![]() |
|
![]() |
#1 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Quote:
Hehe, kan for øvrig legge til at vedkommende som klager er en venninne fra studietiden.
Next up: Mye moro! - Star Alliance Gold / One World Sapphire Last edited by LNv22; 01-12-2010 at 12:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er jo egentlig ikke Norwegian sin feil hvordan maten smaker eller ser ut. Det er jo cateringselskapet "Gate Gourmets" som ikke klarer å lage god nok mat. Derimot synes jeg det er helt feil av Norwegian og ikke la kunden få pengene sine tilbake eller tilby en ny ciabatta. Dette skulle flyvertinnene gjort med en gang uten å stille noen spørsmål.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Tull, for passasjerene er det likegyldig hvem som er flyselskapenet sin leverandør, da det er flyselskapet sitt ansvar å finne de leverandørene som kan levere produkter av god nok kvallitet. Hvem som har klaget Ciabatten er uvesentlig da det er flyselskapet som selger den
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Synes DY sin mat generelt er veldig dårlig og dyr. Jeg har begynt å ta med meg medbrakt baguett fra OSL når jeg flyr DY. De tørre ciabattaene og sandwichene er knapt spiselige.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Dette er jo definitivt Norwegians problem. En biffrestaurant som serverer dårlige biffer kan ikke skylde på bonden. Det er de selv som har en for dårlig kvalitetskontroll.
En ting er at man oftest ikke lenger får mat på flyene fordi man nå må kjøpe dette. Men at det da ikke skal være mulig å kjøpe skikkelig mat er i mine øyne ubegripelig. Her bør Norwegian skjerpe seg.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Men er SK noe bedre? Har enda ikke glemt en forferdelig ciabatta ombord hos SAS for ca et år siden. Helt knusktørr, og jeg fant noe som lignet en negl i den.
Å ta penger for noe slikt burde ikke være lov, verken hos SAS eller Norwegian. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Tror de begge er omtrent like dyre når det kommer til BOB.
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ciabattaene som leveres fra Gate Gourmet til SK og DY er av samme type brød og pålegg og det tilbys i all hovedsak to typer, iallefall hos DY. I tillegg varm panini på flighter over 2,5 timer. Her har passasjeren vært uheldig da begge typer som DY tilbyr ombord, en med kjøtt/kyllingpålegg samt en med ost og salat holder god standard, saftige og gode. Har fått mange gode tilbakemeldinger fra passasjerer på begge typer. Men produksjonsglipper kan skje overalt dessverre.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Andre europeiske LCC, som Easyjet og Air Berlin har bedre utvalg, ferskere og bedre mat, og er en god del billigere enn DY.
DY er definitivt dårlige på mat. Eneste som er bra er at de har begynt å selge helflasker med vin. ![]() Velkomment på en lang og kjedelig tur til syden når man er to. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Next up: Mye moro! - Star Alliance Gold / One World Sapphire Last edited by LNv22; 01-12-2010 at 13:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Nå vet jeg ikke så mye om DY sine sandwicher etc ombord. For SAS sin del er det ting i gang for å forbedre kvaliteten etter mye klager.
Jeg personlig mener det har blitt betydelig bedre, men er en vei å gå ennå. Problemet med alle typer brød på fly er den tørre lufta, det er noe av grunnen til at man satser mye på ciabatta som tåler dette bedre. Når det er sagt, så vil jeg si at gate gourmet lager det de får beskjed om, ikke mer, ikke mindre. Om noe er dårlig på et SAS fly, er dette SAS sitt ansvar. Hvordan man velger å løse dette er en annen sak. Jeg vet hva vi gjør i SAS, og er ganske fornøyd med det. Denne jobben, med innputt fra pax vil forhåpentlig sørge for skikkelig kvalitet fremover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Godt at TV2 "Hjælpe meg" tar opp viktige saker
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Helt enig med blant annet Fnate, her er Norwegian ansvarlige. Et annet eksempel er at du ikke kan klage til Ica om du finner en rottehale i Coca-Cola'n du kjøpte der. Overskriften på TV2 sin sak burde heller være "Så fersk ser Gate Gourmet's «freshe» ciabatta ut".
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Er vinen min korket så før jeg ny flaske ved å gå til den som har solgt den til meg (enten Polet eller restauranten/servitøren). Jeg går da hverken til importøren eller produsenten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Det er selskapene som bestemmer nedt til microgrammet hva som serveres/selges ombord. Dette gjelder hele verden. Så er maten dårlig så er det selskapet sin skyld, da det er selskapet som har bestilt til sin spesifikasjon. Dette vet jeg endel om, da jeg er med på blandt annet meny presentasjoner hos GG. Innimellom leverer ikke GG det som er bestilt, da går man til GG å for dette rettet opp. Når det gjelder sandwicher med div pålegg så blir alt veid, og lagt på slik selskapet har bedt om. Hva som derimot presenteres på bilder etc i kataloger, det er en annen historie. Men sjelden blir det vel da tatt ut noe i en vogn ombord for å avbildes til en katalog/meny. Men finner du derimot en rottehale i colaboksen hos SAS eller Norwegian eller hvilket som helst selskap, da er det noe annet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det hadde vært noe! Skulle likt å se den katalogen!
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Bilde hentet fra TV2:
![]() Hadde faktisk ikke forventet noe annet av helt standard flymat, og avbildet mat stemmer sjelden med virkeligehten. Det har dog vært produsenter som har måttet endre bilde på produktpakning etter pålegg fra forbruksmyndighetene. Last edited by TCAS; 01-12-2010 at 17:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Luftfartstilsynet slaktes i fersk rapport | Tjab | Flyforum | 2 | 20-12-2016 15:58 |
Fersk bildetråd fra OSL (20.02.11) | Flying-news | Bilder & foto | 10 | 24-02-2011 00:07 |
Helt fersk | VeO | Flyforum | 8 | 18-06-2007 12:59 |
Fersk samler | espeno | Samlerhjørnet | 12 | 25-06-2006 03:47 |
fersk fisk på døra! | MartinL | Flyforum | 5 | 29-05-2005 23:47 |