![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2005
Posts: 249
|
![]()
Her kommer noen flere "skatter" fra hvelvet. Hvis noen har noen historier rundt individuelle fly så del med oss. Kanskje akkurat du fløy en av disse maskinene, skle av vingen en vinterdag, eller gikk rett i et pitotrør en tidlig morgen. I såfall, fortell, fortell...
King Air 200 N84MD. ![]() UH-1B 082 RNoAF. ![]() Boeing 727 D-ABHI Lufthansa. ![]() Boeing 727 TF-FLI Icelandair. ![]() Boeing 727 ukjent. ![]() Boeing 737 LN-NPB Busy Bee. ![]() Cessna 172 LN-BWC. ![]() Cessna 310 TF-... ![]() Cessna 402 LN-VIC. ![]() Cessna 425 LN-AFB. ![]() Cessna 550 OE-GHP. ![]() Cessna 206 LN-NAD Transit Air. ![]() DC-8-63 TF-CCV Cargolux. ![]() DC-8-63 TF-CCV Cargolux. ![]() Er litt usikker på om bildet av LN-VIC er tatt på Fornebu. Kan noen gi litt feedback på det? Trygve
__________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee!!! Jules Winnfield 1994 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,338
|
![]()
Takker og bukker for flotte og nostalgiske bilder fra ærverdige Fornebu! Ex SQ B727 og Cargolux DC-8-63F var noen høydare :-)
Espen hilser |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2009
Location: Bærum
Posts: 131
|
![]()
Kjempe fine bilder!! tusen takk!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2009
Location: Hønefoss, Norway
Posts: 334
|
![]()
Dette var fine greier, har en del bilder fra 70 åra selv, men de sitter i album. Hvordan får man lagt ut det? VIC tror jeg står parkert i "boble-området", ser slik ut på "skogen" bak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2009
Location: Bærum
Posts: 131
|
![]()
ta ut bildene av albumet og scann de inn på pcen
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]()
Av artige historier så kan jeg fortelle at 10 mai 1980 (dagen da min lillebror ble født), syklet jeg (fort) i Dumpa og klinte til en Piper som stod parkert der. Da havnet jeg selv på Bærum Sykehus og det var nærmest slekts-treff der oppe
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
Posts: 3,053
|
![]()
Fløy Busy Bee´s 737 fra Haugesund til Oslo en gang, som sub´ på en Sas-avgang.
Fløy den hovedsaklig charter ? Hvor lenge opererte de denne maskinen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,121
|
![]()
Tusen takk for fine FBU bilder igjen
![]() Erik: BS sin LN-NPB fløy mest for Forsvaret på hverdager, og charter i helgene, (på egen kontrakt både fra GEN og GOT bl.a.) Den fløy av og til på ruter for BU, og også for SK. LN-VIC er som andre har skrevet tatt på FBU! Hvis vi tenker oss at vi står sammen med fotogragen som tok LN-BWC, så er det bare å snu mot høyre og gå sørover, så kommer vi dit -VIC står parkert. CLX ser ut til å være der en grå (november?)-dag, kanksje t.o.m. desember... ex SIA malt 727 vet jeg at jeg har sett bilde av før, skulle ikke overraske mye om den kanskje fløy for FI.. (korttids-leie) TF-FLI står oppstilt klar for avgang bane 06, ser helt ny ut, og må være fotografert fra båt. Ble levert i 1980. LN-AFB på bane 24 har terminalen i bakgryunnen, og der kan vi se arbeidet med å bygge på den 4.etasjen har begynt. Da mener jeg vi snakker om 1980 på dette bildet. LH med 727-200 D-ABHI har kommet inn en vinterdag i 81 eller 82, perioden mellom 737-100 og 737-200 på FBU. jfr også halen på en SAS A300 bak. Til venstre for OE-GHP står kanskje LN-RAE, det var vel en Cheyenne (?) Flotte bilder!
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]()
Så vidt jeg husker, fløy 737en til Busy Bee mest charter, ja. Jeg var med den en gang i 1991 fra FBU til Bodø. Det var da Forsvaret hadde egne flyruter, og Braathens fløy fast for forsvaret FBU-BOO om morgene og BOO-FBU om ettermiddagen hver mandag, tirsdag og fredag (hvis jeg husker rett). Busy Bee ble vel satt inn for Braathens av en eller annen grunn akkurat den ene dagen jeg var med. Jeg hadde førstegangstjeneste på BOO, og fløy hjem nesten hver helg på stand-by-billett. Utrolig kjekt, siden det var "gratis".
![]() Last edited by RWY 24; 20-04-2010 at 12:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,338
|
![]()
Busy Bee fløy med LN-NPB for Forsvaret man, tir, tor og fre på 80- og 90- tallet. Bu fløy de samme dagene og SAS fløy man og tor med DC-9-41. På ons fløy det kun en fast C-130 (de fløy også de andre dagene). BS fløy på Bergen, Trondheim, Bodø og Bardufoss på de faste rutene. Senere fløy de også på Banak (FBU - BDU - LKL på torsdags ettermiddag -etter en vanlig runde FBU - BDU - FBU og LKL - (BDU) - FBU på fredag morgen. Normalt ble -NPB fløyet til GEN på fre ettermiddag og fløy derfra hele helgen, spesielt for Lilleputt og noen andre til de mindre greske øyene. På onsdagene fløy de ofte for BU hvis de ikke hadde andre charteroppdrag, men jeg tror også at onsdagene ble benyttet til vedlikehold.
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]() Quote:
Den ble bygd opp igjen av Norrønafly på Rakkestad og registrert LN-RAE. Vi fikk den til Norving på Geiteryggen rett fra rep. og da var flyet en form for krem- eller sennepsgul over det hele med noe rødt/mørkerødt dekor. Om den ble ommalt til et mer standard Piper-skjema senere vet jeg ikke. Cheyenne er turbinutgaven av Navajo/Chieftain, men jeg mener at denne flytypen alltid hadde T-hale.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,336
|
![]()
Når er bildet av 727`n fra SQ tatt? Kan den ha blitt kjøpt av FI?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2005
Posts: 249
|
![]()
Har dessverre ikke noen datoer på de fleste av disse bildene.
Trygve
__________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee!!! Jules Winnfield 1994 |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2009
Location: Hønefoss, Norway
Posts: 334
|
![]()
De første Cheyennene så ut som Chieftain, T-halen kom på senere utgaver.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2010
Location: Hjemme
Posts: 608
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: KRS
Posts: 911
|
![]()
Vet ikke om det er snakk om samme flyet, men jeg fant ved et søk på a.net ut at Sterling hadde minst et par 727-212. -12 er Singapore Airlines' customer code, men om flyene kom direkte til Sterling vet jeg ikke. OY-SCC var tydeligvis en 212, om det var flere vet jeg ikke. OY-SER er også nevnt, men det er flere som oppgir den som en -232 enn en 212. Finner ingen bilder av islandske 727-212, men det betyr ikke at de ikke har eksistert. Det er sikkert noen som kan svare bedre på dette enn meg, men Sterling ser ut til å være en mulighet,
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Noen bilder | Toby91 | Bilder & foto | 3 | 18-03-2011 23:17 |
Noen Bilder | Airbus 330 | Bilder & foto | 9 | 18-09-2007 21:10 |
Noen Bilder | Airbus 330 | Bilder & foto | 5 | 08-07-2007 14:36 |
Noen bilder fra noen dager i mars | LN-MEH | Flyforum | 14 | 12-03-2006 20:30 |
Noen bilder..... | MD11 | Flyforum | 3 | 07-08-2005 13:22 |