![]() |
|
![]() |
#1 |
Lima November
|
![]()
Hei!
Fattern var på et SAS-arrangment for noen uker siden, der han hørte på det ene og det andre fra selskapet. Han hørte også rykter om det var mer tro på fusjon med et ikke-Europeisk selskap en oppkjøp av de store Europeiske. Hva tror dere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Problemet med SK og TG sammen er de to selskapene er delvis stat eid, og disse politiske binder kan og vil skape problemer. Når det gjelder resten, flåtene og nettverkene bl.a., mener jeg at begge har mye å vinne på en slik arrangement. Kommer det virkelig til å skje? Vi får se! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flysitter
|
![]()
Dette nevner jo også styreleder i Sas Fritz Schur at er en mulighet . http://e24.no/boers-og-finans/article3981118.ece
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå sier han dog ikke at en fusjon med TG er en mulighet, bare at en fusjon med et utenom-europeisk selskap er en mulighet.
En fusjon mellom SK og TG tviler jeg sterkt på. Til det er kulturene i selskapene alt for forskjellig. SAS ville bli taperen i en slik konfigurasjon ettersom TG er så mye større selskap enn SAS. Dessuten har vel TG også sine økonomiske problemer, og deres situasjon blir vel ikke bedre av å slå seg sammen med SAS. PT ser jeg ikke helt riktig for meg hvilket utenomeuropeisk selskap SAS skulle kunne fusjonere med uten at kulturforskjellene blir for store. Det eneste måtte være et amerikansk selskap, men jeg ser ikke helt for meg hvem der som kunne være aktuelle. Jeg tror vel kanskje at dersom en fusjon skulle bli mulig, burde den skje med et selskap på SAS sin størrelse. British Midland kunne være en slik mulighet, men de, sammen med flere og flere selskaper i Europa, er jo inne i LH familien. Litt spenstig kunne det jo være med en fusjon med Virgin Atlantic. Det hadde egentlig vært litt stilig! Eller hvilke andre kandidater har vi der ute som er trolige partnere? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Flysitter
|
![]() Quote:
Virker rart at thaiene skulle være medeiere i ett selskap som driver innenriks i Scandinavia, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Er det noen synergier i en fusjon med Thai ? ville tro at effekten var større om man hadde litt mer felles geografisk område . Vel først må Statene bestemme seg , så får markedet avgjøre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg har veldig vansker med å se noen logikk i at det skulle tale noen som helst vei i forhold til en fusjon. Og kontrollen som thailandske myndigheter har over TG, vil de neppe gi slipp på, og det er noe som ikke vil bli akspetert av et europeisk selskap og ihvertfall ikke skandinavisk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Glöm inte bort SQ. Det råkar finnas en Wallenbergare i Temasek's styrelse som råkar äga SIA. Skulle inte förvåna mig om Wallenberg vill säkra leasingsintäckter på så sett.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
SAS -> TAS (Thai Airline System)
![]() On a more serious note, dette var spennende nyhet. Om ikke Thai, hva med SQ? Hvordan er SQ i forhold til SAS? Er SQ mye større? Men som Bizflyer sier, Virgin Atlantic og SAS i fusjon hadde vært noe sabla tøffe greier! Last edited by Robin882; 23-01-2011 at 01:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Må ikke glemme at Singapore Airlines eier en del av Virgin Atlantic...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Kineserne er jo glad i å bruke penger på oppkjøp om dagen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
Det er nok en viktig del av sakens kjerne. Holder Fritz Schur på å prate opp kursen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg læste på et andet forum, at Qatar rygtedes at ville købe 40% af TAP. Men jeg tvivler på at de skulle være interesseret i en fusion...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS Fokker 50 LN-RNF i nye farger og nytt selskap | LN-AFG | Flyforum | 4 | 31-10-2011 17:02 |
"Nye SAS" presenteres på onsdag - rykter og spekulasjoner | TCAS | Småprat | 87 | 14-09-2011 14:21 |
Nye rykter LH-SK | C-klasse | Flyforum | 126 | 28-12-2010 13:43 |