![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Heisann,
Jeg ser jeg har seks flighter med TG (to intercontinental og fire intra Asia) som ikke har kommet med hos EB. Husker at jeg prøvde å etterregistrere det med den automatiske løsningen på EB sine hjemmesider, men det gikk ikke da navnet mitt ikke passet med det i billetten (går ut i fra det er fordi jeg har Ø i etternavnet og har registrert EB med dette, men på bill. kommer det jo alltid OE). Likevel - seksmåneders regelen om retroregistrering. På EB sidene står det at dette gjelder fra "siste reise". Jeg går da ut i fra at det er siste reise på det aktuelle billettnummeret? (et bill.nr. kan ha flere reiser). Hvis det viser seg at det er seks måneder fra reisen ble foretatt, går tiden for meg "ut" i dag 9. juni 2010 (første reise av seks var 9. des 2009). Jeg har imidlertid skrevet ut det nødvendige og sendt til det til EB i dag pr. post. Da gjenstår det bare å se om det må ha kommet de i hende innen seks måneders fristen, eller om det er tilstrekkelig at det er poststemplet i dag (dagen på seksmånedersfristen). Noen som vet?
Next up: Mye moro! - Star Alliance Gold / One World Sapphire Last edited by LNv22; 09-06-2010 at 14:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har hatt samme problem med en LOT og en Air baltic tur som jeg prøvde og etterregistrere, fikk opp en feilmelding om at billett nummeret stemte ikke med navnet. Greide å registrere LOT billetten i M&M til slutt, da det viste seg at De tre første tallene (som jeg regner med viser hvilket flyselskap det gjelder) ikke var korrekte. Da jeg skiftet ut tallene med det stod oppført at en LOT flight skal begynne med, gikk den rett inn. I dette tilfellet måtte jeg forandre billetnummer fra 701-XXXXXXXX til 80-XXXXXXXXXX
Jeg regner med at dette har med å gjøre at billettene var kjøpt på wideroe.no (dette er noe jeg ikke vet) ser forøvrig nå at alle billetene mine som er kjøpt på wideroe begynner med 701-XXXXXXXXXX både SAS, WIDEROE, LOT OG AIRBALTIC. PS, jeg har også Ø i etternavnet Last edited by Doll; 09-06-2010 at 15:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Prøv å ta en telefon, å bare si fra at dokumentasjonen er i posten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Til opplysning sendte jeg brev til Stockholm kontoret 09.06.2010 (samt kopi pr. e-post samme dag).
Da jeg ikke hadde hørt noe pr. 12.07.2010 sendte jeg en e-post hvor jeg etterlyste status eller en tilbakemelding på at min henvendelse var mottatt og lå i kø til behandling. Har fortsatt ikke hørt noen verdens ting. Forholdsvis svakt av SAS EB etter min mening. Når man i et system / på et kontor har bort i mot to mnd. saksbehandlingstid bør man i alle tilfeller opplyse om dette, og i det minste gi kunden en tilbakemelding på at henvendelsen er i kø til behandling / har kommet frem. Sitter nå som nr. 42 i køen hos EB på tlf... og der tastet jeg akkurat # for callback og la på.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Eurobonus: Manglende poeng og etterregistrering av poeng | Fredrik KH | Reiseforum | 283 | 29-11-2024 12:10 |
Etterregistrering av Eurobonus poeng på Hilton | Tjab | Reiseforum | 3 | 13-10-2013 23:02 |
Etterregistrering av Eurbonus-poeng | buskmann | Reiseforum | 6 | 04-08-2010 23:54 |
BMI Diamond Club - etterregistrering av poeng m.m | LNv22 | Reiseforum | 1 | 05-02-2010 17:37 |
EB: Etterregistrering av EB-poeng | Twin Otter | Reiseforum | 9 | 03-01-2010 10:05 |