![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg har altså flyttet til Houston og forrige helg var det stort flystevne på Ellington AFB. Jeg tok rundt 2000 bilder i til tider stekende sol (temperaturen lå mellom 30 og 36 grader de to dagene). I utvalget har jeg altså ikke gjennomjobbet alle bildene, så litt støv og merkelig lys finner man sikkert. Jeg har også fått meg en iMac og sliter litt med å få*en god prosess på størrelsesredusering. Derfor 1024 piksler på*tvers. Beklager det. (jeg ser at noen bilder blir litt merkelig komprimert av photobucket også).
Bildene er tatt med Canon 550d og stort sett Sigma 120-400, en linse som forøvrig kan anbefales. Først hovedattraksjonen - som forøvrig var relativt kjedelig ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
WOOW! Skittøffe bilder
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
PROFIL IKKE AKTIV
|
![]()
Helt kanon, husker selv fra da jeg bodde i Houston, dette er den beste by i USA å bo i
![]() ![]() MVH Torben |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Utrolig imponerende å se slike in aktion
![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Grei kontroll de gutta der ja!
Takk for deling! ![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Flotte bilder Kyrre!
Sist jeg var der nede på WoH Airshow for få år siden med enn av dine kolleger fra samme butikken ,holdt vi å regne bort og fryse forderva. Tåka var så lavt ned på at en C17 som drev med oppvisning så ut som den taxes rundt på selve plassen. Flott å se at dere hadde normalt vær dette året. Regner med at der var mange andre godbiter både i luften og på bakken som vanlig. Recordbreaking truck med PW jet engine on the back? Last edited by OJB; 01-11-2010 at 11:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk folkens,
Det var en record-breaking vanlig-bil der denne gangen, en med en J-34 på ryggen. Det var godlyd i den. Men jeg fikk ikke bilder. Her er litt mer, denne gangen noe gammelt ræl. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
PROFIL IKKE AKTIV
|
![]()
Faen jeg vil tilbake til USA
![]() ![]() THX ![]() Hvor bor du i Houston, Downtown eller utenfor byen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk skal du ha, Toby.
Jeg bor i Katy, vest for byen. Stille og rolig. Nesten landlig. Noen bilder av oppvisnings–småtasser. Ikke akkurat mine favoritter på airshow, men dama Julie Clark imponerte med sin skinnende Turbomentor. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Min favoritt kom litt overraskende. Det var så varmt på*søndagen at vi på grunn av ungene og kona rett og slett måtte stikke før Thunderbirds. På vei ut hørte jeg at A-10 likevel skulle fly oppvisning. Så da måtte jeg jo bli stående. Jeg tror det beste kallenavnet på A-10 måtte være "Silent Death". Fantastisk flymaskin.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Å herregud, dette er til å gå i bakken av for en flytulling som meg. Utrolig kjekt med slike bilder.
![]() |
#13 | |
PROFIL IKKE AKTIV
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
Fin plass , har bodd der selv tidlig på nittitallet. Katy Mills ; shopping senter for de meg solide bein! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
Herrefred mann. JEG VIL PÅ FLYSHOW !!! Rå bilder du har fra noe som ser ut til å være dritmorro
![]() Hvis du har mulighet dra opp til Lost Wages om ca 2 uker, helga 13-14 nov er det Aviation Nation på Nellis AFB , Las Vegas.. jeg har vært der ett par ganger og det er bare helt rått. Det er ikke så varmt som i Huston, sist jeg var der i '07 lå det på en 25c på det varmeste og litt kjøligere etter at sola gikk ned. Veldig behagelig ,men det er tørr varme pga ørken så ta med vann.. Du får ett par fjell som bakgrunn til mange av bildene, det er mye morsomme acts både "vintage" og opp til F-22 Raptor. Og jeg har ikke nok gode ord om det showet de par gangene jeg har vært der iallefall. Bildetråd fra mitt forrige besøk der: http://forum.flyprat.no/showthread.p...viation+nation Fencecheck tråden med tips og oppdatert liste over preformers. http://www.fencecheck.com/forums/ind...c,19936.0.html
![]() |
#16 | |
PROFIL IKKE AKTIV
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det stemmer at I-10 er det samme som Highway 90, du husker ikke feil, Toby. Vi bor rett vest for George Bush park, under I-10.
@ Sten Arne: Det hadde vøri dritkult å dra til Vegas, men det blir litt dårlig timing - i tillegg til at det blir dyrt på så kort varsel. Men jeg skal ta det med i regnestykket for neste år. På de neste bildene blir det F18C for alle penga. De to siste bildene viser en kompis av meg, Sneaky Pete, som tar av i 327. Ikke verst at han fikk ordnet seg tur fra California for å treffe meg. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Litt for de som ikke har sett nok F-16.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
Kyrre, ja er litt kort varsel , tenkte på det akkurat når jeg så bildene dine. men har du mulighet til neste år er det som nevnt absolutt ett av de beste. Ellers kan også NAS Oceana (virginia beach) helga 23 september anbefales. Jeg har fått tips om Tyndall AFB, Florida, NAS Pensacola ,FL og MCAS Miramar,CA også skal være veldig ok show. Tyndall er normaltsett på vårparten og de andre er på høsten. Se på F C om du er intresert, der er det en fullstendig kalender over US airshows hele året. Sesongen der borte er LITT mer omfattende en her hjemme på berget.
jeg SKAL over engang neste år.. romfergeoppskytning i slutten av Mars + ett flyshow på høsten enten Oceana eller Nellis.
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Oppsamlingsheat.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Wings & Weels 2014 , show with a bang (71 bilder) | TigerBlack | Bilder & foto | 10 | 01-07-2014 21:17 |
SAS Group traffic figures - October 2010 | sail4fun | Flyforum | 5 | 05-11-2010 14:05 |
Første bilder fra Houston | atck | Bilder & foto | 5 | 04-10-2010 20:32 |
Store bilder til små bilder. | Twin Otter | Bilder & foto | 3 | 29-06-2010 08:50 |
Den store Køben-ekspedisjonen 2010 | Harald Oanes | Bilder & foto | 23 | 26-06-2010 16:43 |