![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2007
Posts: 372
|
![]()
Hvilke nye A380 operatører kommer neste år?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,014
|
![]()
Korean og China Southern
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2010
Posts: 334
|
![]()
Hmm, kommer Korean Air til å sette den på FRA - ICN ruten sin, eller er det ikke offentlig enda?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,302
|
![]()
For ikke å snakke om hvor China Southern skal sette inn sin???
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2010
Location: Hjemme
Posts: 608
|
![]()
Korean annonserte i fjor ett mål om å få A380 inn på ICN-LHR til sommer-OL i 2012, se link(gammelt nytt denne, menmen)
http://www.businesstraveller.com/new...-for-2012-olym Skulle tro at de har god margin der. ICN-LAX har vel også vært luftet som en aktuell A380 kandidat for Korean? China Southern satte vel inn ordre på A380 i 2005 med forhåpninger om å få de levert til sommer-OL i 2008 og det gikk jo som alle vet i vasken! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2006
Location: Oslo
Posts: 1,175
|
![]()
Det er nok flere destinasjoner som ligger foran FRA på lista over aktuelle steder å sende A380 til, så det er tvilsomt om man for se KE A380 i FRA med det første.
I Europa vil jeg tro at både LHR og CDG er mer sannsynlig enn FRA. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 635
|
![]() Quote:
Så etter min oppfatning står det står nok mellom CDG, AMS, ATL og JFK. Last edited by Flying-news; 10-10-2010 at 02:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,432
|
![]()
ATL er utelukket med mindre Korean vil betale for oppgraderingene som behoeves. Saa den er nok utelukket, ihvertfall foreloepig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2010
Posts: 334
|
![]()
Korean har SYD på sitt ruteprogram, dette er kanskje en outsider?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Posts: 149
|
![]()
Tja, SYD blir operert med A330-300, B777-200ER og B747-400, alt avhengig av sesong.
Tviler på om A380 blir noe fast på SYD ruten, men det kan jo hende i høysesongen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2010
Location: Hjemme
Posts: 608
|
![]()
Er AMS oppgradert for å ta imot A380? KLM har vel enn så lenge ikke bestilt A380?
SFO da, kunne det være en evnt. outsider hos Korean? Er vel større sannsynlighet for at LAX får besøk av Koreans A380... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2007
Posts: 372
|
![]()
Noen som vet når på året de får maskinene levert?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2007
Location: Norge
Posts: 1,421
|
![]()
AMS, CDG og LAX er vell aktuelle destinasjoner for CZ A380? Alle disse betjennes per idag av B777ER. Eller ønsker CZ å bruke A380 på tunge intra-asia ruter?
__________________
Mine bilder på JetPhotos.net |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
jeg vil tro at LAX og ATL er naturlige destinationer for CZ og KE
Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,432
|
![]()
Ikke ATL ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,014
|
![]()
KE skal få sin første i Q3 2011, mens CZ sin første i Q4 2011
Det er et veldig stort sprang å gå fra 777ER til A380 |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() Quote:
CDG. Hilsen ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2010
Posts: 151
|
![]()
Nja..., behøver ikke å være det.
F.eks har Emirates plass til opptil 442 pax på sine 777ER, mens A380'ene deres tar 489 eller 517 pax. Noen av 380'ene deres er faktisk konfigurert slik at de har plass til mindre pax i eco enn deres 777ER har. Så spranget behøver ikke være så stort som det høres ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2008
Posts: 646
|
![]() Quote:
Hvilken versjon av EK 77W har flere eco seter enn 380? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian leier inn A380 fra HiFly | Jetset | Flyforum | 46 | 18-08-2018 18:16 |
A380 inn på Paris-Montreal | MD11 | Flyforum | 4 | 10-10-2010 16:01 |
VG: Air Frances første A380 forlot Paris Fredag | seilfly | Flyforum | 12 | 22-11-2009 17:10 |
Singapore Airlines først med A380 til Paris | Bizflyer | Flyforum | 14 | 23-02-2009 21:27 |
Nye kjempebra A380-bilder fra down under | LN-KGL | Flyforum | 9 | 03-03-2006 17:57 |