![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvor mange nødutganger er det på en boeing 767 ?
Ser på mange bilder det ser ut til at det er bare 3 dører på hver side äv flyet. Jeg mener da alle dører inkl stort og smått. Stemmer dette? Synest 6 dører er litt lite når en 737-400 og -800 har 8 totalt.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Last edited by sail4fun; 20-07-2010 at 00:41. Reason: extra info |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
ja ser på forskjellige sider nå på nett at antall dører varierer men at 767-200 har bare 6 dører inkl både main og wing exits.
Trodde det var regler for antall dører per passasjer. Mener å ha lest at EasyJet har 8 dører på A- 319 for de har hatt inn ekstra seter- - - |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Braathens SAFE og Britannia fikk sine 767-200 levert med åtte utganger, fire dører og fire overwing, for å stappe inn flest mulig pax.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Kravet til antall dører er relatert til at flyet skal kunne evakueres på en spesifisert måte ila. et definert tidsrom. 757 flyr vel også rundt med et par forskjellige konfigurasjoner når de gjelder dører.
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Nå er det også forskjell på dørene også. F.eks har både 320 og 321 8 utganger, men siden 4 av dørene på 320 er av den lille typen (over vingene) mens på 321 er de større kan dermed 321 ta flere passasjerer.
Itillegg til antall dører og størrelsen på dørene kommer også avstanden til nærmeste dør inn. Så jo lenger fly, jo flere dører kreves |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]()
Heisann!
Quote:
![]() Her kan dere lese hva FAR part 25 sier om noedutganger; Quote:
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
He he, bare tok den forenklede tabloide varienten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for all hjelp ! !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Enda et eksempel på en variant når det gjelder nødutganger ifht. "unormal konfigurasjon" er BAs A318 (som går i biz-konfig), den har bare fire nødutganger (over-wing exit mangler)
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
B737-800 har 9 nødutganger, og det tror jeg 400 har også, uten at jeg noengang har fløyet 400.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Du blander ikke med enkelte versjoner av -900 (?) som har 10 exits?
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nei, jeg har aldri fløyet 900, så hvor mange den har har jeg heller ikke oversikt over.
800 har 2 bak, 4 over vingen, 2 foran i kabinen og en i cockpit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Aha - du teller med den ja, det var vel ikke med i de regnestykkene tidligere her.
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nødutgang i cockpit? Hvordan ser slike ut?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Browncoat
|
![]()
Den som LN-TAL snakker som ser slik ut
![]() http://www.airliners.net/photo/KLM--...741456f14c11a9 Altså styrmannen sitt vindu ![]()
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Og dette er vel et klassisk bilde som viser hvordan det kan gjøres i Dash eller CRJ
![]() http://www.airliners.net/photo/SATA-...ada/1568907/L/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jepp, skal jeg først telle antall nødutganger, og svare på ett spm om hvor mange det er så forsøker jeg å svare korrekt ja. Kan jo selvfølgelig svare 3, og bare unnskylde meg med at jeg ikke gadd å telle med de 6 andre, men jeg synes liksom det blir litt feil :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Men er det kun høyre vindu som teller som nødutgang? Hvorfor ikke begge?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Browncoat
|
![]()
Ja. Hvorfor vet jeg ikke. Men det er i hvert fall bare høyre vindu som kan åpnes fra utsiden.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tell antall flymotorer.... | ENGM 911 | Bilder & foto | 3 | 20-06-2014 18:12 |
Nødutganger vs passasjerantall | lanorge | Flyteknisk forum | 3 | 21-07-2011 08:08 |
"Seating" av barn i forhold til nødutganger | SpotOn | Flyforum | 3 | 07-04-2009 13:48 |
Antall fly | valen | Flyforum | 23 | 02-10-2007 01:47 |