![]() |
|
![]() |
#1 | |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]()
Fra FB.no
http://www.f-b.no/nyheter/ryanair-si...ekst-1.6313520 Quote:
__________________
Upcoming Flights 2016 24. April BKK-OSL (DY) 22.Aug OSL-DXB-BKK (EK) 05.Sept BKK-DXB-OSL 06. Oktober OSL-IST-BKK (TK) 30. Oktober BKK-OSL (DY) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2011
Location: BGO
Posts: 271
|
![]()
RYG må jo være en kjempe flyplass for FR! Beliggenheten er jo rimelig bra!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Newcomer
Join Date: Jun 2011
Location: Lassa
Posts: 39
|
![]()
bra for Rygge dette her
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]()
Avtalen med FR går vel ut neste år hvis jeg ikke tar feil , så gjennstår å se hva som skjer da .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2008
Location: Fredrikstad
Posts: 373
|
![]()
Min våte drøm er både Wizz Air og Easyjet til Rygge :-P
Ja jeg vet W6 er på Torp, men er kortere herfra til Oslo for de reisende ;-) Easyjet, Wizz Air og Ryanair vil sammen kunne tilby en god del destinasjoner tilsammen som gjør Rygge til en attraktiv flyplass, tror jeg.
__________________
Neste flyvninger: 09.09.2017: DK802 - OSL til AYT - A321 16.09.2017: DK803 - AYT til OSL - A321 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]() Quote:
Uansett, gledelig for Rygge at de har fortsatt høy vekst, rutene fra RYG går tilsynelatende bra for FR, så jeg blir ikke overrasket om RYG får enda et basefly og flere ruter :-) Rygge mangler dog et nettverksselskap, noe de skulle hatt. Last edited by Boeing_fan; 18-06-2011 at 22:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2010
Location: Nordpolen
Posts: 565
|
![]()
Måtte ha blitt ett som ikke er på OSL, ellers går de jo bare i konkurranse med seg selv.
Og de finnes det vel svært få av.
__________________
meep meep ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]() Quote:
Greit å ha flere en bare FR å fly med fra RYG og ![]()
__________________
Upcoming Flights 2016 24. April BKK-OSL (DY) 22.Aug OSL-DXB-BKK (EK) 05.Sept BKK-DXB-OSL 06. Oktober OSL-IST-BKK (TK) 30. Oktober BKK-OSL (DY) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 635
|
![]()
Hvor mange ben står egentlig RYG på dersom RF forsvinner?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]() Quote:
Godt poeng, hvis FR forsvinner så sliter de midlt sagt. Nå er de nok mer eller mindre helt avhengige av Ryanair. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Newcomer
Join Date: May 2009
Posts: 4
|
![]() Quote:
Du kan godt mene at BT ikke tilbyr de tingene som du ønsker og jeg er heller ikke helt sikker på om alt de gjør er helt riktig men vet du hva et nettverksselskap er? Jo, de tilbyr gjennomgående billetter, riktignok gjennom sin egen base, i dette tilfellet Riga, men det har også sin positive effekt. De booker deg om til andre selskaper om noe skulle være vesentlig forsinket, eller i verste fall kansellert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]() Quote:
Uansett så må jo Rygge tjene penger, og MR MOL er vel ikke akkurat kjent for å bruke silkehansker i forhandlinger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 819
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]() Quote:
Hvis man regner det slik kan vi også si at Norwegian er et nettverksselskap, men verken Norwergian eller Air Baltic er et nettverksselskap på samme måte som LH, AF, SK osv. Jeg mente igrunn at Rygge trenger et skikkelig nettverksselskap med et stort og solid nettverk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,367
|
![]()
Jeg tror man skal være klar over at selv om RYG viser vekst, så betyr ikke det at FR har ubetinget suksess på flyplassen. Husk at de har startet mange nye ruter, så en vekst skulle mildt sagt bare mangle. Men er den stor nok? Jeg lurer litt på det... Et slikt passasjertall sier egentlig ganske lite. Men absolutt bra hvis FR får det brukbart til på RYG.
__________________
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2010
Location: Nordstrand, Oslo
Posts: 59
|
![]()
Det er ofte et problem når et selskap som Ryanair vokser for mye på en flyplass og derfor skal Rygge vokte seg vel for å gå i den samme fellen som en del flyplasser har gjort overfor Ryanair.
Ryanair presser seg inn på en flyplass og sørger for at andelene deres av totaltrafikken er så høy at flyplassen er avhengig av selskapet. Dersom Ryanair trekker seg ut på kort varsel vil ikke flyplassen klare å få inn tilstrekkelig med andre flyvninger til å kompensere for inntektsbortfallet. Deretter sier de at de vil ha kraftige reduksjoner i avgiftene (eller ingen avgifter i det hele tatt). De argumenterer med at de bringer så mye trafikk og andre inntekter til flyplassen fra taxfree-salg, kafeteriadrift og annet at flyplassen tjener godt på selskapets tilstedeværelse. Resultatet har ved flere anledninger resultert i at Ryanair har fått avtaler der de betaler få eller ingen avgifter i det hele tatt. Nettopp av denne grunnen finnes det flere eksempler på flyplasser i Europa som har voktet seg vel for å gi Ryanair for store deler av den totale trafikken på flyplassen selv om det kunne ha virket forlokkende på kort sikt. Her er en artikkel om enmnet: http://www.airlineberg.com/index.php...anair-demands/ Last edited by SpeedbirdConcordeSST; 20-06-2011 at 03:01. Reason: Fant mer informasjon om emnet i en artikkel |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]()
Nå har ikke Rygge akkurat hatt noe særlig valg, ingen andre har vært interessert. Norwegian, som liksom skulle "storsatse" på flyplassen har sviktet den helt, så hva er egentlig alternativet, legge ned?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair fortsetter å vokse på Skavsta | Mugnas | Flyforum | 3 | 24-08-2009 22:19 |
TUIfly vil vokse | CK | Flyforum | 2 | 24-01-2007 19:35 |
Sterling vil vokse | Desk pilot | Flyforum | 2 | 18-08-2006 09:42 |
Rygge fortsetter byggearbeidet | Herlov | Flyforum | 3 | 02-08-2006 00:20 |
Icelandair vil vokse | CK | Flyforum | 36 | 18-10-2004 17:43 |