![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,255
|
![]()
Hva er bakgrunnen for fargevariasjonen på grunningen? Noe så enkelt som en kode for hvor på skroget platene skal sitte (før montering)?
http://paineairport.com/kpae3206.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Newcomer
Join Date: Nov 2004
Posts: 3
|
![]()
Hei Blubird,
Dette er ikke primer som du ser her. Dette er en vinylspray som kalles "Spraylatte" som vaskes bort med en blanding av alkohol og vann. Spraylatten er der for å beskytte Clad mot oksidering og riper under produksjonen av flyet. Spirit produserer section 41-43 på 777 og de har en spraylatte som er så tykk som et lakklag. Derfor så er nesen på denne 777 mørkegrønn. De andre skrogplatene produseres hos andre og de legger på et mye mindre lag. Derav nesten ikke farge. Håper dette oppklarte litt. :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,255
|
![]()
Definitivt! Takker.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boeing 777-300ER vs Boeing 737-8JP (video) | PerJohan | Bilder & foto | 1 | 04-04-2016 21:44 |
Boeing 737 nr. 8000 - Boeing 737-800 nr. 3000? | LTH | Flyforum | 8 | 16-04-2014 20:49 |
Boeing B787 møter Boeing Model 40 | Blubird | Flyforum | 1 | 17-05-2010 19:02 |
Boeing 777 GE 90 v/ Boeing 737 | LTH | Flyforum | 6 | 04-01-2007 17:06 |