![]() |
|
![]() |
#1 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,401
|
![]()
F/O'en må ha tatt lappen på postordre .... merkelig episode.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Posts: 640
|
![]()
Om det var noen FO der i det hele tatt, da...
__________________
. Jeg har hørt om tennisalbue altså, men tennisballer har jeg ADRI hørt om...-o-O-o-
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Skulle tro det ja.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,299
|
![]()
Skremmende historie! Kan det være hele sannheten da?
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2007
Location: Abu Dhabi
Posts: 100
|
![]()
Det viser bare at Kapteinen ikke har noe på "Vaskerommet" å gjøre
![]() Men, det finnes nok en del ekstra informasjon om hva som skjedde og hva som gjorde at Styrmannen ble sittende der alene med en flymaskin ute av kontroll. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,401
|
![]()
Trykk paa linken.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
|
![]()
"Interessant" sak dette...
Man må formode at FO'en ikke var akutt syk eller forsøkte seg på et "stunt" som i den Egypt-Air-saken (FO'en kjørte kontrollene full forward bevisst mens CPT var ute på lavatory..) Teoretisk kan jo slike saker skje over alt, men jeg tror det er en kjensgjerning at enkelte steder i verden ligger man noe tilbake vedr. bl.a. CRM. I Nord-Amerika, Vest Europa og det meste av Far East+Australia mener jeg at CRM og en generell forståelse ligger godt an. Men noen steder har man enda en klar definert rolle som commander og tilsvarende klar definert rolle som FO. Man får da en veldig bratt vinkel i det cockpitsamarbeidet, og er FO'en fersk, uerfaren og kanskje også egentlig uegnet, så kan slike episoder inntreffe. I vår del av verden deler man 100 % på oppgavene, og utenom i helt spesielle tilfeller, så flyr man annenhver "leg", får annenhver landing, mens den andre så tar annenhver communication, flight-log etc...Man opparbeider dermed erfaring som FO som gjør at man kan klare seg alene i nær sagt alle situasjoner. Man vet dog aldri hva som eksakt ligger bak slike saker, og noen ganger kjenner man ikke til "hele bildet". Man skal være forsiktig med å si noe man ikke har dekning for. Uansett godt at det gikk bra her. Tally-Ho |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,265
|
![]()
Litt foruroligende at selv ikke kapteinen heller ikke gjorde de rette tingene...?
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,634
|
![]()
Vill historie, men det passer bra med ting jeg har hørt fra en kamerat som fløy som instruktør på 737 i India.
Blir fristende med link til en annen sak i India http://www.pprune.org/rumours-news/4...ot-things.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2008
Location: EGCC
Posts: 472
|
![]()
Spenstig sak, dette!
CFM, man trenger ikke dra til India for å finne slikt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
15.01.18 DY183 HAU-OSL, gikk til GOT | Twin Otter | Register- og ATC-Forum | 1 | 15-01-2018 13:24 |
Drømmeferien til USA gikk i vasken: - Elendig service av Norwegian | LN-TIB | Småprat | 52 | 21-07-2014 22:59 |
Hvorfor gikk -TUK videre til KKN? | Glenn | Register- og ATC-Forum | 12 | 01-07-2011 10:32 |
Flypassasjer gikk amok - slo flyvertinne til blods | storg | Flyforum | 1 | 12-06-2010 22:56 |
Ryanair gikk til TRF på grunn av vind i HAU | GF1 | Flyforum | 25 | 05-10-2009 19:34 |