![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
I morgen den 30. sept er det sidste dag Continental Air Lines opererer som selvstændig flyselskab, idet det jo fra .01.okt hedder United..Og jeg synes det er på sin plads her hos os at tænke lidt nostalgiske tanker og dette rigtigt gode selskab med en fantastisk betydning for USA og forbindelserne i "ørigerne i Stillehavet" .
Vil ikke her begynde at trætte med lange trip reports med CO, men kun mindes de dejlige timer jeg har tilbragt ombord i mere eller mindre alle de flytype CO har haft siden 1975....Bortset fra de Commuter propel, undtaget CV580èren, har jeg prøvet allt typer CO har brugt, dog ikke B767-400èren. CO staff gar altid givet mig, som ID pax, en god behandling og ydet excellent service, og det skal de have tak for....så Goodby Continental Air Lines og Hello UNITED ilsen ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,285
|
![]()
Utrolig hvor raskt denne fusjonen gikk, til sammenlikning med tiden det tok før NWA ble Delta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,540
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Er det United operated by Continental fra 1OCT? Når blir det felles AOC?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2009
Location: BGO
Posts: 441
|
![]()
Beste flighten jeg har hatt over Atlanteren er med CO 757.. Noen tenker gjerne jeg er teit da, men det er da min mening. Og for de som tror jeg kun har vært over dammen den ene gangen tar feil. Smaken er vel som baken..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Heisann Ole!
Takker for denne oppmerksomheten og det er litt vemodig aa se et firma navn man har vaert assosiert med i over 23 aar forsvinne, men jeg tror Continental spirit'en vil leve videre i United slik Texas International, New York Air, Frontier, PEOPLExpress sin spirit lever i Continental i dag. Hva er min mest minnesrike tur med Continental? Ja hvor skal man starte? Jeg tenker tilbake paa et par turer jeg opplevde med DC10-10 Pub Service... DET var service det...!!! Utrolig mange turer over Atlanteren fra IAH til LGW med DC10-30 og Norske Eva som flight attendant i BusinessFirst, men turene til Stillehavet; HNL, GUM, SPN osv. tar vel kaka. Foerste tur med B777 fra EWR til NRT med teknisk stop i CTS (Sapporo) og ogsaa foerste Polar ETOPS fra EWR til HGK var ikke saa ille, og heller ikke aapningsflighten fra EWR til OSL... ![]() Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,619
|
![]()
Tjaaa .... kan det ha vært turen fra DAB til EWR med en svæææært skranglete 737-100 ..? Eller turen i BF fra MUC til EWR under fotball-VM 1994 hvor vi ble utsatt for SVÆRT mye oppmerksomhet ... Eller den gangen vi snedde ned på tarmac på EWR og brukte 10 timer fra gate EWR til gate ATL ... Eller den suuuverene BF-turen OSL-EWR i sommer .. Hmm .. mye å velge imellom!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Location: Haugesund
Posts: 175
|
![]()
En vermodig dag.. Så vi får leve på alle de gode minnene fra CO flights
Beste turene er BF turene fra OSL til EWR , spes is vogna etter middagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,619
|
![]()
Ahhhh .... jepp! Den er suveren!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Stand-up bar med sofaer DC 10 SFO-HNL-NAN-SYD for oss bak i bussen..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,551
|
![]()
Mitt beste minne fra CO er fra ruten SYD-NAN-HNL-LAX med DC10-30 og Pub service! Som nevnt i tidligere poster var dette et uslåelig konsept.
En annen artig tur gikk med en B727-200 DEN-LGA. Det var en flott tur med et strålende opplagt mannskap. Da landingen ble litt hard med et godt hopp opp før vi kom ned på rullebanen for godt, kunne flyvertinnen ønske velkommen til New York, hvor vi nå har landet to ganger! Det vakte stor munterhet - håper de framme i setene 0 A, B og C også syntes at spøken fallt i smak ![]() Last edited by VC-10; 30-09-2010 at 10:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Den gang CO havde Pub service, var i de tider, hvor alle mente at at det ville blive meget svært at fylde en DC10 !!!
Men jeg har også oplevet det..og ja det var meget specielt...nærmest A380 agtigt idag !! Hilsen Ole PS: på en AA flyvning oplevede jeg at der sad en og spillede piano,,,surreallistisk |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,429
|
![]()
Mange flotte minner... Vinsmaking på en DC-10 fra SEA-DEN, norske Eva på BusinessFirst fra DEN til LGW, Første Klasse på en DC-10 fra DEN til LGW - den gang de hadde både Første, business og økonomi...en tur med A300 fra MIA til EWR - også den på første klasse...(...men har også opplevd midtsetet på en 5 seter fra FRA til EWR!)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,616
|
![]()
Mange flotte turer med DC10-10 mellom Houston og Denver i 1974 og 1975.
DC10-30 turer mellom LGW-IAH i 1991/92 var spesielt underholdene. Som Dag Johnsen er inne på er det opp til de ansatte å bære med seg yrkesstolthet og yrkesentusiasme videre. Jeg bodde periodevis i Houston i 1991/92 og brukte ofte tiden til å besøke gamle Texas International hangarene på Hobby. Det var en blid og artig gjeng som jobbet for CO der , mesteparten ex-Texas Int. folk. Samme oppe på IAH. Var ofte innom og snakket med folket der og tok bilder. Husker spesielt en DC9-30 som hadde buklandet de plukket deler av i hangaren. Det må ha vært i 1991 en gang. Fygerne hadde "glemt" å sette ut "reddikene". Det hele gikk stille og rolig for seg uten noe særlig mediaomtale. Det var mye fliring og latter rundt det hele av mekkene. Skal se om jeg ved en anledning kan få scanne slidsene mine og legge ut her på forumet bilder av kjerra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Glemte min aller største opplevelse. Hadde den meget fargerike 747-100 HNL-LAX i juli 1970, bare et par dager etter den ble satt i drift.
Ble invitert i First Class.. Det var en stoor opplevelse for en ung mann fra en dorf som hette Lillestrøm.. Den tiden var det orntli økonomiklasse, 3+4+2.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,934
|
![]()
Mitt foerste moete med CO systemet var ironisk nok med texas International den 16 Sep 1982 - en DC-9-30 en tidlig morgen fra Tucson til El Paso, maskinen var tydelig ex Swissair - baade de lyseblaa overhaed bins med "netting" fortalte. TI hadde kkurat startet et samarbeide med CO noe som skulle vise seg aa ha store konskvenser senere i CO sin historie. Har ogsaa mange helt utrolige flighter med CO fra DEN til LGW, en av de foerste var med lillebror EB hvor vi spiste en stor middag foer vi dro til flyplassen og ble oppgradert til First Class og mat gjennom hele natten til LGW...senere utallige avgnager paa BusinessFirst....husker baade Eva (som vel bodde/bor i Seattle) og Margaret i Loungen....ja vi ble tatt godt vare paa av CO....og personelig med utallige UA turer haaper jeg at det CO's yrkesstolhet og entusiasme som lever videre og vil gjoere det nye selsakpet til det det fortjener....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
For meg som bruker CO nesten hver uke, har jeg kun positive tanker om fremtiden. Gode CO opplevelser har jeg mange av, men endringen for passasjerene er at en logo blir skiftet på utsiden av flyet og at (N)one Pass forsvinner.
Det positive CO har (Direct TV, godt vedlikehold, mange F seter og gratis alkohol i loungene) tas med inn i United. Dag har litt av en jobb foran seg og det nye United har potensiale til å bli verdens beste flyselskap. Det negative CO har (dårlig eliteprogram, elendig service når ting går gærnt) blir styrt av UA folk som har meget god peiling på customer service. Håper den positive spiriten CO ansatte har sprer seg blandt oppgitte Tilton hatere hos UA og at CO ansatte lærer av glimrende customer service som mange UA ansatte er meget flinke på |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,619
|
![]() Quote:
http://www.youtube.com/watch?v=5YGc4zOqozo
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,934
|
![]()
Og kanskje forsyne seg litt mindre av United Cool Aiden....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
24 hours in Dallas? | Pan-American | Reiseforum | 3 | 06-09-2011 20:15 |
Block hours cabin crew | Hurum | Flyforum | 8 | 12-04-2006 11:10 |