![]() |
|
![]() |
#1 | |
Newcomer
|
![]()
Kanskje ikke det lureste å finne på.....
http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle3844688.ece Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Luuuuring
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Idiot. Enkelte skulle aldri ha flylappen. Eller noen form for lapp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Google Earth er "faktisk" et nyttig redskap for piloter; ikke i stedet for flyhåndbøker og aeronautiske kart, men for å gjøre seg enda bedre kjent med fremmede flyplasser fra luften. Man kan dog selvfølgelig ikke ta beslutninger om operative forhold basert på et grovt satelittkart - til det har man i luftfarten både håndbøker og publikasjoner, kart og tabeller til - i tillegg til muligheten til å spørre kjentfolk og å benytte seg av egen erfaring.
Man small - why fall? Skies call - that's all! Last edited by Jumper G5; 07-10-2010 at 16:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Seilfly agrees
![]() |
#7 |
Ute på tur
|
![]()
Hvorfor er det så mange amerikanere som sier at darwinismen er noe tull?
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
En ting som er litt uklart for meg, er om piloten målte banelengden feil eller om han feilberegnet hvor mye bane han trengte? Å måle 150 meter feil på en så kort distanse i Google Earth er nesten ikke mulig, men her er det kanskje litt uklart hvor langt stripa egentlig går?
http://maps.google.com/maps?f=q&sour...09012&t=h&z=18 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Meg og MountainDew fløy forbi der i sommer. Jeg får tracket mitt på Google earth som viser fart og høyde flere ganger i minutet. Det er moro. Bruker ikke programet til planleging, kun for moro skyld etter flyturen. Det er en annen som var med som har bilder av plassen fra luften.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hehe, tror nok ikke han gjør det igjen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Men han var også svært optimistisk i forhold til lengden han trengte også. Så begge deler er vel riktig svar. I tillegg regnet han ut at flyet var lettere enn det faktisk var, og i tillegg over maksvekter.
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Tåpelig påfunn, skulle nesten mistet retten til å kjøre enhver form for kjøretøy!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Google Earth er et fantastisk hjelpemiddel for å gjøre den generelle "grove" planleggingen av en tur, det er alltid første verktøyet jeg bruker når jeg skal fly et sted. Når man kommer ned til "the nitty-gritty" details er det selvsagt andre publikasjoner som gjelder. Men, jeg ville ikke vært foruten Google Earth!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dette gir meg assosiasjoner til en historie fra noen år tilbake!
Christiansand Bryggeris Sørlandspils hadde en etikett med et sjøkart over innseilingen til Krsand som bakgrunn. Så var det selvfølgelig ett eller annet "kompetent" organ som bestemte at dette ikke var lov! Avholdsrøyrsla var jo livredd for at noe kunne komme til å sitte i båten sin og navigere etter kartet på flaska! Det hadde jo vært en katastrofe, må vite! Så nå kommer vel snart Goggle Ørt til å bli forbudt også, skal man se! ![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fantastisk....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
...det kan være så enkelt som opphavsrettslige forhold. Men tilbake til fly og Google Earth ![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flyarkeologi på Google Earth (og HELP!) | CK | Flyhistorisk forum | 1 | 26-09-2010 02:22 |
Spotterplasser i Google Earth | sirpjalle | Bilder & foto | 5 | 20-11-2007 01:18 |
Integrasjon med Google Earth | seilfly | Register- og ATC-Forum | 2 | 01-08-2007 20:11 |
Flight tracking med Google Earth | LN-SEK | Flyforum | 1 | 18-03-2006 12:08 |
Google Earth flyginger... | atck | Flyforum | 0 | 26-01-2006 18:52 |