![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Skal bo et år i fra juli/august neste år med familien (barn på 8 og 10 kona). Prøver å finne greie priser for familien, men det ser ut til å være umulig å få tak i OK priser for enkeltreise, noe bedre med t/r, men fortsatt dyrt (typisk ca. 30.000).
Er det umulig å opprdrive enkeltreiser som er billigere enn t/r? Er jeg altfor tidlig ute med å sjekke priser (ref. saken om 8 uker før...)? Andre tips? Skal bo i San Diego, men kan godt fly til en annen by og ta en liten bilferie fra den på vei til San Diego. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ja, du er nok alt for tidlig ute og prisene for et år frem i tid er som regel svært høye.
Vent til du finner noen gode tilbud over nyttår og slå til ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Juli/august er høysesong (og tilbudene har nok ikke kommet enda), og t/r er stort sett alltid dyrere enn en vei på transatlantiske flyginger.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Jeg bestilte enveis billett til Orlando (SFB) 27.desember (retur fra juleferie) i sommer, til den nette sum av ca 3000,- (SAS KRS-OSL, FI til SFB via KEF) så det er mulig å finne billige enveisbilletter, hvis man bruker "fantasien" litt og kanskje er litt fleksibel i reisedatoene, velger noen smarte løsninger med mellomlandinger osv. Mitt tips er å søke på finn.no først, for å få en oversikt over hvilke selskaper som generelt sett er billigst, for så å booke gjennom selskapets egne sider. Har hatt god flaks med det spesielt med KLM tidligere, da billettene er gjerne noen tiere, om ikke hundrelapper billigere på selskapssiden enn finn.no med partnere.
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Noe av årsaken til dette er nok at markedet er begrenset. Amerikanske myndigheter krever at du skal ha en retur hvis du kommer som vanlig turist, så dermed er det ikke snakk om så mange som vil benytte seg av det. Man trenger et 'lokomotiv' som driver slikt frem, og det har man ennå ikke sett over Atlanteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Stjeler denne tråden for å stille et relevant spørsmål.
Sett at en planlegger et USA-opphold fra august 2012 til mai/juni 2013. Hvor lenge ville forumistene vente med å booke billetter? Tar utgangspunkt i at det ikke blir hjemreise i løpet av perioden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takk for svarene, men til Twin Otter er planen å reise ut i slutten av juli 2011 (mitt engasjement i USA begynner 1. august, og jeg trenger vel en ukes tid til å leie meg en condo) for så å returnere mot slutten av juni 2012 - regner med at jeg er lei av sol og sommer og vil lengte hjem til Norge og nok en drittsommer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
OK, min feil. Får legge inn et autosøk på finn.no og se på utvikling av priser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Newcomer
|
![]()
Vet ikke om den godtar "baklengs" sjekk, men www.farecompare.com lar deg legge inn varsler hvis prisen gaar under en viss sum osv
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Trodde jeg i det minst kunne lagre søket på finn.no, men det kunne jeg ikke. Farecompare var bra, men jeg fant ingen mulighet for å søke på businessbilletter (det er ikke aktuelt med hele familien, men jeg reiser som oftest alene)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Takker for "tipset" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bestille og hente varer i USA? | Chriscross | Reiseforum | 13 | 18-05-2015 11:10 |
Hvorfor er alltid SK4175 alltid forsinket på søndager? | KLM 1200 | Småprat | 9 | 09-04-2014 02:03 |
Når bestille flybilletter til USA Sommeren 2013 | panerai | Reiseforum | 26 | 25-01-2012 19:15 |
Adresse i USA for å bestille via Air-Savings | BårdK | Reiseforum | 13 | 01-11-2010 18:22 |
Billigere å fly til New York enn til Midt-Norge | Desk pilot | Flyforum | 5 | 01-11-2007 17:15 |