![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det har seg slik at jeg skal på sommerferie neste år, og har kikket litt på flybilletter rundt omkring.
Jeg skal fly OSL - HAN den 29 jun og HAN - OSL den 17 jul. Sjekket opodo.no og der står det "Kun få plasser igjen" på hjemreisen, dette var svært lite betryggende og noe som kanskje gjør at jeg må fremskynde kjøpet av plasser. Noe sted å se hvor mange plasser det er igjen på flyet? Er dette kun et salgstriks for å sette ting i gir hos meg? Forøvrig er opodo.no den eneste portalen som har sagt at det er kun få plasser igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det har antagelig med at bookingklassen begynner å bli full. Det er kun oktober. Kommer alltid noen salg etter nyttår. Vent til da.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
De mener kanskje "få plasser til denne prisen", som mange andre også pleier å skrive? (dvs. trigges av mindre enn 9, 7 eller 5 igjen hos en del andre selskaper)
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Hanoi er i tillegg såpass remote at jeg ikke tar sjansen på at det blir noe merkbart billigere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Har ikke erfaring med nettstedet opodo.no. I første øyekast ser dette ut som et nettsted jeg ville være forsiktig med å bruke før jeg hadde benyttet meg av deres tjenester. Men alikevel vil jeg gi deg noen tips.
1) Har du mulighet for å være fleksibel, kan du velge vekk "kun denne dagen" når du setter opp datoer. Meget mulig det dukker opp "flere plasser" da. 2) Sjekk ut sidene til flyselskapene som kommer opp, kanskje du finner andre priser der? 3) I alle tilfeller sjekk ut nettsidene til andre flyselskaper, f.eks Thai for å se hvilke priser de kan tilby. F.eks Thai, British Airways osv. 4) Sjekk ut f.eks Wideroe.no her kan du søke i priser hos de fleste forskjellige flyselskapene i verden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
1) Ikke mulighet for fleksibilitet dessverre.
2) Joda, sjekket momondo og da kom opodo opp. Sjekker nok ut SAS / LOT. 3) Will do. 4) Hvis jeg booker via wias, kan jeg velge sete da? Ser at på opodo så kan jeg det, og det er relativt viktig for meg ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jepp, det kan du. På de fleste avganger. Når du har valgt avganger krysser du av for "velg sete på neste punkt" før du kommer til betalingssiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette kan du se på WWW.LOT.COM Det ser ut som det bare er 2 ledige seter igjen på billigste bookingklasse HAN-WAW 17 Juli.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
*A Gold/OW Emerald
|
![]()
Om dato og reiserute er satt, og du samtidig har pengene klare ser jeg ikke helt hvorfor du skulle vente ytterligere her. Som du selv sier er jo prisen allerede veldig lav, og skulle det komme tilbud er det vel begrenset hvor mye lavere enn 5500 den kan bli. Men noen har jo som kjent mer is i magen enn andre.......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jepp, jeg bestiller når jeg kommer hjem fra jobb i dag regner jeg med.
Tviler på at prisen daler noe særlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hehe, jepp. Etter neste sommer blir det TR fra LOT på langdistanse og innenriksfly i Vietnam og Kambodsja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da var følgende routing bestilt:
OSL - CPH med SK CPH - WAW med LOT WAW - HAN med LOT __________ HAN - WAW med LOT WAW - CPH med LOT CPH - OSL med SK Pris ble rundt 5500,- |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Uansett topp pris.. Blir gøy med TR fra LOT
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Får bake inn noen av innenriksflyvningene mine der nede også i TRen da.
I tillegg til de jeg har listet opp har jeg følgende: Da Nang - SGN med Vietnam Airlines Phnom Penh - Siam Reap - med Siam Reap International Airways. I tillegg en liten tur med Air Asia fra BKK - HAN |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Noen som vet hvor mye EB poeng jeg får for billigste bookingklasse på denne reisen?
Er forøvrig EBB. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
http://www.sas.no/no/EuroBonus/EuroB...lyselskap/LOT/
Vanskelig å si uten å vite bookingklasse, men jeg fikk ingenting på mine to turer med LOT i bookingklasse T. Jeg ville vurdert å registrere reisen på en Miles&More konto som antagelivis vil gi deg ca 7500 miles. Last edited by Doll; 29-10-2010 at 21:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hmm, nå har ikke jeg miles & more, kanskje jeg skaffer det i nær fremtid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Om du booket den på wideroe.no, kan vi raskt finne bookingklassen ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sjekket nå følgende klasse gjelder:
Utreise: OSL - CPH SK klasse T CPH - WAW LOT klasse S WAW - HAN LOT klasse V ________ Returreise: HAN - WAW LOT klasse W WAW - CPH LOT klasse T CPH - OSL SK klasse T Ikke mye å hente altså? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Hos UA Milage Plus gir V-klasse 100% og W-klasse 50% til HAN. Ikke dårlig det.
http://www.united.com/page/article/0,1360,50615,00.html |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor mange ledige plasser/seter er det igjen på en flight? | SeatBelt | Reiseforum | 2 | 01-11-2014 14:36 |
Kun 12999 igjen å si opp i AA | krølle | Småprat | 1 | 12-03-2012 11:38 |
Kun 6 flighter igjen | ENGM 911 | Flyforum | 18 | 28-11-2009 16:44 |
mange plasser | krølle | Flyforum | 4 | 19-01-2007 13:54 |
Bgo spotte-plasser | Rossiyskie Avialinii | Flyforum | 0 | 26-09-2006 17:07 |