Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyhistorisk forum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-06-2010, 00:00   #1
Concorde
BA Concorde Sep 1998
 
Concorde's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
Default gofjellfly

Tar jeg helt feil om det var Einar Gofjell som hadde en c172 eller noe i kilen? Havnet på en rangel med datteren i sandvika og vi kom innpå temaet.
Concorde is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2010, 10:45   #2
BU9001/V2.0
ScanFlyer Gold
 
BU9001/V2.0's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,117
Default Re: gofjellfly

Hadde ikke han en 185 da?
Mener å huske at den lå ved Sjøflyhavna sammen med Endre Rødvang . (HS)
BU9001/V2.0 is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2010, 10:12   #3
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty
 
FBU 4EVER's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
Default Re: gofjellfly

Quote:
Originally Posted by BU9001/V2.0 View Post
Hadde ikke han en 185 da?
Mener å huske at den lå ved Sjøflyhavna sammen med Endre Rødvang . (HS)
Tror aldri at Gofjell hadde fly i Kilen. Det lå et par private sjøfly ikke bare i Sjøflyhavna, men også ved steinhuset litt lenger inn langs Lysakerfjorden. Der lå det også en C172.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium!

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2010, 10:58   #4
Fellowship
ScanFlyer Dusty
 
Fellowship's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
Default Re: gofjellfly

Var det ikke de som overtok LN-NPF fra Busy Bee?
Lå på sjøen ved Snarøyveien ja. Var vel omtrent samtidig med at BS solgte biz-jetene og begynte med Skyvan.
__________________
________________________________________
Flyhilsen fra Ole Johan Beck

Gled en som gruer seg til jul

Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly
Fellowship is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2010, 13:16   #5
BU9001/V2.0
ScanFlyer Gold
 
BU9001/V2.0's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,117
Default Re: gofjellfly

Quote:
Originally Posted by FBU 4EVER View Post
Tror aldri at Gofjell hadde fly i Kilen. Det lå et par private sjøfly ikke bare i Sjøflyhavna, men også ved steinhuset litt lenger inn langs Lysakerfjorden. Der lå det også en C172.
Nei , han hadde ikke fly i kilen.
Var det ikke Per han het som både fløy Navajo`n og 185?
BU9001/V2.0 is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2010, 22:32   #6
GF1
ScanFlyer Gold
 
GF1's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
Norge Re: gofjellfly

De fleste innleggene her gjelder vel Arne Gofjeld?
__________________
Gunnar
Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner
GF1 is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2010, 23:04   #7
Concorde
BA Concorde Sep 1998
 
Concorde's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
Default Re: gofjellfly

Ja, det var det nok ja.. Husker godt navnet fra Fornebu, og jeg husker nå at de hadde steinhuset ved sjøflyhavna men ikke stort mer.
Concorde is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2010, 17:42   #8
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,571
Default Re: gofjellfly

Quote:
Originally Posted by BU9001/V2.0 View Post
Hadde ikke han en 185 da?
Mener å huske at den lå ved Sjøflyhavna sammen med Endre Rødvang . (HS)
Ja, dette er riktig , jeg har bilde av maskinen på slides tatt i 1982 eller 1983 tror jeg det var.
Når jeg en gang får tid skal jeg scanne bildet og legge det ut her.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2010, 22:16   #9
FK27
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 116
Default Re: gofjellfly

Quote:
Nei , han hadde ikke fly i kilen.
Var det ikke Per han het som både fløy Navajo`n og 185?
Quote:
De fleste innleggene her gjelder vel Arne Gofjeld?
Begge deler er riktig. Arne Gofjeld hadde flere flygere ansatt i perioder. Den som var lengst hos Gofjell-fly var Per Hellerud. Per ble med Arne da sistnevnte kjøpte sjøflyavdelingen i Busy Bee. Per fløy på sjø helt til han begynte på to-motors i 1982/83. Samtidig opererte Viking-Air en Piper PA-31 Navajo Chieftain LN-PAI på Gofjellfly sin driftstillatelse (den forsvant senere til Solheim-Fly Skytaxi). Gofjell hadde en Piper PA-23 Aztec LN-AEI som Per fløy mest.

Mener jeg har noen bilder av PAI på gamle Flesland et sted....

Hilsen
FK-27.
Friendship Forever.
FK27 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:12.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.