![]() |
|
![]() |
#1 | |
Front section flyer
|
![]()
Fra FB.no
http://www.f-b.no/nyheter/ryanair-si...ekst-1.6313520 Quote:
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
RYG må jo være en kjempe flyplass for FR! Beliggenheten er jo rimelig bra!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Newcomer
|
![]()
bra for Rygge dette her
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Front section flyer
|
![]()
Avtalen med FR går vel ut neste år hvis jeg ikke tar feil , så gjennstår å se hva som skjer da .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Min våte drøm er både Wizz Air og Easyjet til Rygge :-P
Ja jeg vet W6 er på Torp, men er kortere herfra til Oslo for de reisende ;-) Easyjet, Wizz Air og Ryanair vil sammen kunne tilby en god del destinasjoner tilsammen som gjør Rygge til en attraktiv flyplass, tror jeg.
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Uansett, gledelig for Rygge at de har fortsatt høy vekst, rutene fra RYG går tilsynelatende bra for FR, så jeg blir ikke overrasket om RYG får enda et basefly og flere ruter :-) Rygge mangler dog et nettverksselskap, noe de skulle hatt. Last edited by Boeing_fan; 18-06-2011 at 22:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Måtte ha blitt ett som ikke er på OSL, ellers går de jo bare i konkurranse med seg selv.
Og de finnes det vel svært få av.
![]() |
#8 | |
Front section flyer
|
![]() Quote:
Greit å ha flere en bare FR å fly med fra RYG og ![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvor mange ben står egentlig RYG på dersom RF forsvinner?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Godt poeng, hvis FR forsvinner så sliter de midlt sagt. Nå er de nok mer eller mindre helt avhengige av Ryanair. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Du kan godt mene at BT ikke tilbyr de tingene som du ønsker og jeg er heller ikke helt sikker på om alt de gjør er helt riktig men vet du hva et nettverksselskap er? Jo, de tilbyr gjennomgående billetter, riktignok gjennom sin egen base, i dette tilfellet Riga, men det har også sin positive effekt. De booker deg om til andre selskaper om noe skulle være vesentlig forsinket, eller i verste fall kansellert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Front section flyer
|
![]() Quote:
Uansett så må jo Rygge tjene penger, og MR MOL er vel ikke akkurat kjent for å bruke silkehansker i forhandlinger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Hvis man regner det slik kan vi også si at Norwegian er et nettverksselskap, men verken Norwergian eller Air Baltic er et nettverksselskap på samme måte som LH, AF, SK osv. Jeg mente igrunn at Rygge trenger et skikkelig nettverksselskap med et stort og solid nettverk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Jeg tror man skal være klar over at selv om RYG viser vekst, så betyr ikke det at FR har ubetinget suksess på flyplassen. Husk at de har startet mange nye ruter, så en vekst skulle mildt sagt bare mangle. Men er den stor nok? Jeg lurer litt på det... Et slikt passasjertall sier egentlig ganske lite. Men absolutt bra hvis FR får det brukbart til på RYG.
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er ofte et problem når et selskap som Ryanair vokser for mye på en flyplass og derfor skal Rygge vokte seg vel for å gå i den samme fellen som en del flyplasser har gjort overfor Ryanair.
Ryanair presser seg inn på en flyplass og sørger for at andelene deres av totaltrafikken er så høy at flyplassen er avhengig av selskapet. Dersom Ryanair trekker seg ut på kort varsel vil ikke flyplassen klare å få inn tilstrekkelig med andre flyvninger til å kompensere for inntektsbortfallet. Deretter sier de at de vil ha kraftige reduksjoner i avgiftene (eller ingen avgifter i det hele tatt). De argumenterer med at de bringer så mye trafikk og andre inntekter til flyplassen fra taxfree-salg, kafeteriadrift og annet at flyplassen tjener godt på selskapets tilstedeværelse. Resultatet har ved flere anledninger resultert i at Ryanair har fått avtaler der de betaler få eller ingen avgifter i det hele tatt. Nettopp av denne grunnen finnes det flere eksempler på flyplasser i Europa som har voktet seg vel for å gi Ryanair for store deler av den totale trafikken på flyplassen selv om det kunne ha virket forlokkende på kort sikt. Her er en artikkel om enmnet: http://www.airlineberg.com/index.php...anair-demands/ Last edited by SpeedbirdConcordeSST; 20-06-2011 at 03:01. Reason: Fant mer informasjon om emnet i en artikkel |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Nå har ikke Rygge akkurat hatt noe særlig valg, ingen andre har vært interessert. Norwegian, som liksom skulle "storsatse" på flyplassen har sviktet den helt, så hva er egentlig alternativet, legge ned?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair fortsetter å vokse på Skavsta | Mugnas | Flyforum | 3 | 24-08-2009 22:19 |
TUIfly vil vokse | CK | Flyforum | 2 | 24-01-2007 19:35 |
Sterling vil vokse | Desk pilot | Flyforum | 2 | 18-08-2006 09:42 |
Rygge fortsetter byggearbeidet | Herlov | Flyforum | 3 | 02-08-2006 00:20 |
Icelandair vil vokse | CK | Flyforum | 36 | 18-10-2004 17:43 |