![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Kanskje ikke veldig overraskende? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Dette var jo positivt..
Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Herlig at vi kan være forskjellige! Jeg foretrekker Norwegian og er stolt av det! ;-)
Men det å fly innenriks i Norge er jo det samme what so ever, så det koker som alltid ned til totalpris og da har WIA Travel en tendens til å sende meg avgårde med Norwegian..
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hva med gratis frokost og kaffe på utenlandsavgangene også?
Tror mange har litt problemer med å skjønne denne difrensieringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Interessant. Husker jeg svarte på denne undersøkelsen for noen uker siden.
Quote:
Dessuten er ikke pris avgjørende for veldig mange forretningsreisende, selv om det er det for noen. Last edited by Dag Viking; 15-12-2010 at 10:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Onkel reisende kekker
|
![]() Quote:
Men nå skal vi ikke skjønne alt her i verden!
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison Last edited by kekker; 15-12-2010 at 10:06. Reason: språkvask |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Nå er det uansett bare resultatet fra en undersøkelse, og resultatet er det umulig å være uenig i da det bare gjenspeiler hva de reisende faktisk mener
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Frokosten mandag morgen til Harstad var imidlertid en skuffelse, med mindre pålegg enn vanlig og langt fra noe fullverdig måltid. Skal det være sånn, så spiser jeg heller litt mer mat hjemme før jeg drar og tar diettpengene selv. Jada, vet det bare er snakk om "vekslepenger", men prinsipp er prinsipp. En annen irriterende ting med SAS er at man med lavprisbillett ikke kan endre sete på automat til noen av de fremste radene. På vei nedover fra Harstad i går var hele rad 1 ledig, viste det seg. Hos Norwegian er alle ledige seter fritt vilt når man kommer til innsjekk og man kan komme seg fremover i kabinen. Kan være kritisk om man skal nå korresponderende fly eller tog... Quote:
For min del står man da igjen med selskapenes punktlighet som den eneste virkelige differensiator, men det er en hel diskusjon i seg selv. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Er det ikke slik at en flyfrokost ikke skal ha noe å si for utbetaling av diett i henhold til statens regulativ? Har dere evt et dårligere regulativ i bedriften? Jeg synes det er bra at de forrerste setene er reservert for fullpris, evt gullkunder. Da ender man opp med ledig midtsete så sant det er ledige seter i kabinen. Rett og rimelig at ekstra goder tilfaller de med dyrest billett. At det står ledig en hel treseter foran blir derimot feil, men slikt er kanskje vanskelig å håndheve i praksis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nå har ikke jeg sett denne undersøkelsen eller annet enn det som står i artikkelen. Det er vel ikke så overraskende, men jeg lurer jo litt på hva spørsmålet er når DY kommer ut som 3. plass i forhold til det foretrukne flyselskapet på norsk innenriks... WF kan vel neppe være spesielt stor på forretningstrafikk i absolutte volumer, men om spørsmålet er hva kundene synes om de ulike selskapene de har reist med så er det en annen sak. Da er det imidlertid ikke et svar som sier noe om hva som er det mest foretrukne selskap som sådan, men er et svar betinget på hvem som reiser med hva. Det er en viss forskjell. Det gir vel i så fall et bilde av hvor fornøyde folk som reiser med de ulike selskapene er.
Selv ville jeg nok holdt en knapp på SK om alt annet var likt (men nå er det sjelden det). For reiser innenlands er det avgangstidpunkt og reisetid som er vesentlig. Av og til passer det da best med DY og andre ganger best med SK. Hva jeg ville svart på spørreundersøkelsen er imidlertid avhengig av formuleringen på spørsmålene. Last edited by TOS; 15-12-2010 at 11:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Såvidt meg bekjent er statsavtalen slik at vi ikke trekker fra frokost eller andre måltider ombord på fly.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg ber gjerne om å få morgenavgangen til SAS når jeg skal på jobbtur sørover fra Bodø, senest i går.. Grunnen til dette er at den går 25 minutter senere og helt grei frokost ombord. Retur på ettermiddagen er ikke så nøye.. I dag fikk jeg likevel SAS..
Når jeg flyr privat med barna velger jeg også SAS pga. løvemat, om ikke prisene er veldig mye billigere hos Norwegian. Flyr jeg alene privat, da tar jeg det billigste ![]() Til nå har har jeg trukket fra frokost på reiseregningen, men det kan jeg visst slutte med ![]()
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Utenlands er dette mye enklere, for der er det vanlig å dele kabinen inn i flere klasser. På økonomiklasse der kjøper du deg en flybillett og flyseslkapet flyr deg dit du skal. SAS skiller seg nesten ikke fra Norwegian her. Riktignok er bagasjen fortsatt gratis. På fullpris kommer forskjellen mer tydlig frem, siden det er disse passasjererene som legger penger igjen i kassa til selskapet. Derfor er det viktig å yte god service for å nettopp tiltrekke seg disse passasjerene. Så kan du jo spørre om hvorfor SAS ikke innfører Økonomi Ekstra innenlands, det vil ikke jeg mene så mye om, men jeg peker på at Braathens SAFE prøvde nettopp det. Det tror jeg aldri ble noen suksess. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Quote:
Egentlig en litt rar bestemmelse, for et flymåltid trenger ikke alltid være enkelt. Likedan som jeg forsåvidt vil kalle frokosten på en del hoteller for heller enkel. Quote:
À propos gode kunder: På vei nedover i går opplevde jeg at min sidemann (på rad 8, ref det ovenstående!) bestilte vin og pizza, og leverte fra seg et svart plastkort, sannsynligvis EB Pandion. Så ut som om flyverten først trodde det var et betalingskort, men så kikket han på det, tastet noe inn på terminalen og leverte kortet tilbake. Har Pandion gratis mat og drikke på norske innenriksflyvninger? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Booket for et par minutter siden SAS AES-OSL andre juledag, ganske nøyaktig samme pris som DY, og avgang på nøyaktig samme tid. Valget ble gjort ut fra følgende: Mulighet for servering om bord (en øl, vin etc - kaffe gratis), kanskje en liten større sannsynlighetsovervekt for avgang på tid (i fjor ventet jeg mange timer pga innstilt DY-fly), at man slipper å tenke på om man skal ha bagasje eller ikke - samt at man slipper kredittkortgebyr (noe jeg i etterkant kom på at jeg uansett slapp, ettersom jeg har DY-kort...).. Dessuten tror jeg (men vet ikke) at SAS kanskje er litt mer serviceminded om det oppstår et eller annet. Og kanskje aller viktigst: Ettersom jeg ankommer AES svært kort tid før avgang vil det være stor fare for å havne i et midtsete hvis det er fullt, med SAS kan jeg sjekke inn hjemme på øya. Og av prinsipp gidder jeg ikke betale ekstra for dette hos DY: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Angående SAS så kan gode kunder (Les Eurobonus Gold) plukke seter i de fremste radene uansett billett på innenriks
Quote:
Men tilbake til tema, så er jo dette en høyst subjektiv undersøkelse og ikke noen fasit, selv om jeg selv svarte det samme som rangeringen ble da undersøkelsen dumpet ned i innboksen min tidligere i høst Last edited by Someone; 15-12-2010 at 13:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Stusset også litt på den ... internhumor i Aftenposten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Og hva mener de med at Norwegian er på tredjeplass? WF konkurrer jo ikke direkte med Norwegian, og dessuten er de eid av SAS. Så tja... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS tatt igjen Norwegian på Facebook | Robin882 | Småprat | 21 | 12-04-2012 16:30 |
Norwegian øker..... igjen! | MartinL | Flyforum | 6 | 30-10-2008 10:45 |
Oslo danker ut Stockholm | sirpjalle | Flyforum | 18 | 18-07-2007 12:41 |
Q400 danker ut CRJ700 | CK | Flyforum | 15 | 11-11-2005 10:27 |
VG, Norwegian topper igjen! | Klippe | Flyforum | 5 | 24-10-2005 16:10 |