Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 24-09-2010, 20:30   #1
TCAS
ScanFlyer Crusty

TCAS's Avatar

Spørsmål Er flybilletter for billige?

Tom Staavi (redaktør Dine Penger) stiller spørsmål om ikke flybillettene har blitt for billige: http://tomstaavi.vgb.no/2010/09/22/h...til-flybensin/

Quote:
De siste årene har det vært et temmelig ensidig fokus på billettpriser når det kommer til flytjenester. Vi jager stadig billigere reiser. I Dine Penger forteller vi deg for eksempel når, hvor og hvordan du skal få tak i de billigste billettene. Og flyselskapene er om mulig enda mer ivrige. Det går knapt en dag uten at Norwegian sender meg en mail om at jeg kan fly til Roma, Milano, Praha eller Barcelona for mindre enn det det koster meg å komme til Gardermoen på billigste måte. Enkelte selskap har til og med solgt billetter for kroner 0. Du må betale skatter og avgifter, men intet til flyselskapet. Det er da jeg lurer på om de har råd til å fylle vingene med bensin og ha en ansatt til å sparke litt i dekkene før avgang. Enten er inntrykket som skapes feil, det er svært få billetter som selges til ekstremt lave priser. Eller så er billettprisene gjennomgående så billige at det truer driftsmarginene til selskapene. Og da er jeg bekymret for sikkerhet.
TCAS is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2010, 20:47   #2
laurenz
ScanFlyer Molded

Default Re: Er flybilletter for billige?

Jeg syns kommentarene var mere spennede og til dels mer reflekterte en innlegget.

"Jeg merker at jeg føler meg tryggere når jeg flyr norskeide selskaper, enn med utenlandske. Det har sikkert noe med nærhet å gjøre. Men listen i VG nett gjengir er en tankevekker. Den får meg til å undre over flysikkerhet generelt."

Slike uttalelser får meg bare til å riste på hodet.

Spørsmålet han stiller i tittelen er interessant men det er ikke antydningen om dårlig sikkerhet og henvisning til en liste med flyselskap ingen har hørt.
laurenz is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules