![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Var innom Bilia på FBIU i dag for å fikse nøkkelen på Forden (den tålte heller ikke saltvann), og oppdaget at de holder på å rive den gamle Busy Bee / NAS hangren. Bien er vekk.... R.I.P.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]()
Vemodig og trist :'(
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2005
Posts: 382
|
![]()
RIP
Nok et minne fra de gode tider borte....... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2009
Location: Bærum
Posts: 131
|
![]()
Skal de rive alle hangarene som lå ved siden av hverandre der? Og til overskriften, skiltet med ankomst ved tidligere hovedinngangen på terminalen er også vekk =/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,916
|
![]()
Bien kan gjenoppstå på en av Norwegians maskiner
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,471
|
![]()
Kjermpeide! La inn forslag på FB ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,471
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,358
|
![]()
Tenk om Norwegian kunne gjøre som USAirways - få en maskin i en av forløperenes design. Ønsker meg en 737-800 med bien på halen og på winglets`n...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]() Quote:
![]() Bildet er tatt under avgang fra Fornebu med en Fokker Friendship i 1970. Forgjengeren til den mest kjente bien ser du på dette bildet: ![]()
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner Last edited by GF1; 21-08-2010 at 08:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,358
|
![]()
Dette var "ny" dokumentasjon for meg - herlig. Hva var selakpet Air Executive for noe - var ikke også dette bygget på BusyBee?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: KRS
Posts: 911
|
![]()
I det minste burde det være et lite problem å bruke bien på en tom hale, men gjerne et helt fly. Morsomt forslag!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]()
Veldig bra forslag! Glem alle helter, den største av alle var bien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,134
|
![]() ![]() Denne bien til Busy Bee var så blid og trivelig. Man ble alltid i godt humør når man så 737'en med bien i halen. Last edited by Wig-wag; 21-08-2010 at 23:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,471
|
![]()
Ikke bare bien .. crewet var også gjennomført hyggelige. Det var alltid en glede å handle dem, selv om jeg aldri vente meg til å komme ombord og omtrent snuble i bena på de som satt på 1ABC. Det var jo intet skille foran rad 1 på den maskinen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Denne ånden lever videre hos DY. Mange av deres -300 er jo også slik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]()
Kjekt å ha flydd bien ihvertfall. Tur retur BGO-BDU , for forsvaret
Synd den gikk i fjellheimen i India , eller der omkring |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,707
|
![]()
Fra 2008:
![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,134
|
![]()
Fikk meg også en tur med denne. Bardufoss - Oslo. Det var egentlig en SAS-flight, men av en eller annen grunn var det altså denne vi fløy med. Kan ha vært på grunn av vær på Fornebu at SAS ikke kom, for vi landet på Gardermoen istedenfor FBU.
Litt spesiell flymaskin, med Cargo-port og gravel-kit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,344
|
![]()
Leve Busy Bee og alle gode og kjære minner fra Skyvan, Friendship og Boeing i mange lange år på 80- og 90-tallet. Savnet er stort og et gjensyn på en av DY's -800 maskiner hadde bare vært helt topp. Synd det blide åsynet nå er borte fra Fornebu. Det var alltid artig å vekke gamle minner når man var ute på gamle Fornebu nord de siste årene.
Enig med CK - Busy Bee R.I.P Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Komme-seg-vekk reise i høst? | sondre251 | Reiseforum | 4 | 11-06-2014 23:50 |
Bien lever videre | MartinL | Flyforum | 11 | 13-09-2008 15:33 |
Fuglene skal vekk | Superhai | Flyforum | 7 | 23-08-2007 13:05 |
Bien lever! | LN-KOG | Flyforum | 16 | 09-08-2007 09:21 |
Goodjet - borte vekk ?? | ATC-flyradar | Flyforum | 16 | 16-07-2007 10:39 |