Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-12-2010, 09:06   #1
Sondbjo
ScanFlyer Gold

Default Hvordan komme seg billigst mulig til Buenos Aires?

Jeg lurer på om det er mulig å fly OSL-EZE for under 16.000 kr(2pers) rundt vinterferien?(4uker) Hva er den billigste måten å komme dit på? Jeg så på finn.no at OSL-EZE kostet rett under 16.000 kr på den tiden. Er det ikke noe billigere måte å komme seg dit på?
Takker for svar!!!
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2010, 09:57   #2
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Default Re: Hvordan komme seg billigst mulig til Buenos Aires?

Hold øye med LH, venner av meg kjøpte på tilbud ca. 4.200
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2010, 10:03   #3
Sondbjo
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Hold øye med LH, venner av meg kjøpte på tilbud ca. 4.200
Er det 747 de bruker på den ruten? Jeg fløy LH fra Jakarta til Oslo og det hvar trangere en ryanair!(bakerste sete) Det ga et svært dårlig inntrykk av LH. FRA-OSL hvar mye bedre men fortsatt noe trangt.
Old 05-12-2010, 10:39   #4
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Joda, det er visst det...
Old 05-12-2010, 11:44   #5
Sondbjo
ScanFlyer Gold

Prisene jeg fant med LH lå rundt 16000 de også. Jeg så at det kostet 11.400 fra london(2pers) kansje jeg tar ryanair til lon og videre derfra til eze med air europa. Er det noen som har erfaring med dem? har lest mye negativt om Air Europa.
Old 05-12-2010, 21:01   #6
macg777
Newcomer

Jeg vet ikke nøyaktig hvor gammel du/dere er eller når vinterferien er, men et kjapt søk på airfrance.com ga en pris på rundt 16600 for to studenter (18-26 år) fra midten av februar til midten av mars. Jeg må advare om at dette er med AFs 777-300 som såvidt jeg husker har 10 seter i vidden, og dermed er trangt (9 i vidden var ille nok). Å ta ryanair til london og videre med air europa kan virke litt rikabelt med tanke på at du neppe har noen rettigheter i tilfelle forsinkelser? Uansett, god tur - Buenos Aires er en fantastisk by!
macg777 is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2010, 23:57   #7
Sondbjo
ScanFlyer Gold

[QUOTE=macg777;582924]Jeg vet ikke nøyaktig hvor gammel du/dere er eller når vinterferien er, men et kjapt søk på airfrance.com ga en pris på rundt 16600 for to studenter (18-26 år) fra midten av februar til midten av mars. Jeg må advare om at dette er med AFs 777-300 som såvidt jeg husker har 10 seter i vidden, og dermed er trangt (9 i vidden var ille nok). Å ta ryanair til london og videre med air europa kan virke litt rikabelt med tanke på at du neppe har noen rettigheter i tilfelle forsinkelser? Uansett, god tur - Buenos Aires er en fantastisk by![/QUOTE

Jeg søkte nettopp på Air france de kostet 16.600 uten skatter, med skatter så ble det 21.000kr.
Old 06-12-2010, 01:23   #8
LN-AØR
ScanFlyer Crusty

LN-AØR's Avatar

Hvilke datoer er det snakk om sånn ca.? Mye enklere å hjelpe hvis vi får vite det...
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2010, 01:44   #9
Sondbjo
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by LN-AØR View Post
Hvilke datoer er det snakk om sånn ca.? Mye enklere å hjelpe hvis vi får vite det...
Det er ca 17. januar og 4uker frem, kan utsette inntil en mnd hvis det er mye billigere. Har også tenkt å lei bil fordi, iden er biltur i Argentina og Chile. Er det noen som har erfaring fra det å kjøre på veiene der borte? Ser ut som det er veldig god standard på motorvegene der. Men spørs jo hvordan de kjører, har hørt at trafikken kan vere noe agresiv i Argentina.
Old 06-12-2010, 07:26   #10
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Hvis man synes Lufthansa sine 747 er trange, så ville neppe forsøkt meg på Air Europa. De er ikke akurat kjen for god benplass de heller
Old 06-12-2010, 09:14   #11
Sondbjo
ScanFlyer Gold

Etter å ha søkt lidt rundt så ser jeg at det å reise til Sao Paulo i Brasil er my billigere! Jeg har også lest at de tar 6000usd i depositum for å leie bil i Buenos Aires noe som gjør det for dyrt å leie bil der. Er det noen som kan bekrefte at de tar så mye i depositum? Det blir noe lengere å kjøre men siden det er gode veier så går det fint.(3-4 dager ekstra) Er det noen som vet om det er lov til å krysse grensene med leiebil leid fra Brasil?
Old 06-12-2010, 10:51   #12
A346
ScanFlyer Silver

A346's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sondbjo View Post
Jeg har også lest at de tar 6000usd i depositum for å leie bil i Buenos Aires noe som gjør det for dyrt å leie bil der. Er det noen som kan bekrefte at de tar så mye i depositum? Det blir noe lengere å kjøre men siden det er gode veier så går det fint.(3-4 dager ekstra) Er det noen som vet om det er lov til å krysse grensene med leiebil leid fra Brasil?
Et depositum er jo nettopp bare et depositum. Med andre ord blir du kun belastet dersom du ikke leverer bilen tilbake i den stand som leiebilselskapet forventer. Hvorfor ikke fly til Sao Paulo for så å finne rimelige billetter derfra til buenos Aires?
A346 is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2010, 11:41   #13
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Bare en ting... Man bør ikke leie bil der.. Den trafikken er vill...
Old 06-12-2010, 12:25   #14
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Er mange rimelige billetter til USA for tiden og du kan sjekke priser derfra til Sør Amerika.
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2010, 13:34   #15
ex_trd
*A Gold/OW Emerald

Quote:
Det er ca 17. januar og 4uker frem, kan utsette inntil en mnd hvis det er mye billigere. Har også tenkt å lei bil fordi, iden er biltur i Argentina og Chile. Er det noen som har erfaring fra det å kjøre på veiene der borte? Ser ut som det er veldig god standard på motorvegene der. Men spørs jo hvordan de kjører, har hørt at trafikken kan vere noe agresiv i Argentina.
Trafikken i Buenos Aires er i hvert fall sprøyte gal, verste jeg har sett noensinne.
ex_trd is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2010, 13:39   #16
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Amen , ex_trd, så enig, ditt uttrykk er meget dekkende...
Old 06-12-2010, 17:34   #17
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Ja trafikken i Buenos Aires er interessant, og det er korrekt at i Buenos Aires er det svaert hoeye depositum paa leiebiler - noe det ikke var i Patagonia. Naar det gjelder biltur mellom Argentina og Chile saa tror jeg ikke at trafikken er saa ille, MEN det er store distanser...selv ville jeg ha flydd til Mendoza og kjoert derifra....det er den flote strekningen....Mellom Buenos Aires og Mendoza kan en ogsaa ta Ekspress Buss....som i Argentina er svaert saa luksurioese....de beste har sleeper seter ala Business Class paa fly....men etter 2 timer paa Pampasen blir det svaert lite forandring de neste 10-12 timene til Menodoza og flyet er et godt alternativ....

Fra Mendoza til Chile er ogsaa ekspressbuss et godt alternativ...vet ikke hvor ivrige Bil utleie firmaene er paa at bilene skal taes med ut av landet, det er noe en boer undersoeke....vaer ogsaa klar over hoeyden...veien gaar svaert hoeyt og endel opplever hoeydesyke over dette passet....

Skal dere tilbringe mye tid i Buenos Aires omraadet ville jeg ha startet en maaned senere, Januar / Februar er hoey sommer og kan vaere veldig varmt paa den tiden med svaert lite strender....Argentinere drar til Mar del Plata et par timer soerover eller til Montevideo (som er verdt en tur uansett).

I Buenos Aires er korttids leie av leiligheter et meget godt alternativ til Hotell, Byte Argentina (http://www.bytargentina.com/) - vi har leid gjenneom disse mange ganger og har bare gode ting aa si....omraader som vi vender tilbake til er Palermo Hollywood og Recoletta - uansett det hjelper aa snakke spansk...
Old 06-12-2010, 19:23   #18
Farmer
ScanFlyer Crusty

Farmer's Avatar

Quote:
Om du legger inn et søk på wideroe.no, vil du finne priser med utreise den 17/1 for kr 8250 per person. Alle skatter og avgifter inkludert

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..
Simplicity is the ultimate sophistication, Leonardo Da Vinci

Farmer is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2010, 19:30   #19
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

Om man søker på f.eks klm så får man nesten samme pris om man søker en vei eller t/r så lønner seg å booke begge veier, eks avreise 14.1 hjem 14.2 9tusen pr person t/r
en vei 7000 pr person
Old 07-12-2010, 02:59   #20
Sondbjo
ScanFlyer Gold

Takk for mange fine svar!! Det blir nokk ikke til at jeg tar en tur til Buenos Aires sentrum med bil! Er det like ille som Jakarta?(Å kjøre bil i Jakarta er nesten som en slags russisk rullett!) Planen blir nok å la bilen stå utenfor å ta buss eller tog inn Er trafikken ellers i Argentina så hissig?
Reply

Posting Rules