![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,961
|
![]()
Tenkte jeg skulle snekre sammen en TripReport igjen. Det er lenge siden, siste gang var da jeg var i London (2008) http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=31447
Har reist mye siden det, men jeg har ikke sett noen stor grunn til å lage en TripReport ut av det. Kanskje ikke den mest spennende TripReporten, men for meg var dette en ny opplevelse, og nytt og spennende. Har ikke flydd på kortbanenettet i Norge før, og heller ikke med de minste flyene til WF eller med WF i det hele tatt. Fikk opplevt hvordan det er å fly propell, bortsett fra småfly da, samt de utmerkete STOL-egenskapene disse små kjerrene har. Anledningen for denne reisen er at vi var invitert i bryllup i ei lita bygd som heter Fjærland. Bygden har ca 600 og noe innbyggere og ligger 30-45 min fra Sogndal. Dette var et bryllup ulikt alle anndre jeg har vært i, og til sammenligning med de andre var dette 150% bedre. ![]() Leg: SVG–BGO, flight DY129 12. August Individ: LN-KHC – Boeing 737-31S (Levert første gang til Deutsche BA (DBA) i 1998) Bilde av kjerra. Ikke noe å si om denne flighten, denne var helt rutinemessig. Avgang på tid og nesten full kjerre. Ankomst på BGO ble foretatt med buss fra utland til innland. Leg: BGO-FDE, flight WF128. - 12. August. Individ: LN-WIR - DHC-8-100 Dash 8 Opprinnelig var vi booket på: Leg: BGO-SOG, flight WF0163 med LN-WIE - 12. August. Glemte å ta bilde av LN-WIE, men jeg fikk et dårlig bilde av denne kjerra. ![]() N85V, tilhørende Wells Fargo Bank Northwest NA Trustee. Noen som vet hva denne kjerra gjorde I Bergen? Crewet ble i alle fall ropt opp flere ganger på høytaleranlegget. Men denne gikk dessverre ut da WF hadde tec på denne kjerra. Ble derfor ombooket til WF128. Ca 30. minutter før boarding fikk vi beskjed om at flyet hadde tekniske problemer, men at de ville prøve å få re-routet et fly som kunne ta oss til Sogndal, og ny info ville komme 20.00. Ny info kom før denne tid. De som skulle til Sogndal ble ombooket til flyet som skulle til Førde og busses til Sogndal. Og dette gjalt ikke bare de som skulle til Sogndal, det gjalt alle andre som skulle ha reist med dette flyet til andre destinasjoner, Stort pluss i boken min for hvor ryddig og effektivt WF fikk ryddet opp i dette. Men jeg må derimot dessverre gi et lite minus for kundebehandling på gate, var akkurat som om de ikke var interessert i spørsmålene vi hadde. Saken var at vi skulle fly til Sogndal, bli hentet og kjørt til Fjærland, men med tanke på at det nå ble endringer i planene, så måtte vi og endre i planene. Kjerra var fullpakket, og vi fant oss plass ved nødutgangen, dvs. sete 2C og 2D. Lite fly, masse hyggelige passasjerer som var lokale i både Førde og Sogndal, så praten gikk løst og ledig og stemningen ble riktig så god. Landet i Førde, fikk kjapt bagasjen, og det ble litt venting før bussen kom og plukket oss opp. ![]() ![]() ![]() Snakket med sjåføren om han stoppet før Sogndal, på vår destinasjon, Fjærland. Ingen problem han skulle stoppe der, det var jo på veien. Vi var totalt 5 pax på bussen, og en del av de var de samme som vi hadde pratet så livlig med på flyet. Turen tok ca 1.5 time, men man kan si det slik, at tiden fløy! Når vi begynte å nærme oss, så spurte vi hvor langt unna hotellet vårt var i forhold til busstoppet, og vi fikk til svar at han kunne kjøre oss til døren. Liten omvei var det, men ypperlig service!
__________________
Mine bilder på Airliners Last edited by sirpjalle; 16-08-2010 at 16:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,961
|
![]()
Leg: SOG-BGO, flight WF149. - 15. August.
Individ: LN-WIA - DHC-8-103 Dash 8 Vi satt på med noen venner til Sogndal, da de allikevel skulle denne veien for å kjøre videre til Trondheim (Zico77 her på forumet) Ble derfor noen timer å slå i hel i Sogndal, ikke akkurat spennende, derfor begivenhetsløst. Tok flybussen som gikk klokken 17.00 fra Skyss-Stasjonen til flyplassen. Kjørte av hovedveien og fikk en rimelig bratt oppstigning til flyplassen. Tipper den ligger på en 4-500 meter over havet Flyplassen ligger på en morenerygg som et resultat etter at is-breene trakk seg tilbake. Kjapp innsjekk og gjennom sikkerthetskontroll på 2 minutter! Observerte at det var 2 fly som ankom ca på samme tiden, LN-WIA og LN-WIR. Jeg spurte gate-personen (samme som stod i innsjekk) om jeg hadde tatt feil? WIA skulle til BGO og WIR skulle til OSL. Da skulle du sett en som lyste opp og kunne bekrefte dette! Jeg må ha vel vært en av få spottere som har vært på SOG! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Det var stinn brakke til BGO, hadde da sete 1A og 1B, ellers en begivenhetsløs flight. Landet på BGO med et brak. Leg: BGO-SVG, flight DY148 - 15. August. Individ: LN-DYB Boeing 737-8JP/W (Levert ny 8. Oktober 2009) ![]() Fikk valgt sete 2A og 2B, stinn brakke og landing på tid i Stavanger. Begivenhetsløs flight dette og, men det kan nevnes at det Torstvedt og Owe Røssler (?) var med på flighten.
__________________
Mine bilder på Airliners Last edited by sirpjalle; 16-08-2010 at 16:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,961
|
![]()
Takk for titten, kommenter gjerne og kom med spm om det er noe dere lurer på. Har som sagt ikke skrevet en TripReport på lenge, så man kan vel si at jeg er ganske rusten på dette.
![]()
__________________
Mine bilder på Airliners |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyspotter på SVG
Join Date: May 2010
Posts: 986
|
![]()
Nydelige bilder og bra dokumentert
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,713
|
![]()
Andre WF-rapporten på kort tid her inne - hyggelig med bilder fra kortbane, også så fint vær! Keep 'em coming!
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Bra dette Pål.
Men 1A og B finnes så vidt jeg vet ikke på WF -103. Du mener ikke 2A og B (første rad på venstre side) eller 1 C og D (sittende og se på resten av paxen, mot flyretningen)? Du fikk vel MMSen jeg sendte på torsdag? ![]()
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,961
|
![]() Quote:
Hjemreise, satt på første rad venstre side. Nok om det.... Nei, jeg fikk ikke MMS-en. Jeg har TDC, og MMS fungerer ikke i Norge. ![]()
__________________
Mine bilder på Airliners |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Morsom og spennende tripreport, og kudos for fine bilder!
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flying Norwegian(s)
Join Date: Oct 2008
Location: Anywhere.
Posts: 375
|
![]()
N85V maskinen tilhører noen skipsredere/investorer fra amerika. De var her i forbindelse med en skipsdåp som fant sted i Bergen på lørdag 14.dm
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2007
Location: Oslo
Posts: 2,540
|
![]()
Artig WF-rapport med fine bilder
![]()
__________________
Hjemme bra - borte best / You'll Never Walk Alone |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Newcomer
Join Date: May 2005
Posts: 43
|
![]()
Minner meg definitivt om den tida jeg studerte i Volda og fløy ganske mye kortbane med WF. Og det var på den tida det var åpen copickt dør under flygingene og ikke særlig vanskelig å titte innom å hilse på de to som satt der fremme. Det er det absolutt nærmeste en kom en local airbus i bokstavelig forstand omtrent
![]() Husker en gang da vi landa i Sogndal på mer eller mindre minima med vind snø osv. Været var såpass at det var tvil om crew'et i det hele tatt tok seg bryet med å ta av fra BGO, men vi kom av gårde. Og som alltid i Sogndal så huska det rista da vi skulle lande. Men på kortbane er det vel de eneste gangene det er deilig å ramle ned som en sekk poteter, skal være sånn. Lande på alle 3 hjul samtidig, full reversering og brems, ikke noe tull. Innflygng til Volda over sunnmørs alpene i strålende vintervær på noe som Kapteinen kalte turistruta vissnok var en enestående opplevelse, var nesten som du følte at du måtte løfte baken da vi fløy over fjelltoppene og langs fjellsidene. Eller de gangene en satt fremst, med døra inn til "kontoret" åpen og følgte med på innflyging, respekten for karene der fremme ble ikke mindre iallefall. Rista og skumpa, litt justeringer her og der, og de satt der som en helt vanlig dag på hvilket som helst kontor. Respekt!! På en flight mellom SOG og BGO var vi vel aldri høyere enn 5000 - 6000 fot tror jeg det var og med en entusiastisk guiding av kaptein/styrmannen der framme så ble vel de fleste av pax'et veldig godt lokaltkjent på veien nedover. Av alle ting så ble til og med hårnålsvingene på Vikafjellsveien annonsert så det var ikke måte på hva vi fikk se, og en sånn ca 25 min tur går veldig fort da. Landiger på Sandane er noe helt for seg selv, at den flyplassen er med på listen av verdens mest skremmende landinger er forståelig. For når en ser på den plasseringa av flyplassen. Trykt ned i en fjord, utpå et nes, mellom to fjorder faktisk. Trangt på begge sider. Men du og du så flott det er å komme nedover langs snøfjellet, kikke over på skjorta, rystdalshorn og følge fjorden utover før du vrenger over til styrbord, rette opp også rett nedpå rullebanen kontant!!. Kome ut av flyet og fjell på alle kanter, joda WF er og blir spesielt. ![]() ![]() Last edited by BlackWolf; 16-09-2010 at 22:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
BGO-MAN og transfer på LHR? (splittet fra BA på SVG/BGO) | LN-AFG | Reiseforum | 10 | 15-05-2012 00:33 |
Trip report SVG-OSL-LIS-OSL-SVG | sirpjalle | TripReports | 15 | 23-08-2011 13:49 |
Trip-Report SVG-CPH-FRA-OSL-SVG | sirpjalle | TripReports | 16 | 22-06-2011 09:53 |
SVG-KRS-CPH-BGO-SVG med WF og SK | Twin Otter | TripReports | 14 | 01-09-2010 16:25 |
TripReport SVG-CPH-LCY og STN-BGO-SVG | sirpjalle | TripReports | 15 | 14-05-2008 22:25 |