eller Aarhus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå for søren :P....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Du er tilgivet :P
Men der er nu en forskel fra tidligere, nemlig at ruterne planlægges som værende med en base i København. Jeg fastholder dog en markant tvivl på en sådan etablering, rygtet har kørt for mange gange nu. København er sammen med Zürich dog vist de eneste større vesteuropæiske byer, som Ryanair ikke betjener, medmindre man tager Malmö som lufthavn for København (og Memmingen for Zürich). |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Men accepterer din pointe ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ryanair bruger vidst Bratislava som Wien (Bratislava Vienna), men bruger jo ikke nogen form for markedsføring for København, når de siger Malmø eller Zürich når Memmingen nævnes - jeg mener faktisk at de bruger München under Memmnigen. :-).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Prag tæller jeg ikke som vesteuropæisk, mens jeg lige overså Amsterdam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Wien/BTS kan vel sammenlignes med København/MMX? Men igen, jeg forstår dine pointer ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() Og nej, jeg mener ikke MMX betjener København. Afstandsmæssigt er der ingen tvivl om, at MMX ligger tæt nok på. Men når jeg snakker med venner og bekendte, har jeg aldrig hørt om nogen der har brugt MMX som udgangspunkt. Jeg ved det forekommer, men det er vist i ret begrænset omfang. Ser man på den kollektive trafik, er der én daglig afgang med bus. I bil er bropengene ligeledes en hæmsko. Så min vurdering er, at selvom MMX ligger tæt nok på, så indgår lufthavnen kun i begrænset omfang i københavnernes bevidsthed, og slet ikke noget der tåler sammenligning med Stockholm og Skavsta. Jeg tror dog man kunne rette op på dette med den rette indsats. Last edited by Fysikeren; 18-07-2012 at 15:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
FR i CPH ???? it will never happen.
Her er der noget der hedder en stærk fagforening..3F...og det der skete/sker i BLL er at regne for småting i CPH....Der er ingen i CPH der vil røre FR med en ildtang...De kan søge alle de slots de vil....det er spil for galleriet...ren ønsketænkning Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Singapore har søgt om daglige afgange fra København | Fysikeren | Flyforum | 0 | 05-07-2013 10:30 |
Ryanair har søgt slots på CPH Swift | Jan | Flyforum | 35 | 15-07-2010 21:19 |
Københavns Lufthavn - flere passagerer på ruter til Norge | PP | Flyforum | 0 | 11-05-2006 15:22 |
Ryanair forhandler med Københavns Lufthavn | Bll spotter | Flyforum | 3 | 14-03-2006 20:24 |
EZ har søgt slots på LHR, LGW,CDG og FRA! | Guest | Flyforum | 2 | 12-11-2005 15:57 |