Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-12-2010, 12:32   #1
LNv22
ScanFlyer Gold
 
LNv22's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
Norwegian Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Quote:
– Man forventer ikke den friskeste maten på fly, men den ciabattaen jeg kjøpte var til de grader så lite «fresh» som de reklamerte med, så jeg trodde jeg kunne levere den tilbake og få igjen pengene...

Men så lett skulle det ikke bli. Det har nå snart gått én måned siden Pedersen klaget på maten hun kjøpte på Norwegians fly fra Berlin til Oslo. Hun har fremdeles ikke hørt et pip fra flyselskapet.
Norwegian uttaler også at de ikke er fornøyd med maten de selv serverer

Quote:
Kommunikasjonsdirektøren legger til at Norwegian selv ikke er fornøyd med flymaten de serverte Pettersen.
http://www.tv2underholdning.no/hjelp...t-3353796.html

Hehe, kan for øvrig legge til at vedkommende som klager er en venninne fra studietiden.
__________________
Next up:
Mye moro!
-
Star Alliance Gold / One World Sapphire

Last edited by LNv22; 01-12-2010 at 12:39.
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2010, 13:06   #2
enzv-sola
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2010
Location: Stavanger
Posts: 202
Default Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Er jo egentlig ikke Norwegian sin feil hvordan maten smaker eller ser ut. Det er jo cateringselskapet "Gate Gourmets" som ikke klarer å lage god nok mat. Derimot synes jeg det er helt feil av Norwegian og ikke la kunden få pengene sine tilbake eller tilby en ny ciabatta. Dette skulle flyvertinnene gjort med en gang uten å stille noen spørsmål.
enzv-sola is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2010, 13:14   #3
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Quote:
Originally Posted by enzv-sola View Post
Er jo egentlig ikke Norwegian sin feil hvordan maten smaker eller ser ut. Det er jo cateringselskapet "Gate Gourmets" som ikke klarer å lage god nok mat. Derimot synes jeg det er helt feil av Norwegian og ikke la kunden få pengene sine tilbake eller tilby en ny ciabatta. Dette skulle flyvertinnene gjort med en gang uten å stille noen spørsmål.
Dette er vel samme argument som vi hatt neon runder av om handling-selskapene. At Gate Gourmet ikke gjør en bra nok jobb er Norwegian sitt problem, ikke kundens problem.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2010, 13:15   #4
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,851
Default Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Quote:
Originally Posted by enzv-sola View Post
Er jo egentlig ikke Norwegian sin feil hvordan maten smaker eller ser ut. Det er jo cateringselskapet "Gate Gourmets" som ikke klarer å lage god nok mat.
Tull, for passasjerene er det likegyldig hvem som er flyselskapenet sin leverandør, da det er flyselskapet sitt ansvar å finne de leverandørene som kan levere produkter av god nok kvallitet. Hvem som har klaget Ciabatten er uvesentlig da det er flyselskapet som selger den
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2010, 13:18   #5
Øivind
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jun 2006
Location: Oslo (Lindern)
Posts: 716
Default Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Synes DY sin mat generelt er veldig dårlig og dyr. Jeg har begynt å ta med meg medbrakt baguett fra OSL når jeg flyr DY. De tørre ciabattaene og sandwichene er knapt spiselige.
Øivind is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2010, 13:19   #6
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,916
Default Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Dette er jo definitivt Norwegians problem. En biffrestaurant som serverer dårlige biffer kan ikke skylde på bonden. Det er de selv som har en for dårlig kvalitetskontroll.

En ting er at man oftest ikke lenger får mat på flyene fordi man nå må kjøpe dette. Men at det da ikke skal være mulig å kjøpe skikkelig mat er i mine øyne ubegripelig. Her bør Norwegian skjerpe seg.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2010, 13:24   #7
Stian
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2006
Location: Oslo
Posts: 1,175
Default Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Men er SK noe bedre? Har enda ikke glemt en forferdelig ciabatta ombord hos SAS for ca et år siden. Helt knusktørr, og jeg fant noe som lignet en negl i den.
Å ta penger for noe slikt burde ikke være lov, verken hos SAS eller Norwegian.
Stian is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2010, 13:29   #8
LNv22
ScanFlyer Gold
 
LNv22's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
Default Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Quote:
Originally Posted by Stian View Post
Men er SK noe bedre? Har enda ikke glemt en forferdelig ciabatta ombord hos SAS for ca et år siden. Helt knusktørr, og jeg fant noe som lignet en negl i den.
Å ta penger for noe slikt burde ikke være lov, verken hos SAS eller Norwegian.
Uten å bidra til en ny SK vs. DY diskusjon, mener jeg at SK balanserer hårfint på kanten av akseptabelt / ikke akseptabelt når det kommer til baguetter.
Tror de begge er omtrent like dyre når det kommer til BOB.
__________________
Next up:
Mye moro!
-
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2010, 13:35   #9
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Ciabattaene som leveres fra Gate Gourmet til SK og DY er av samme type brød og pålegg og det tilbys i all hovedsak to typer, iallefall hos DY. I tillegg varm panini på flighter over 2,5 timer. Her har passasjeren vært uheldig da begge typer som DY tilbyr ombord, en med kjøtt/kyllingpålegg samt en med ost og salat holder god standard, saftige og gode. Har fått mange gode tilbakemeldinger fra passasjerer på begge typer. Men produksjonsglipper kan skje overalt dessverre.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2010, 13:38   #10
Øivind
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jun 2006
Location: Oslo (Lindern)
Posts: 716
Default Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Andre europeiske LCC, som Easyjet og Air Berlin har bedre utvalg, ferskere og bedre mat, og er en god del billigere enn DY.
DY er definitivt dårlige på mat.
Eneste som er bra er at de har begynt å selge helflasker med vin.
Velkomment på en lang og kjedelig tur til syden når man er to.
Øivind is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2010, 13:40   #11
LNv22
ScanFlyer Gold
 
LNv22's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
Default Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Quote:
Originally Posted by MD11 View Post
Ciabattaene som leveres fra Gate Gourmet til SK og DY er av samme type brød og pålegg og det tilbys i all hovedsak to typer, iallefall hos DY. I tillegg varm panini på flighter over 2,5 timer. Her har passasjeren vært uheldig da begge typer som DY tilbyr ombord, en med kjøtt/kyllingpålegg samt en med ost og salat holder god standard, saftige og gode. Har fått mange gode tilbakemeldinger fra passasjerer på begge typer. Men produksjonsglipper kan skje overalt dessverre.
Fokuset ditt er rettet utelukkende mot prosuksjonsselskapet og maten; denne saken har imidlertid to sider, maten og kabinpersonalets håndtering av kunder. Her var det jo en soleklar svikt fra DY sin side ved å ikke skole sine kabinansatte i korrekt kundebehandling og håndtering av reklmamasjonssaker.
__________________
Next up:
Mye moro!
-
Star Alliance Gold / One World Sapphire

Last edited by LNv22; 01-12-2010 at 13:43.
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2010, 13:56   #12
SAS-Steward
ScanFlyer Molded
 
SAS-Steward's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
Default Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Nå vet jeg ikke så mye om DY sine sandwicher etc ombord. For SAS sin del er det ting i gang for å forbedre kvaliteten etter mye klager.
Jeg personlig mener det har blitt betydelig bedre, men er en vei å gå ennå.
Problemet med alle typer brød på fly er den tørre lufta, det er noe av grunnen til at man satser mye på ciabatta som tåler dette bedre.

Når det er sagt, så vil jeg si at gate gourmet lager det de får beskjed om, ikke mer, ikke mindre. Om noe er dårlig på et SAS fly, er dette SAS sitt ansvar.
Hvordan man velger å løse dette er en annen sak.
Jeg vet hva vi gjør i SAS, og er ganske fornøyd med det. Denne jobben, med innputt fra pax vil forhåpentlig sørge for skikkelig kvalitet fremover.
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2010, 14:49   #13
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
Default Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Godt at TV2 "Hjælpe meg" tar opp viktige saker For øvrig finner man nok bedre brødmat på bakken enn i lufta. En DY-flyvertinne kommenterte en gang en ekstremt fristende sandwich jeg hadde med fra Venezia en gang - langt bedre enn de selv serverte.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2010, 15:12   #14
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Quote:
Originally Posted by LNv22 View Post
Fokuset ditt er rettet utelukkende mot prosuksjonsselskapet og maten; denne saken har imidlertid to sider, maten og kabinpersonalets håndtering av kunder. Her var det jo en soleklar svikt fra DY sin side ved å ikke skole sine kabinansatte i korrekt kundebehandling og håndtering av reklmamasjonssaker.
Det er flere måter og løse dette på. Nå var jeg ikke ombord så jeg kan ikke uttale meg spesifikt om denne saken.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2010, 15:57   #15
OSL-MRU
ScanFlyer Silver
 
OSL-MRU's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo
Posts: 669
Default Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Quote:
Originally Posted by Stian View Post
Men er SK noe bedre? Har enda ikke glemt en forferdelig ciabatta ombord hos SAS for ca et år siden. Helt knusktørr, og jeg fant noe som lignet en negl i den.
Å ta penger for noe slikt burde ikke være lov, verken hos SAS eller Norwegian.
Hvorfor drar du inn SAS? Dette er en Norwegian-tråd.

Helt enig med blant annet Fnate, her er Norwegian ansvarlige. Et annet eksempel er at du ikke kan klage til Ica om du finner en rottehale i Coca-Cola'n du kjøpte der. Overskriften på TV2 sin sak burde heller være "Så fersk ser Gate Gourmet's «freshe» ciabatta ut".
__________________
"My soul is in the sky." - William Shakespeare
OSL-MRU is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2010, 16:02   #16
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,851
Default Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Quote:
Originally Posted by OSL-MRU View Post
Helt enig med blant annet Fnate, her er Norwegian ansvarlige. Et annet eksempel er at du ikke kan klage til Ica om du finner en rottehale i Coca-Cola'n du kjøpte der. Overskriften på TV2 sin sak burde heller være "Så fersk ser Gate Gourmet's «freshe» ciabatta ut".
Hvor mange passasjerer vet hvem som leverer maten til flyselskapene? 1% eller noe slikt?

Er vinen min korket så før jeg ny flaske ved å gå til den som har solgt den til meg (enten Polet eller restauranten/servitøren). Jeg går da hverken til importøren eller produsenten
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2010, 16:03   #17
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
Default Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Quote:
Originally Posted by OSL-MRU View Post
Overskriften på TV2 sin sak burde heller være "Så fersk ser Gate Gourmet's «freshe» ciabatta ut".
Folk har ikke et forhold til GG, men alle vet hva Norwegian er. En slik sak om GG er en ikke-sak.
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2010, 16:17   #18
SAS-Steward
ScanFlyer Molded
 
SAS-Steward's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
Default Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Quote:
Originally Posted by OSL-MRU View Post
Hvorfor drar du inn SAS? Dette er en Norwegian-tråd.

Helt enig med blant annet Fnate, her er Norwegian ansvarlige. Et annet eksempel er at du ikke kan klage til Ica om du finner en rottehale i Coca-Cola'n du kjøpte der. Overskriften på TV2 sin sak burde heller være "Så fersk ser Gate Gourmet's «freshe» ciabatta ut".
Helt greit å dra SAS inn i dette, fordi GG leverer til begge selskaper.

Det er selskapene som bestemmer nedt til microgrammet hva som serveres/selges ombord. Dette gjelder hele verden.
Så er maten dårlig så er det selskapet sin skyld, da det er selskapet som har bestilt til sin spesifikasjon.
Dette vet jeg endel om, da jeg er med på blandt annet meny presentasjoner hos GG.
Innimellom leverer ikke GG det som er bestilt, da går man til GG å for dette rettet opp. Når det gjelder sandwicher med div pålegg så blir alt veid, og lagt på slik selskapet har bedt om.

Hva som derimot presenteres på bilder etc i kataloger, det er en annen historie. Men sjelden blir det vel da tatt ut noe i en vogn ombord for å avbildes til en katalog/meny.

Men finner du derimot en rottehale i colaboksen hos SAS eller Norwegian eller hvilket som helst selskap, da er det noe annet.
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2010, 16:25   #19
LNv22
ScanFlyer Gold
 
LNv22's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
Default Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Quote:
Originally Posted by SAS-Steward View Post
Men sjelden blir det vel da tatt ut noe i en vogn ombord for å avbildes til en katalog/meny.
Det hadde vært noe! Skulle likt å se den katalogen!
__________________
Next up:
Mye moro!
-
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2010, 16:58   #20
TCAS
ScanFlyer Crusty
 
TCAS's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
Default Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Bilde hentet fra TV2:


Hadde faktisk ikke forventet noe annet av helt standard flymat, og avbildet mat stemmer sjelden med virkeligehten. Det har dog vært produsenter som har måttet endre bilde på produktpakning etter pålegg fra forbruksmyndighetene.

Last edited by TCAS; 01-12-2010 at 17:00.
TCAS is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Luftfartstilsynet slaktes i fersk rapport Tjab Flyforum 2 20-12-2016 15:58
Fersk bildetråd fra OSL (20.02.11) Flying-news Bilder & foto 10 24-02-2011 00:07
Helt fersk VeO Flyforum 8 18-06-2007 12:59
Fersk samler espeno Samlerhjørnet 12 25-06-2006 03:47
fersk fisk på døra! MartinL Flyforum 5 29-05-2005 23:47


All times are GMT +2. The time now is 04:03.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.