![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2006
Posts: 896
|
![]()
Jeg holder på å lese om lateral stabilitet for tiden, men jeg har store problemer med å komme over noen god forklaring på hvorfor Dehedral wings og Sweptbackwings øker lateral stabilitet.
Gir f.eks. ingen mening for meg hvorfor lowered wing har høyere AOA. Noen som har en god forklaring? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]()
Litt om hvorfor dihedrale vinger øker tverrstabilitet: http://www.centennialofflight.gov/es..._II/TH27G8.htm
Det avgjørende er vel at den laveste vingen har større løft enn den høyeste, siden den laveste er mest horisontal. Litt om hvorfor vinger som vender bakover øker tverrstabilitet: http://www.centennialofflight.gov/es...II/TH27G10.htm Her er vel poenget at den innerste vingen vil komme rettere på luftstrømmen enn den ytterste. Den innerste vil dermed ha større løft enn den ytterste. Litt om alt som påvirker stabilitet: http://www.centennialofflight.gov/es...ty_II/TH27.htm Last edited by RWY 24; 01-06-2011 at 06:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
JC Wings flymodeller | Tarzan | Samlerhjørnet | 0 | 08-01-2019 12:18 |
'Earning our wings' | LN-MOW | Småprat | 1 | 24-12-2017 01:44 |
JC Wings, Kvalitet? | Fokker-50 | Samlerhjørnet | 6 | 14-07-2013 15:25 |
CTC Wings | 77W | General Aviation og sjøfly | 0 | 06-09-2012 21:30 |
CTC Wings | 77W | General Aviation og sjøfly | 0 | 20-07-2011 19:50 |