![]() |
|
![]() |
#1 |
Free Luigi
|
![]()
Fant en liten lubben sak fra Isle of Man, stående i enden av rullebanen i dag. Syntes litt synd på'n, så jeg tok et par bilder for å få den til å føle seg bedre. Glemte å ta i helprofil, søk opp Private Hawker Beechcraft 4000 om du lurer på hvordan de ser ut i helfigur. De er rimelig lave, og har en svææær mage til ekstra fuel
![]() ![]() Man må bli skitten på knærne for å få de bildene man vil ha, her kryper jeg under vingen og får enda ikke hele halen med. Forbarska...! ![]() ![]() Egentlig ikke mye hauke-preg eller fjærpreg over dette flyet ![]() ![]() Nope, ikke feilfokus! ![]() Ren i lakken er de iallefall! ![]() Fin motor som sa "klirr klirr klirr". Må slite mye på dem å stå og spinne fritt slik i vinden? Skjønner hvorfor man har sånne motorcovers... Er det forresten reverseren vi ser "skinnene" til? Hvordan reverserer de disse motorene? ![]() (Under designprosessen) : Nei farskern, hvor skal vi plassere APU-eksosen?! Den hadde vi helt glemt av! Jaja, vi smeller den bare på den eneste plassen det er ledig, håper ingen ser det ![]() ![]() Hva er disse hullene, er det støydemping? Sitter på platen mellom motor og skrog. ![]() High voltage for sure, det var så håret stod rett opp! ![]() Last edited by Polaris; 10-09-2010 at 22:20. Reason: som = om |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Flotte "close up" bilder! Jeg lurte på hva slags maskin det var som stod der. Hva med den andre (kanskje en EMB-145...??) - noen bilder?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Free Luigi
|
![]()
Takk takk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FlyKirurg
|
![]()
Flotte bilder Polaris!
![]() Men hvordan kommer du inn på området for å ta slike bilder? Jobber du på plassen? ![]()
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Noe slikt som denne: http://www.airliners.net/photo/Belgi...LR)/1772795/L/ Last edited by TOS; 10-09-2010 at 21:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Dette var direkte LEKKERT!
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Hvis du går inn på linken jeg har lagt ved, ser du hvordan motorene reverserer. Som du ser klaffer "skinnene" ( ![]() Noen kan sikkert forklare nærmere? ![]() Flotte bilder forresten! http://www.airliners.net/photo/Hawke...bb3d04f5a7e7d4 Last edited by Iberworld; 10-09-2010 at 22:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
De hullene du spør om kan være dumping av en eller annen type varmluft. Min best guess er dumping av varmluft som har blitt brukt til anti eller de-iceing av motorens luftinntak/evt andre deler av motoren eller flyet, og som ender opp med å gå ut av de hullene på bildet. Dette, fordi hullene er så bra plassert mellom motor og skrog.
Det kan naturligvis være så mye annet.
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() Last edited by seilfly; 10-09-2010 at 23:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
|
![]()
Uten å ha direkte kjennskap til flytypen vil jeg si at det med reverseren nok er korrekt. Man kan også se mixeren inni, like bak turbinen, som blander varm "core"-luft med kaldere fanduct-luft, for støydemping.
Grillen under pylon vil jeg tro er exhaust fra precooler. På de fly jeg har vært borti bruker man kald luft tappet fra fanduct til å kjøle bleed air ved behov. Bleed air tappes fra lav- eller høytrykkskompressor (normalt fra høytrykk ved lave turtall og fra lavtrykk ved høye turtall). Høytrykkslufta er jo rimeligvis heller varm og trenger kjøling før den kan brukes i air cycle systemet for air condition og trykkabin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Uten at jeg har kjennskap til denne flytypen egentlig så synes jeg ditt forslag høres sannsynlig ut... Mitt forslag var for øvrig også basert på en annen flytype.
![]() |
#11 |
Free Luigi
|
![]()
Oi her var det en del interessante svar! Men snakker vi om samme hullene? Det er jo først en firkantet plate med mange små "bumps" - deretter ei rad med 5 avlange hull. Det var forsåvidt mest den plata jeg lurte på (det du Stein kaller for "grill"?), men svar om hva de avlange hullene er - er helt lovlig og godkjent det og....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Veldig, veldig flotte bilder dette her Polaris!
Men er du sikker på at det en langdistansemaskin? Den har jo ca. samme range som de vanlige i A320-familien ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Free Luigi
|
![]()
Langdistanse nok ifht størrelsen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er jeg enig i. Dessuten har den nok lengre rekkevidde enn kjøretøyene mine, og meg selv tilsammen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Pensjonist
|
![]()
Imponerende bilder Polaris. Foreslår at du har ei "Separatutstilling" på "Skarven"
![]() Det var et utrolig stilfullt fly. Fikk et bilde av det i helfigur torsdag. Men det er virkelig detaljene som "teller", så jeg skjønner godt at du glemte et i helprofil. Og at et sånt lite fly kan fly like langt som en A-320 er imponerende. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Pensjonist
|
![]() Quote:
Her er "fence" bildene av Embraer EMB-145LR som Polaris nevnte. http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=72174 Dag |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
|
![]() Quote:
Utblåsningen fra engine anti-ice vil som regel være like bak inntaket, det er mulig at det er det vi ser på bilde nr.1 som en liten "flekk" under motoren, helt i forkant. Men som sagt, dette blir bare i beste fall "educated guess".. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Vakkre bilder
![]()
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flotte bilder
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair med lav sirkling over Torp 2/8? | Someone | Småprat | 3 | 02-08-2015 14:46 |
Utrolig lav flyby med B52 stratofortress | stefan | Bilder & foto | 0 | 16-03-2012 11:19 |
Lav flyhøyde transatlantisk? | SBT | Register- og ATC-Forum | 10 | 16-02-2011 14:01 |
STERLING med lav cabin factor i nov | Guest | Flyforum | 1 | 22-12-2005 10:00 |
Snakk om lav Approach | Airbus 330 | Flyforum | 9 | 02-04-2005 16:35 |