Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 26-09-2010, 16:38   #1
BårdK
ScanFlyer Silver

Default Alltid billigere å bestille t/r til USA?

Skal bo et år i fra juli/august neste år med familien (barn på 8 og 10 kona). Prøver å finne greie priser for familien, men det ser ut til å være umulig å få tak i OK priser for enkeltreise, noe bedre med t/r, men fortsatt dyrt (typisk ca. 30.000).

Er det umulig å opprdrive enkeltreiser som er billigere enn t/r?

Er jeg altfor tidlig ute med å sjekke priser (ref. saken om 8 uker før...)?

Andre tips?

Skal bo i San Diego, men kan godt fly til en annen by og ta en liten bilferie fra den på vei til San Diego.
BårdK is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2010, 16:45   #2
pilot94
ScanFlyer Silver

pilot94's Avatar

Default Re: Alltid billigere å bestille t/r til USA?

Ja, du er nok alt for tidlig ute og prisene for et år frem i tid er som regel svært høye.
Vent til du finner noen gode tilbud over nyttår og slå til
pilot94 is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2010, 18:50   #3
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Juli/august er høysesong (og tilbudene har nok ikke kommet enda), og t/r er stort sett alltid dyrere enn en vei på transatlantiske flyginger.

Old 26-09-2010, 19:31   #4
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Jeg bestilte enveis billett til Orlando (SFB) 27.desember (retur fra juleferie) i sommer, til den nette sum av ca 3000,- (SAS KRS-OSL, FI til SFB via KEF) så det er mulig å finne billige enveisbilletter, hvis man bruker "fantasien" litt og kanskje er litt fleksibel i reisedatoene, velger noen smarte løsninger med mellomlandinger osv. Mitt tips er å søke på finn.no først, for å få en oversikt over hvilke selskaper som generelt sett er billigst, for så å booke gjennom selskapets egne sider. Har hatt god flaks med det spesielt med KLM tidligere, da billettene er gjerne noen tiere, om ikke hundrelapper billigere på selskapssiden enn finn.no med partnere.
Old 27-09-2010, 00:52   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by Skyteam View Post
Jeg bestilte enveis billett til Orlando (SFB) 27.desember (retur fra juleferie) i sommer, til den nette sum av ca 3000,- (SAS KRS-OSL, FI til SFB via KEF) så det er mulig å finne billige enveisbilletter, hvis man bruker "fantasien" litt og kanskje er litt fleksibel i reisedatoene, velger noen smarte løsninger med mellomlandinger osv. Mitt tips er å søke på finn.no først, for å få en oversikt over hvilke selskaper som generelt sett er billigst, for så å booke gjennom selskapets egne sider. Har hatt god flaks med det spesielt med KLM tidligere, da billettene er gjerne noen tiere, om ikke hundrelapper billigere på selskapssiden enn finn.no med partnere.
Jo, men nå er vel FI et av få unntak som selger rabbaterte en-veis billetter til USA. De fleste andre selskap selger kun fullpris billetter som enveis på oversjøiske ruter
Old 27-09-2010, 08:48   #6
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Noe av årsaken til dette er nok at markedet er begrenset. Amerikanske myndigheter krever at du skal ha en retur hvis du kommer som vanlig turist, så dermed er det ikke snakk om så mange som vil benytte seg av det. Man trenger et 'lokomotiv' som driver slikt frem, og det har man ennå ikke sett over Atlanteren.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2010, 11:37   #7
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Stjeler denne tråden for å stille et relevant spørsmål.

Sett at en planlegger et USA-opphold fra august 2012 til mai/juni 2013. Hvor lenge ville forumistene vente med å booke billetter? Tar utgangspunkt i at det ikke blir hjemreise i løpet av perioden.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2010, 16:18   #8
BårdK
ScanFlyer Silver

Takk for svarene, men til Twin Otter er planen å reise ut i slutten av juli 2011 (mitt engasjement i USA begynner 1. august, og jeg trenger vel en ukes tid til å leie meg en condo) for så å returnere mot slutten av juni 2012 - regner med at jeg er lei av sol og sommer og vil lengte hjem til Norge og nok en drittsommer.
Old 27-09-2010, 16:21   #9
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by BårdK View Post
Takk for svarene, men til Twin Otter er planen å reise ut i slutten av juli 2011 (mitt engasjement i USA begynner 1. august, og jeg trenger vel en ukes tid til å leie meg en condo) for så å returnere mot slutten av juni 2012 - regner med at jeg er lei av sol og sommer og vil lengte hjem til Norge og nok en drittsommer.
Beklager misforståelsen der BårdK men jeg mente selv å be om tips i forbindelse med et fremtidig USA-opphold for egen del.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2010, 16:31   #10
BårdK
ScanFlyer Silver

OK, min feil. Får legge inn et autosøk på finn.no og se på utvikling av priser.
Old 28-09-2010, 01:55   #11
KaiGywer
Newcomer

Vet ikke om den godtar "baklengs" sjekk, men www.farecompare.com lar deg legge inn varsler hvis prisen gaar under en viss sum osv
Old 28-09-2010, 13:55   #12
BårdK
ScanFlyer Silver

Trodde jeg i det minst kunne lagre søket på finn.no, men det kunne jeg ikke. Farecompare var bra, men jeg fant ingen mulighet for å søke på businessbilletter (det er ikke aktuelt med hele familien, men jeg reiser som oftest alene)?
Old 28-09-2010, 21:56   #13
T.A.K
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by KaiGywer View Post
Vet ikke om den godtar "baklengs" sjekk, men www.farecompare.com lar deg legge inn varsler hvis prisen gaar under en viss sum osv
Den siden har jeg aldri hørt om, men skal definitivt prøves ut
Takker for "tipset"
T.A.K is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules