![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
Høres ut som 2892 CPH-AES kommer ned på Gardermoen, noen som vet hvorfor?
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2006
Posts: 992
|
![]()
Kan vel skyldes værforholdene på nordvestlandet i dag. Akkurat nå driver LN-TUL å strever for å komme ned på Vigra. Ser de ligger i 28000ft....over Vigra å sirkler i øyeblikket. Ser ut som at LN-NOP vil prøve seg på Vigra også, akkurat tatt av fra Gardermoen for Vigra. LN-TUL strever fortsatt i 28000ft over Vigra uten å komme ned.
Last edited by rampen; 16-12-2010 at 16:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,290
|
![]()
Ser de er på runde 4, hvor lenge "pleier" man å ligge i holding på den måten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2006
Posts: 992
|
![]()
Kommer an på forholdene og hvilke værutsikter som er den nærmeste tiden. Mengde fuel har også innvirkning. Molde er åpen, og siden de ikke har gått dit virker det som at utsiktene for Vigra er bedre om litt. Og LN-TUL returnerer til Gardermoen ser det ut som i øyeblikket, mens LN-NOP forsøker seg.
Last edited by rampen; 16-12-2010 at 17:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,290
|
![]()
Ser ut til at de snur heim åt OSL nå... Passerer LN-NOP as we speaks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Langevåg
Posts: 1,806
|
![]()
Problemet var vel at det lava ned forholdvis masse snø på kort tid, så det var vel kanskje brøyting av rullebana det stod på her på Nordvestlandets hovedflyplass?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
Location: Stavanger
Posts: 738
|
![]() Quote:
- Drivstoffmengde - Været på alternativene - Værutsiktene der de skal lande - Implikasjoner av å gå til en nærliggende alternativ flyplass (ex Molde/Kvernberget) - Flight ops sine disposisjoner Var borti et KLM-fly som hang over Værnes (FL370), og som ventet på bedre vær der. Etter en halvtimes holding spurte jeg hvor lenge han kunne holde, og jeg fikk til svar "minst 2 timer til" (hvilket er atskillig mer enn "gjennomsnittet") - han påpekte dog at det ikke var opp til ham hvor lenge han skulle holde, det var det "KLM operations" i Amsterdam som bestemte ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,724
|
![]()
OSL-KSU flyet onsdag kveld hadde samme utfordring, sirket Kvernberget førd et ble retur til OSL, innlosjering på Radisson Blu og morgenavgang til KSU igjen torsdag. Litt lenger tur enn normalt, men profft løst av SAS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
11/8 DY478 BGO-TRF div. OSL | Glenn | Register- og ATC-Forum | 4 | 11-08-2013 21:38 |
Div bilder fra OSL sommeren | TONROY | Bilder & foto | 6 | 29-01-2012 13:09 |
Condor + litt div på Osl | sparco777 | Bilder & foto | 5 | 23-05-2010 23:34 |
Div Osl siste tiden. | putzmeister | Bilder & foto | 1 | 05-05-2009 01:34 |
Div fra OSL siste uka.. | tabrenna | Flyforum | 7 | 02-05-2007 00:26 |