![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tror kanskje ikke jeg ville ha reist med Ryanair hvis jeg hadde hatt hjerteproblemer. Ikke nok med at en passasjer som legene mistenkte kunne ha hjerteinfarkt måtte betale for te og kjeks, de har ikke defibrillator ombord, noe som riktignok ikke er et krav, men jeg regner med at de fleste flyselskaper har det ombord i flyene sine likevel. Men altså ikke Ryanair.
http://www.heraldscotland.com/news/h...tack-1.1060542 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Høres jo helt sykt ut...
Hadde en episode på sas fra barcelona, var MEGET dårlig (selvpåskyldt, takk hr. alkohol) og spurte flyvertinne om de hadde paracet og vann, tok ikke lange tiden før hun var der med begge delene. Og jeg prøvde og gi fra meg en 100lapp for og betale, men fikk kjapt beskjed om at det var absolutt IKKE nødvendig ![]() Men en dame som satt en rad bak og til venstre klarte og kjefte på flyvertinnen fordi jeg fikk "spesialbehandling" og at alle burde få... For og si det slik så fikk hun liten medlidenhet av crew. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Jeg synes nu det mest skræmmende ved denne sag er at FR ikke vil fortælle hvilket udstyr de har ombord, hvilket vel bør tolkes som et absolut minimum.
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg gidder ikke lengere å la meg "skremme" av Ryanair. Til tross for lave priser vet vi også at det er lommeboka som prioriteres der i gården. Vil du ha noe som minner mer om god, gammeldags service får du finne noen andre å fly med....
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Skjønner ikke hva dette er å skrive om. Alle burde vite nå at Ryanair er et ultralowcost selskap, og servicen og utstyret de har ombord er deretter.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Noen som vet om SAS og DY har hjertestarter ombord?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sas har hjertestartere ombord og disse er brukt til å redde liv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
DY har hjertestartere ombord på alle fly, både 300 og 800 serien. Alle cabin crew har refresher kurs på den 1 gang. pr. år.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Høres bra ut. Det burde så absolutt være påbudt å ha dette ombord.
At Ryanair ikke har dette når de ikke må, er ikke overraskende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Og hadde de hatt en ombord, så ville man vel hørt noe sånn som "£100, or you die!"
![]()
![]() |
#11 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
Irland bruker Euro, F4E så da blir det LITT billigere å få hjertestans..
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
SAS har AED (defribilator) ombord men bare på de "norske" flyene, dette er noe som henger igjen etter BU tiden da de hadde det ombord på sine fly, så om du blir syk og får hjerteproblem på ett av de "svenske" eller "danske" flyene må du se langt etter en AED
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Alle våre Intercont fly har hjertestarter ombord, og vi får opplæring/trening på de en gang i året. Jeg har PGT (Periodic Ground Training) som regel i CPH, og der deltar også personnell som ikke flyr IC. Jeg mener bestemt at det fins utstyr ombord på alle våre fly, ikke bare "norske".
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Så lenge Ryanair har det utstyret som kreves ombord, er det liten grunn til å kritisere selskapet.
Quote:
Last edited by LN-AØR; 01-11-2010 at 17:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
LOT passasjerene måtte betale for reparasjon av 787! | LN-AFG | Flyforum | 5 | 17-11-2018 09:15 |
Air India landet i Bodø pga syk passasjer | Cecilie | Småprat | 16 | 06-03-2017 23:37 |
UA1827 måtte snu pga syk passasjer | Upsaker | Småprat | 1 | 14-01-2016 09:21 |
Norwegian-fly måtte mellomlande grunnet ustyrlig passasjer | TG923 | Småprat | 4 | 31-03-2015 01:35 |
Måtte selv betale for fuel | Hpkris | Småprat | 19 | 19-11-2011 10:23 |