![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Lite informasjon på nettsidene til Spanair angående servicekonseptet deres. Tenker da på rutene mellom København og Barcelona/Madrid.
Noen som vet hvordan dette er "bak gardinen"? Ett sted står det ingen mat/drikke, mens andre steder opplyses det om mat. Må en evt betale for drikke? Flyvningene er vel code-share med SAS, men dem har vel eget servocekonsept ombord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
En kollega av meg fløy cph-mad, og hun sa at mat måtte betales for.. Hvorvidt drikke var gratis sier historien ingenting om.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
OK - likt med SAS med andre ord. Takk for hjelpa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Som syns på min signatur så är Spanien mitt favoritresemål. Jag har i år åkt med Spanair mellan Stockholm och Barcelona i maj. Ut åkte jag i turistklass och där får du betala för allt utom de tidningar som blivit över. Hem bonusuppgraderade jag mig till business och då ingår allt:
- tre rätters måltid med drycker - drink innan avgång - drink(ar) efter måltiden - tidningar Servicen på flighten var förstklassig precis som de andra tillfällen jag åkt med Spanair i business. För den som tycker mat, dryck och service är viktigt på en flight så är det ävrt att betala 500 SEK extra för business med Spanair (tillägg för enkel resa). Inrikes i Spanien så är skillnaden mellan turist och business mycket liten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hmm, da jeg fløy JK MAD-OSL i september i fjor, fikk vi både mat og drikke gratis i økonomiklasse... Var en meget behagelig tur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Spanair | LN-KMS | Flyforum | 3 | 23-09-2006 21:33 |
Spanair | Hartson | Flyforum | 33 | 19-09-2006 17:44 |
Spanair | MD11 | Flyforum | 17 | 19-01-2006 12:44 |