![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,480
|
![]()
Med reservation för ev. skrivfel
Så var det äntligen dags. Klockan 12:00 just som nyheterna om attentaten i London sändes ut satte jag mig i bilen för att via flickvännen åka ut till Arlanda. Anlände terminal 5 strax efter klockan 14:00 och checkade in min väska med hjälp av self-service maskinerna och bag droppen på mindre än 3 minuter och fick 06A. Efter att ha sagt farväl till avskedskommitén (mor+ far + flickvän) gick jag igenom säkerhetskontrollen och upp i Novia loungen som jag har tillträde till som medlem av "Priority Pass". I jämförelse med SAS loungen finns det inte mycket att välja på, men tog en kaffe och ett par kakor och fortsatte att se på bilderna från London När det började närma sig boarding gick jag ner till bokhandeln och köpte mig en pocket och en reseguide innan jag gick bort till gate 10. Något försenad påbörjades så boardingen av SK409 och jag intog min plats brevid en mycket trevlig dansk. Som planlagt var detta en MD90 med registreringen OY-KIL. Flygturen ner till CPH gick utan problem och vi landade enbart någon minut försent. Här följer två bilder från turen ner Efter ett par timmar på CPH med en god middag, men utan spotting begav jag mig till gate C29 där ett mindre kaos rådde då 261 pax försökte boarda LN-RKF (Godfred Viking) samtidigt utan att lyssna till utropen som gjordes på 3 språk (Danska, Kinesiska och Engelska). På bilden ses mitt resesällskap nere till höger. Intog plats 31A (tack Ole och LCH78) och njöt av att kunna sträcka ut benen. Starten gick utan problem och 5 minuter ut från CPH fångade Mats Lundberg (masse1982) oss på väg över södra delarna av Sverige. ![]() Här är vi på väg in över Ryssland samtidigt som solen håller på att försvinna Efter lite surfande med WLAN servicen var det dags för matserveringen som bestod av firkadeller, med spenat och potatis. Frikadellerna var tämligen smaklösa, men det omkring desto bättre. Som dryck valde jag en Cola och en Gin Tonic. Sedan somnade "Savipix" och sov som en sten tills att frukostserveringen påbörjades. Denna var enadst den vanliga tråkiga frukostboxen men med goda och varma bröd. Vi var "on-block" 4 minuter före tidtabell och efter snabba imigrationsprocedurer och leverans av väskan satte vi oss i taxin för att åka in till hotellet. Allt i allt överraskade SAS mig positivt med servicen på intercont. På bägge flighterna bestod besättningen av experienced och "newbies" som tyckte om sitt jobb. Med undantag för frikadellerna så hittade jag absolut ingenting att klaga på. Bägge maskinerna var i gott skick och bar inga spår av slitage. To be continued...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Newcomer
Join Date: Jan 2005
Posts: 14
|
![]()
Skitkul med mycket bilder och bra skrivet!
Ser fram MYCKET mot del två! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Jøss, du tar like mye bilder av alt mulig som meg!
![]() Keep up the good work... Savner nesten SAS langdistanse av bildene... men bare nesten! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air China, China Eastern og Southern slår sammen sin Cargo avdeling til et selskap | Trdfly | Flyforum | 0 | 27-06-2015 00:32 |
China 2005 | Savipix | TripReports | 9 | 14-07-2005 20:58 |
TRAFIKKTALL JUNI 2005 / TRAFFIC FIGURES JUNE 2005 | sail4fun | Flyforum | 5 | 09-07-2005 11:22 |
Interim Report January-March 2005 | sail4fun | Flyforum | 10 | 04-05-2005 14:08 |