Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 15-07-2010, 15:56   #1
krølle
ScanFlyer Crusty

United My CO experience

Etter å ha lest en viss ung kvinnes blogg samt diverse innlegg på
forumet var det med en viss spenning at min reise med CO skulle
utføres.
Jeg hadde bestemt meg at rapporten skulle være uten en masse
bilder av hoteller, veier, folk, mat, fly, knyttenever og annet, men må si at jeg angret meg for manglende billedbevis etter å ha lest
Seatbelt's og Th-hje's rapporter, prestasjonsangsten ble liksom større uten underbyggende bevis, men her er den, rapporten altså.

CO039
OSL-EWR
B757-200
SETE 11A
Avgangstid 11:25, aktuell avgang 11:45, ingen forklaring på delay
Målltid - Lunch

Vi steg ombord i en slank flott, lys maskin i OSL med godt mot og en lang tur foran oss, sete ble bekledd med et stk lang herremann
og medfølgende reisefølge, hun i eget sete.
Dessverre var avstanden til sete foran ikke opptimal for mine bein, en knyttenevetest ville blitt bestått, men hva hjelper det når det for meg handler om å kunne strekke ut lankene og ikke nødvendigvis kunne få knytteneven mellom knær/seterygg.
Vel på 8:12 klarer man det og med TV i stolryggen så så det greit ut.

Etter forholdsvis kort tid kom crew med Pretzels og drikke, de som ville ha sterkere enn kaffe/coca-cola fikk punge ut med usd 6.-
Så var det tid for lunch og nå blir jeg misunnelig på de 2 ovennevnte herrer's bilder, vår lunch bestod nemlig av:
1 salat, 1 dressing ( god ), 1 liten kold bolle, 1 stk smør, 1 kjeks i plastpose og valg mellom kylling eller kjøtt, jeg tok kjøtt og alt smakte flymat, godt nok, men ikke wow.
Før landing i EWR fikk vi servert en eske (?) med 1 chipspose i
og 1 ost/skinke sandwich, varm, med smeltet oss klistret til plasten, etter å ha blitt varmet i plastposen var det litt sånn bit og dra aktig over sandwichen.

CO550
EWR-AUS
B737-700
SETE 32B
Avganstid 20:00, aktuell avgang 19:55, forsinket ankomst AUS

Her var det kun drikke som gjaldt usd 6.-, samme pris hvis du ville se TV ob, det synes jeg var stilig, DIRECTTV i seteryggen foran
ellers ikke mye å si om den turen bortsett fra at siste seterad uten mulighet til å annet enn å sitte som en - L - i 4 timer ikke er en opptimal avslutning etter en lang dags ferd, men med hodet i seteryggen , foran fikk en litt søvn tilslutt.

CO2228
MEM-EWR
ERJ-145 FLYDD AV EXPRESSJET AIRLINES
SETE 7A
Avgangstid 14:15, aktuell avgang 15:30 p.g.a ATC ( vær )

Fikk Ole Brumm sete og leske i glasset, litt hopp og sprett p.g.a høye skyer, men en begivenhetsløs tur

CO038
EWR-OSL
B757-200
SETE 40A
Avgangstid 20:00, aktuell avgang 21:05, forsinkelse først lasting så ATC
Målltid - Middag

Det var på hjemreisen vi visste den store prøvelsen ville bli, med kun :50 minutter connection i OSL var vi avhengig av å være på rute og det så lovende ut når vi kom ombord, kapteinen kunne fortelle om flytid på 6:47, men det var før forsinkelsene satte inn,
vel flytida er og blir den samme, men hva hjalp det.
Etter takeoff var det tid for snacks, ja du gjettet rett, Pretzels og drikke, noe gratis, noe til usd 6.-
Middag bestod av samme variant som lunchen bortover (?) bortsett fra kjøttet som var byttet ut med noe som lignet Ravioli.

Til frokost fikk vi noe som jeg oppfattet som en vits, 1 stk croissant, 1 stk smør, 1 stk syltetøy, hadde de laste feil frokost på feil fly eller?

Vel, vi kom til OSL, landet :40 etter skjema og da var connection kjerra dratt, neste var 10 timer senere, er sommerstengt innenriks gitt, eneste malurten var at den var full, så det CO hadde kommet opp med var 16:25 og 18:00 neste dag, er ikke bare LCC som ikke får folk hjem sånn helt uten Wideroe, men hva kan en gjøre, hav kan CO gjøre, de er jo like maktesløse mot sommerinnstillinger og atc som alle andre, dog tror jeg vi hadde nådd det om ikke det hadde startet med en liten lastedelay, det var dette med kjede av hendelser.

Nåvel, her sitter jeg, hjemme, mett på inntrykk fra unaiten, sulten på mer, ikke nødvendigvis CO, ei heller avskremt.
Nå er det lenge siden jeg har flydd US selskap, men jeg reagerte
på IC crewdelen, synes det virket veldig Amerikansk når crew gikk og tygget tyggis mens de serverte, synes faktisk det så litt sånn billig ut, synes utmerket godt at de kunne ha gjort mer med matdelen, den virket litt sånn DENNY's aktig, billig, men du ble
forsåvidt mett.
At 4 av 4 ankomster med CO var forsinket er heller ikke noe de
kan gjøre noe med.
Total inntrykk fra meg - greit nok -, manglet den lille ekstra biten
krølle is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2010, 16:03   #2
Brandal
ScanFlyer Blue

Brandal's Avatar

Default Re: My CO experience

Tror aldri jeg har opplevd en flyvning med CO som ikke har vært forsinket.
Dette, sammen med dårlig ombord-service (hvorfor de blir sett på som bedre enn andre amerikanske selskaper i så måte skjønner jeg virkelig ikke), har ført til at de er strøket fra min liste over aktuelle selskaper.
Brandal is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2010, 16:04   #3
Thomas
ScanFlyer Rusty

Grei rapport, savner bilder.

Quote:
CO038
EWR-OSL
B757-200
SETE 40A
Avgangstid 20:00, aktuell avgang 21:05, forsinkelse først lasting så ATC
Målltid - Middag
B757-200 som CO bruker har kun 34 rader, FYI
Old 15-07-2010, 16:05   #4
JoeW
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Thomas View Post

Jeg ser på setekartet når jeg skal over om en måned, at det ser ut til at de endrer setenummereringen, slik at economy starter på rad 20 hvis jeg husker riktig - så det kan nok være setenummeret stemmer - uten at det er 40 rader av den grunn!
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2010, 16:11   #5
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

De endret nummereringen på radene for en liten tid tilbake, da de innførte betaling for "Extra Legroom Seats", slik at disse alltid er på samme rad, ved flytypebytter o.l.

Gamle rad 15 er derfor nå rad 20. Economy begynner på rad 7 på 757, og hopper over 13, samt 15-19.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2010, 21:26   #6
krølle
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by Thomas View Post

Jupp, mulig de kun har 34 rader, men setenr. mitt var uansett 40, ala
svar lengre nede i tråden.

Og ja, kunne godt vært bilder med, men nå kan dere "lage" deres egne
krølle is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2010, 21:59   #7
Peterfsx
ScanFlyer Blue

grei raport, jeg har en far som har flydd med CO noen ganger, det er hakke bedre enn Norwegian
Peterfsx is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2010, 23:22   #8
LN-JAV
ScanFlyer Blue

United Re: My CO experience

bra rapport.

Jeg har flydd CO en god del og har sjelden vært delayed. 757´en er ikke den beste IC maskinen, men de er det eneste selskapet som flyr non-stop til New York og derfor flyr jeg de ganske mye. BusinessFirst konseptet deres er meget bra, og det er gledelig at det ikke er vanskelig å få upgrade mot miles
LN-JAV is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2010, 02:31   #9
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Grei rapport. Fløy selv nylig CO til EWR i BF og det er et produkt i toppklasse. Og BF på 757 er helt suverent - fin og privat liten kabin.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2010, 07:03   #10
SpotOn
ScanFlyer Silver

SpotOn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Brandal View Post
Dette, sammen med dårlig ombord-service (hvorfor de blir sett på som bedre enn andre amerikanske selskaper i så måte skjønner jeg virkelig ikke), har ført til at de er strøket fra min liste over aktuelle selskaper.
De har vel tradisjonelt blitt sett på som "bedre" av den grunn at de har kjørt ganske offensivt med sin "we serve meals at mealtime" (eller noe sånt), dvs. gratis "måltid" på stort sett alle flighter i motsetning til konkurrenter på US innenriks. Men nå har de vel endret dette og blitt mer lik konkurrentene (tror jeg). Forøvrig høres serveringen på CO ut til å være veldig, veldig lik den konkurrenten US Airways har på OSL-PHL. Kjente igjen den der varme sandwichen ut fra beskrivelsen iallefall.
SpotOn is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2010, 07:43   #11
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Flott rapport. Jeg er av den sjeldne rase som faktisk finner amerikansk service sjarmerende - at noen tygger tyggegummi klarer jeg ikke hisse meg opp over. Lenge siden jeg fløy CO - men jeg er da absolutt ikke skremt etter å ha lest denen rapporten.
EB is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2010, 12:06   #12
Boeing_fan
ScanFlyer Molded

Boeing_fan's Avatar

Jeg synes CO er et fantastisk selskap. Har prøvd de fleste store amerikanske selskap, og CO er over gjennomsnittlig bra.
Boeing_fan is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2010, 13:42   #13
Halvorsn
ScanFlyer Molded

Halvorsn's Avatar

Bra rapport! Lurer på hva jeg velger når jeg skal over dammen for første gang...
Old 19-07-2010, 11:01   #14
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Takk for rapporten. Jeg velger i alle fall ikke Continental neste gang jeg skal til USA.
Old 19-07-2010, 11:35   #15
SeatBelt
ScanFlyer Gold

SeatBelt's Avatar

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Takk for rapporten. Jeg velger i alle fall ikke Continental neste gang jeg skal til USA.
Hehe, det gjør du vel ikke

Jeg er ikke så redd for CO, og har slett ikke noe imot å fly til EWR direkte fra OSL. Verdt å prøve, selv om jeg også er lysten på å prøve ut Swiss eller Austrian over til NY. Vi får se.

Takker i alle fall for rapport, og jeg bøyer meg for omtale av min tr. Jeg synes likevel ikke du skal la deg skremme av den!
Old 19-07-2010, 11:38   #16
baselutvann
ScanFlyer Gold

baselutvann's Avatar

Finfin rapport!
Old 20-07-2010, 21:50   #17
Redcap
ScanFlyer Silver

Redcap's Avatar

Er det AVOD i økonomi også? Skal over dammen med CO039 på lørdagen om det er plass.
Old 20-07-2010, 21:53   #18
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Redcap View Post
Er det AVOD i økonomi også? Skal over dammen med CO039 på lørdagen om det er plass.
Jepp..

*fyllepå*
Martin is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2010, 16:54   #19
PROSESS
Newcomer

United Airlines Re: My CO experience

Landet kl. 07.30 på Arlanda idag med CO fra Newark. 5 timer i loungen siden reisa startet i Honolulu.
Til Honolulu: jeg og kona fikk ikke sitte sammen. Jeg vifta med EBG, ingen respons. Inatt satt jeg på 12 FogE. katastrofe. Setene er foran nödutgang. Kunne ikke stilles tilbake. Prövde å få endret plass. jeg kunne betalt 50 USD, da hadde jeg fått rad 14. Trange små fly, dette er ikke bra CO.
PROSESS is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2010, 17:00   #20
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

EBG skal da ikke betale for rad 14?? Høres rart ut ...
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules