Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 05-10-2010, 11:21   #1
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,799
Default En liten fråga...

Glemte å ta vare på papirutgaven av Dagbladet (lør/søn)
Der stod en notis om et russisk fly, dobbeldekker som måtte "nødlande" i Sibir.
En nødlanding som gikk greit med hensyn til pax, de måtte hentes med Helikopter. Var ikke uvanlig med slik "bush" flygning visstnok re artikkel.
Noen som vet noe om forholdene, ops. etc

Tks in advance
krølle is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2010, 11:25   #2
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty
 
FBU 4EVER's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
Default Re: En liten fråga...

Mange av de regionale flyrutene i avsidesliggende områder i Russland opereres med en flåte av Antonov 2 todekkere.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium!

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2010, 12:59   #3
harald
Newcomer
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 21
Norge Re: En liten fråga...

Hei!
An-2 må være et av de flyene det er bygget flest av i verden, bortimot 18.000i henhold til noen av de kildene jeg kjenner til. Den er da også bygget i flere land, Polen, Ukraina og Kina bare for å nevne noen. Personlig fløy jeg den såvidt i Sudan i 1973/74 hos polske venner og siden har jeg observert den meget ofte de siste tre årene hvor vi har kjørt vel 20.000 km i Øst-Europa. En fantastisk maskin i sin klasse, en riktig arbeidshest som kan brukes til det meste. I de noe for oss mere fjerne områder i øst er maskinene i daglig bruk. De er rimelige både i drift og innkjøp og er bygget for å kunne vedlikeholdes på en enkel måte. Komfort? He, he, he... Speed...he, he, he. Ruggedness and reliability? Yesss! Landing anywhere? Yesss!
harald is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2010, 13:17   #4
LN-SEK
ScanFlyer Gold
 
LN-SEK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Langt ut på landet
Posts: 1,434
Default Re: En liten fråga...

hehe, så engang at de demonstrerte low speed overpass med en sånn en. Stallspeed må være lik gangfart omtrent !
LN-SEK is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2010, 14:41   #5
RolfL
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
Default Re: En liten fråga...

Förmodligen den här incidenten du tänker på:

http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=78557
RolfL is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2010, 18:08   #6
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,799
Default Re: En liten fråga...

Quote:
Originally Posted by RolfL View Post
Förmodligen den här incidenten du tänker på:

http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=78557

Ja, var denne. Takker
krølle is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Nån med insyn i Arlandas verksamhet? Fråga. Alf Flyforum 3 16-05-2012 16:46
Motor fråga 787 Marcus W Flyteknisk forum 5 03-09-2010 14:59
Fråga om LN-WDE RolfL Flyteknisk forum 0 29-01-2010 14:24
DC9-51 fråga Savipix Flyforum 4 17-01-2006 22:49
Snabb fråga om interlineavtal Savipix Flyforum 6 10-01-2006 20:51


All times are GMT +2. The time now is 17:38.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.