![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Posten Norge blir neppe særlig happy om det skulle bli streik. Vil tro kriseplanlegging allerede er i gang.
Omtrent værst mulig tidspunkt for West Air å streike på, ihvertfall for Posten sin del. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Man skal vel ikke helt se bort fra at tidspunktet er meget nøye valgt av Westairpilotene ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I og med at dette er et svensk selskap, kan Posten velge å leie inn andre i stede?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Posten (som kunde) står vel fritt til å velge hvem man vil om det skulle bli streik?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fankern meg på tide at noen setter svensken med silkeskjerfet på plass ja :-)
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Free Luigi
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Brev og slikt går med fly, så det er evt. det som blir mest forsinket. Men skal ikke se bortfra at det er en del pakker ombord i disse flyene i disse juletider.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
I 'gamle dager' satte jo SAS opp en veritabel luftbro for å ting og tang frem i tide samt at man blokkerte plasser på ruteflyene. Spørs om det er mulig å få til noe slikt på så kort varsel.
Man har sikkert ledig kapasitet på natta, men da må Posten chartre hele kjerra (dyrt!) - samt at man må finne crew ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er bare expresspakker og brev som går med fly. Pakker går med tog og bil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Fristen er lørdag kl. 15 og i ettermiddag har det stått følgende flere steder:
Quote:
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sist West Air sa opp piloter ble dette meddelt via sms!!! Jeg kjenner ikke kollektivavtalen til pilotene i West Air men jeg tror ikke den er all verden. Norsk Flygerforbund er i hverfall involvert, så da er det vel "norske" piloter inne i bildet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Free Luigi
|
![]()
Men siden detspesifiseres norske piloter, da er det vel bare de norske som eventuelt tas ut i streik? Det er jo en del svensker som flyr i norge, f.eks på crj'ene hvor jeg har hørt rene svenske crew. Altså vil ikke ALLE flyvninger rammes? Eller?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Noen som vet om de ble enige?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Forhandler nok på overtid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Nå trues det med nedleggelse...høres noe usakelig ut: http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7431409
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Merkelig å komme med det sure oppstøtet etter avtalen er signert.. Spørsmålet er om han mener det eller bare er sur..
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Det utsagnet av direktøren syns jeg var useriøst, usaklig og barnslig. Denne avtalen signeres ikke fordi de vil være snille og ikke ødelegge julen for så å gå konkurs pga. de er reddende engler for julen i Norge. Det har jeg svært liten tro på!
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Er vel ikke helt ukjent fra USA, var det World Airways som i sin tid søkte crew for så å slenge bunken i ansiktet på fagforeningen som krevde bedre betingelser... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
West Air Sweden med hærlig takeoff i går kveld | Wiggo Hovde | Bilder & foto | 24 | 17-05-2010 00:17 |
West Air Sweden | C172 | Flyforum | 4 | 01-11-2007 10:16 |
West Air Sweden | LN-FHU | Flyforum | 4 | 13-08-2007 23:32 |
West Air Sweden med nye CRJ200? | Desk pilot | Flyforum | 13 | 22-04-2007 00:42 |
West Air Sweden | spitfire | Flyforum | 0 | 24-06-2006 17:58 |