![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei!
Jeg skal reise med BA LGW-MRS en gang i oktober en vei. Jeg kjøpte en billett her om dagen som kostet £50 og så har jeg fått tilbudet om å oppgradere meg til Club Europe for £80. Tilbudet var mye billigere i forhold til hva jeg måtte ha betalt dersom jeg hadde kjøpt en enveis billett som koster £598 en vei. Jeg skal kun ha med håndbagasje/ryggsekk, ikke noe mer. Det kan nevnes at jeg har et Diners Club kort så jeg har gratis tilgang til Wentworth Lounge i North Terminal i LGW. JEg hadde noe spørsmål om Club Europe tilbudet til BA. Er det anbefalt å bruke £80 på oppgradering en vei LGW-MRS? Hva kan man forvente av servering ombord i en slik flyvning om morgenen og på dagen i Club Europe? Er loungen til British Airways bedre i LGW enn f.eks Wentworth Lounge som ligger i samme terminal, altså North Terminal i LGW? Kan man forvente bedre mat og drikke enn Wentworth Lounge? Er det stor forskjell på comforten ombord i BA flyene`som flyr i Europa Jeg håper at noen kan gi meg fornuftige svar på spørsmålene mine. Så får jeg se om jeg oppgraderer meg til Club Europe eller ikke. Last edited by barca; 23-09-2010 at 22:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Hvis du ikke samler BA-mil eller TPs så ser jeg ingen stor grunn til å svi av £80 en vei.
Er vel 737 som går fra LGW, så du få ledig midtsete i CE, og litt mat å tygge på (husker ikke om det er varm eller kald mat på den ruta). Drikke er gratis over hele linja både foran og bak. Bak er det stusselig med noe å bite i. Comforten ganske lik i mine øyne - stort sett samme samme type seter på 737ene og mini-bussene. De litt tykke mørkeblå skinnsetene. Snittalderen på 737ene er høyere enn Airbus-flåten tipper jeg, uten at jeg har sett noen tall. Beinplass er bedre lenger foran i flyet, siden gardina er flyttbar - husker ikke hvor grensen går på LGW-flåten. God tur!
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg samler ikke på miles med BA siden verken de eller noen andre fra oneworld gruppen har flyvninger fra SVG. Men er det alkohol servering ombord i BA flyene om morgenen og i økonomi klassen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hmm, er det noen andre her inne som har erfaring med Club Europe med BA?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Her har du et knippe med tripreports fra BA Club Europe:
Oslo-London: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=44931 og http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=52813 Oslo-Torino ( ![]() Oslo-Amsterdam: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=46673
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Har flydd GLA-LGW og MAN-LGW med BA B734, og begge de serverte alkohol på økonomi, dog på ettermiddagen. Gode seter å sitte i (ja, det er de litt tykke skinnsetene), og hyggelig personal. Om det er forskjell på innenlands og europeisk vet jeg strengt tatt ikke, men det er sjelden bedre innenlands enn europeisk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Er en tusenlapp ekstra hver vei verdt det med Club Europe? | Norge Rundt På 14 Dager | Reiseforum | 41 | 09-08-2016 22:25 |
BA Club Europe | Powell | Småprat | 18 | 02-09-2012 14:40 |
6 rader Club Europe? | OEH | Småprat | 6 | 12-04-2011 23:42 |
The Final Countdown - Europe (Club Europe...) | jcnorway | TripReports | 62 | 03-07-2009 01:07 |
BA Club Europe og FIRST | kristian | Flyforum | 6 | 11-05-2008 22:51 |