![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyspotter på SVG
|
![]()
Hei!
I år har vært det første året som skikkelig spotter for meg, fordi til jul i fjor fikk jeg mitt første speilreflekskamera. Men i løpet av dette lille årets har jeg vært på noen store og noen små flyplasser. I år fikk jeg til nå i livet mitt den kuleste ferien jeg har opplevd, nemlig og reise til USA! Reisen begynte som vanlig på SVG, vi fløy SAS til CPH, og SAS til EWR. Etter noen dager i New York reiste vi til California, og der fikk vi også besøkt mange flyplasser, bl.a VCV (bilder fra VCV finner dere i min forrige post: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=78615 ). Noen dager etter at jeg kom hjem, var det bare å reise bort til Lista og se på flyshow. Og under 14 dager etter det, reiste jeg og Erik over fjellet til OSL. Her får dere se litt av det jeg har sett i år, både fra Europa og Amerika! TEKST ER OVER BILDENE Første bildet er av Antonov 124, den første gangen jeg fikk bildet av den faktisk! ![]() Også fikk jeg bilde av KLM's retromaskin for første gang også. ![]() Og samme dag som retro'n kom jammen meg en Transavia også! ![]() Og Icelandair var en nydelig sommergjest på SVG. ![]() Og så fikk jo SVG besøk av en 340 også, fra Republique Francaise: ![]() Og så var man kommet over dammen til New York, og maskinen som fløy meg over var denne, noen som vet reg? Kallenavn: Eystein Viking! ![]() Og når vi løp rundt på Manhattan skadet det ikke å sette seg ned å se på Red Bull Air Race: ![]() Og en Tristar fra VCV (igjen): ![]() Og i San Diego var vi på flymuseum på hangarskip, USS Midway het det. ![]() Og på LAX skadet det ikke å spotte, her i siste sollys. ![]() Og tilbake i Norge, men ikke SVG, men hva er det da, OSL ja! ![]() Og en Trippelsyv fra PIA er en flott maskin: ![]() Og så kom SATA med en 320: ![]() Fint vær i Oslo, men i Rogaland, nei der er det visst ikke så fint, nei! ![]() Opp i tårnet på Sola får du se fly fra en litt annen vinkel enn normalt: ![]() Og mens vi venter på An-124, kommer det en annen firemotorers: ![]() Og så fikk jeg komme inn og se på Antonoven, og den var diger ja! ![]() Ja så var det jo en flytur i LN-DAG i August, det var en utrolig opplevelse det også! (Dette bildet er av -NFJ!!!) ![]() Og LN-JAL ville også fotograferes: ![]() Fortsettelse følger! -Christian! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyspotter på SVG
|
![]()
Hei igjen!
Når vi var i lufta med LN-DAG passet det jo med å prøve å få bilde av terminalen: ![]() Og motoren på LN-BRI: ![]() Som jeg sa, Icelandair var en vakker sommergjest! ![]() Og så fikk vi besøk av Titan Airways på Sola: ![]() Og Krohn Air startet opp, og la ned ruta til SVG ![]() ![]() Her har vi LN-DAG, men Ambulansen i kø: ![]() Ambulansen: ![]() Og igjen: ![]() LN-BUD med sitt litt spesielle livery: ![]() Og Amsterdam Airlines var her også, men uten logo ![]() ![]() Og jeg avslutter året med Norwegian i sving ![]() ![]() Det var det, nok for meg i år, nå skal jeg ikke legge ut bilder i heeele 2010 mer... Håper bildene faller i smak, og godt nyttår til alle forumister! ![]() -Christian/chrSVGa380 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Mange flotte bilder forresten ![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Flyspotter på SVG
|
![]()
Ok, takker for både reg og ros
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Godt levert! Likte meget godt det oversiktsbildet av Sola!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyspotter på SVG
|
![]()
Takk, er faktisk ganske fornøyd med det bilde selv, det var en uforglemmelig flytur uansett
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fine bilder, Christian!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Meget bra bilder, du har fått med mye fint
![]()
![]() |
#9 |
Flyspotter på SVG
|
![]()
Takker
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Flotte bilder
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyspotter på SVG
|
![]()
Takk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette var flotte bilder
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyspotter på SVG
|
![]()
Tusen takk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Du trenger ikke si takk og tusen takk for hvert eneste innlegg som kommer.
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Ser ut til at vi var i NY samtidig... dvs jeg var i NJ på tribuna på bildet :-) Hvilken av dagene ble bildet tatt?
![]() |
#17 | |
Flyspotter på SVG
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Spotteåret 2017 del 2 | toftos | Bilder & foto | 1 | 30-12-2017 20:56 |
Spotteråret 2011 - chrSVGa380's oppsummering! | chrSVGa380 | Bilder & foto | 13 | 02-01-2012 13:23 |
chrSVGa380's Bildetråd | chrSVGa380 | Bilder & foto | 26 | 05-10-2011 16:31 |