![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg var en tur på Gardermoen i går da denne kjerra ikke gjorde mindre enn 3 touch'n'goes rett foran nesa mi!
Resten av bildene som ble noe av fra turen kan sees på Airpics (se signaturen) allerede takket være lynraske screenere som vanlig. ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vad menas exakt med "touch and go"?
/alf |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Denne så jeg over Groruddalen i går
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hva brukes det flyet der til ?
Ikke har det "tank-arm" og ikke radar "på taket" |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Trening og transport.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#8 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
http://www.e3a.nato.int/info/mplanes.htm
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kanskje det C'en står for når jeg tenker meg om...
![]()
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Er det forresten vanlig at sivile lufthavner blir brukt til sånt som dette? Ville tippe dette var enklere på f.eks. Rygge? Men for all del, jeg klager ikke...
![]()
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Det er vanlig at disse kjerrene bruker sivile lufthavner for trening på instrument innflygingsrutiner og rene TAG's. Det er for stor trafikk på mange lufthavner på kontinentet til å tillate slik trafikk.
Her på Sola har vi Nato maskinene så og si hver uke året rundt. Jeg har også set AWAC'sen periodevis trene på Flesland også. I skottland har jeg sett disse kjerrene trene like aktivt på RAF Kinloss også. Den relativt lave trafikken ved disse lufthavnene tillater landingsrunder i lav høyde og stort antall uten særlig "holding" for øvrig trafikk. Det er ikke uvanlig at en maskin flyr 8-10 landingsrunder før de setter kursen sørover igjen. Det er lett å se når de trener "engine out" prosedyrer; kommer inn skjeivt med kun tre motorer som soter og tilsvarende på take-off. Muligheter for bra bilder er tilstede her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Og for oss som bor litt lengre nord er Nato kjerrene på besøk både titt og ofte, med eller uten "tallrik" på taket.
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Tallerken bakpå hadde selvsagt vært helt stjerne, men man får være fornøyd med hva som kommer.
![]() Flyet gjorde forøvrig 3 runder, så det kan hende at den tok et par-tre på Rygge også i og med den gjerne tar 8-10 på Sola. Noen som har sett noe?
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Og i dag hadde vi NATO på approacher i nesten 3 sammenhengende timer, henholdsvis LX-N90458 og LX-N19997. Kan ikke huske å ha sett to forskjellige NATO'er her på én dag. (PS, det går rykter om approacher i morgen også, etter kl 1300.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Luftdyktig LH 707? | SQ 777 | Flyforum | 2 | 22-02-2021 07:14 |
NATO på tur | IL-2 | Flyforum | 1 | 11-04-2010 18:04 |
Nato-dag på ZV. | atck | Bilder & foto | 17 | 14-11-2008 00:17 |