Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 13-12-2010, 17:45   #1
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Default Wizzair til AAR

Pressemeddelelse fra AAR:

Quote:
Wizzair vælger Aarhus Lufthavn!

Det er med glæde vi kan oplyse at Wizzair i dag har annonceret, at Aarhus Lufthavn bliver målet for selskabets første rute til Danmark – nemlig ruten Gdansk-Aarhus, der åbner den 29. marts med to ugentlige flyvninger med en Airbus 320.

Vi har igennem længere tid arbejdet på denne mulighed, i et tæt samarbejde med Visit Århus, hvor den nytiltrådte direktør Jens Hausted har kunnet stille Wizzair i udsigt, at man fra turisterhvervets side aktivt vil forfølge denne nye åbning til det Polske marked, og de muligheder dette repræsenterer.

Ruten får dermed i alt tre ben at stå på.

1. Polsk turisme til Århus og Østjylland.
2. Dansk turisme til Polen, og det spændende kystområde omkring Gdansk.
3. De mange herboende Polakker, der nu får en nem, hurtig og bekvem adgang til hyppige besøg i hjemlandet.

Der er ingen tvivl om, at den sidste tids forbedringer af den trafikale infrastruktur til Aarhus Lufthavn i form af Djursland Motorvejen, og senest den nye vestlige adgangsvej fra motortrafikvejens udmunding, der åbnede den 3. december, har været udslagsgivende for Wizzairs valg af Aarhus Lufthavn.

Lufthavnen er nu med sin centrale beliggenhed det naturlige valg, hvis man ønsker at betjene det Vest-Danske marked fra kun én lufthavn.

Hertil kommer at man fra Wizzairs side tydeligvis har været meget opmærksomme på den rolle Århus har, og vil få de kommende år, som vækst dynamo for hele det jyske område. Vi har i den forbindelse fornemmet en meget stor interesse for de mange bygnings og udviklingsprojekter, der er planlagt.
Old 13-12-2010, 18:59   #2
Bll spotter
ScanFlyer Gold

Bll spotter's Avatar

Default Re: Wizzair til AAR

Godt gået af Århus Lufthavn, det må give løftet øjenbryn i Billund at de netop er rendt af med den rute og ikke mindst operatør. Jeg tror ikke det bliver den sidste Wizzair annoncerer fra Århus, men over tid kan jeg ikke forstille mig at Billund ikke kommer med på deres rutekort.
Bll spotter is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2010, 19:19   #3
sk931
ScanFlyer Rusty

sk931's Avatar

godt med konkurre3nce til FR...som jeg tror bare venter på anledningen til at stoppe på AAR....STN er jo bare 3-4 gange om ugen, og lige nu er jeg ikke helt sikker på at deres
sommerrute starter op igen
Hilsen
ole

AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2010, 09:36   #4
PP
ScanFlyer Molded

Spændende satsning - har dog en fornemmelse af at dette godt kunne gå hen og blive kortvarigt da jeg personligt har svært ved at se potentialet mellem AAR og GDN. Andre destinationer i Wizzairs netværk tror jeg ville have større chance for succes fra AAR.

PP is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2010, 09:58   #5
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Det er vel primært polske håndværkere o.lign., der skal transporteres her - dem er der vel en hel del af i Jylland også... Nogen high-yield rute har jeg dog svært ved at se det bliver.

Posting Rules