Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-08-2005, 12:08   #1
Guest
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 1970
Posts: 1,245
Default hvad skete med 998 tailstrike tråden?

hvad skete med 998 tailstrike tråden?

fra sas.dk fremgår det at den er returneret til PVG
Guest is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2005, 14:07   #2
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: hvad skete med 998 tailstrike tråden?

Ingen (?) som har [offisiel] status på denne ?

/G
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2005, 14:08   #3
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Re: hvad skete med 998 tailstrike tråden?

har ikke sett noen slik tråd - noen andre av moderators som vil kommentere?
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2005, 14:10   #4
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: hvad skete med 998 tailstrike tråden?

Mulig selvjustis av vedkommende[ not me...], var kun cut&paste fra SK intranet notisen,
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2005, 14:13   #5
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Re: hvad skete med 998 tailstrike tråden?

ja, nå har jo BU662 ordnet mulighet for alle å slette sine egne tråder - fornøyd nå, LCH78??
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2005, 16:09   #6
Savipix
ScanFlyer Rusty
 
Savipix's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,478
Default Re: hvad skete med 998 tailstrike tråden?

Har varit på jobb hela dagen....på en strand
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2005, 16:15   #7
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,497
Default Re: hvad skete med 998 tailstrike tråden?

Ikke meg ...

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2005, 17:10   #8
LCH78
www.lch78.net
 
LCH78's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Vadsø
Posts: 3,844
Default Re: hvad skete med 998 tailstrike tråden?

Quote:
Originally posted by CK
ja, nå har jo BU662 ordnet mulighet for alle å slette sine egne tråder - fornøyd nå, LCH78??
hehe.. joda
__________________
=====================
Mine Bilder på Airpics.com
Mine Bilder på Jetphotos.net
Mine Bilder på Airliners.net
=====================
Upcoming:
LCH78 is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2005, 18:06   #9
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,325
Default Re: hvad skete med 998 tailstrike tråden?

En Airbus-maskin med 243 SAS-passasjerer og besetning måtte onsdag morgen returnere til Shanghai i Kina, etter at flyet hadde slått ned med halen under takeoff fra flyplassen. – Ja det er riktig at vi i dag tidlige hadde en såkalt ”Tail-strike”, og flyet måtte returnere til Shanghai etter cirka to timer i luften, bekrefter informasjonssjef Siv Meisingseth hos SAS Norge til boarding.no

http://www.boarding.no/art.asp?id=17814
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2005, 18:38   #10
LN-RKF
Banned
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 676
Default Re: hvad skete med 998 tailstrike tråden?

Jøss...LN-RKF jo!
LN-RKF is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2005, 19:31   #11
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,379
Default Re: hvad skete med 998 tailstrike tråden?

Hvor lenge må SAS klare seg uten denne 340`n?
EB is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2005, 12:03   #12
LN-SSL
ScanFlyer Molded
 
LN-SSL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,220
Default Re: hvad skete med 998 tailstrike tråden?

Quote:
Originally posted by TG923
En Airbus-maskin med 243 SAS-passasjerer og besetning måtte onsdag morgen returnere til Shanghai i Kina, etter at flyet hadde slått ned med halen under takeoff fra flyplassen. – Ja det er riktig at vi i dag tidlige hadde en såkalt ”Tail-strike”, og flyet måtte returnere til Shanghai etter cirka to timer i luften, bekrefter informasjonssjef Siv Meisingseth hos SAS Norge til boarding.no

http://www.boarding.no/art.asp?id=17814
Og hva var det som skjedde etter 2 timer i luften?? Man merker vel en tail-strike i det den skjer?? Just wondering
__________________
\"Når du sitter der og rister i en flyvemaskin, og lengter ned mot jorden og kjæresten din - da er livet til stede....\"
LN-SSL is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2005, 12:30   #13
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,325
Default Re: hvad skete med 998 tailstrike tråden?

Fra samme artikkel:

Flyet var utsatt for en såkalt ”Tail-strike” og måtte deretter oppholde seg en stund i luften for å tømme ut drivstoff. Dette er en helt vanlig rutine, når slike omstendigheter inntreffer, sier informasjonssjef hos SAS Norge, Siv Meisingseth til boarding.no
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2005, 13:34   #14
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: hvad skete med 998 tailstrike tråden?

Quote:
Originally posted by TG923
Flyet var utsatt for en såkalt ”Tail-strike” og måtte deretter oppholde seg en stund i luften for å tømme ut drivstoff.
Pokker til greier at disse Airbus'ene skal være så drivstofføkonomiske
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2005, 13:46   #15
LN-SSL
ScanFlyer Molded
 
LN-SSL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,220
Default Re: hvad skete med 998 tailstrike tråden?

Quote:
Originally posted by TG923
Fra samme artikkel:

Flyet var utsatt for en såkalt ”Tail-strike” og måtte deretter oppholde seg en stund i luften for å tømme ut drivstoff. Dette er en helt vanlig rutine, når slike omstendigheter inntreffer, sier informasjonssjef hos SAS Norge, Siv Meisingseth til boarding.no
Ja, selvsagt. At jeg kunne glemme det da gitt...
__________________
\"Når du sitter der og rister i en flyvemaskin, og lengter ned mot jorden og kjæresten din - da er livet til stede....\"
LN-SSL is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2005, 19:31   #16
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: hvad skete med 998 tailstrike tråden?

Quote:
Originally posted by Trety
Quote:
Originally posted by TG923
Flyet var utsatt for en såkalt ”Tail-strike” og måtte deretter oppholde seg en stund i luften for å tømme ut drivstoff.
Pokker til greier at disse Airbus'ene skal være så drivstofføkonomiske
Hva har det med fuel-jettison-systemet å gjøre?
Dessuten er vel ikke 340 kjent for å være spes lite tørst på drivstoffet
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 26-08-2005, 08:00   #17
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: hvad skete med 998 tailstrike tråden?

Quote:
Originally posted by Dag Viking
Hva har det med fuel-jettison-systemet å gjøre?
Det var kun en fleipete bemerkning om at det tok lang tid å tømme, ikke til å taes alvorlig.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 26-08-2005, 08:46   #18
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: hvad skete med 998 tailstrike tråden?

Tilbake til saken, hvordan gikk det med "LN-RKF" , er den på vei tilbake til Europa ?

/G
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 26-08-2005, 08:53   #19
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Re: hvad skete med 998 tailstrike tråden?


Nej

Den er stadig i Shanghai.....
Går ud fra at baade nogen fra Airbus samt myndighederne i det land hvor flyet
er registreret og myndighederne i Kina skal give OK før den kan flyve
Hilsen
Ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 26-08-2005, 19:06   #20
Savipix
ScanFlyer Rusty
 
Savipix's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,478
Default Re: hvad skete med 998 tailstrike tråden?

Quote:
Originally posted by sk931

...og myndighederne i Kina skal give OK før den kan flyve


Då kan det med andra ord dröja ett bra tag innan den kommer hitåt igen.

Savipix is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Wizzair med tailstrike i Bergen LN-MOW Flyforum 7 14-01-2015 15:01
China Cargo Airlines med tailstrike i CPH Madman Flyforum 31 03-09-2013 04:04
Hvad fejler Hr. Nielsen? Yabadoo Flyforum 6 12-06-2009 23:08
SAS med tailstrike Gdansk Airbus 330 Flyforum 23 08-05-2009 12:36
Hvad er der med OSL og QI? Guest Flyforum 0 07-03-2006 12:07


All times are GMT +2. The time now is 08:41.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.