![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,771
|
![]()
Etter å ha lest en viss ung kvinnes blogg samt diverse innlegg på
forumet var det med en viss spenning at min reise med CO skulle utføres. Jeg hadde bestemt meg at rapporten skulle være uten en masse bilder av hoteller, veier, folk, mat, fly, knyttenever og annet, men må si at jeg angret meg for manglende billedbevis etter å ha lest Seatbelt's og Th-hje's rapporter, prestasjonsangsten ble liksom større uten underbyggende bevis, men her er den, rapporten altså. CO039 OSL-EWR B757-200 SETE 11A ![]() Avgangstid 11:25, aktuell avgang 11:45, ingen forklaring på delay Målltid - Lunch Vi steg ombord i en slank flott, lys maskin i OSL med godt mot og en lang tur foran oss, sete ble bekledd med et stk lang herremann og medfølgende reisefølge, hun i eget sete. Dessverre var avstanden til sete foran ikke opptimal for mine bein, en knyttenevetest ville blitt bestått, men hva hjelper det når det for meg handler om å kunne strekke ut lankene og ikke nødvendigvis kunne få knytteneven mellom knær/seterygg. Vel på 8:12 klarer man det og med TV i stolryggen så så det greit ut. Etter forholdsvis kort tid kom crew med Pretzels og drikke, de som ville ha sterkere enn kaffe/coca-cola fikk punge ut med usd 6.- Så var det tid for lunch og nå blir jeg misunnelig på de 2 ovennevnte herrer's bilder, vår lunch bestod nemlig av: 1 salat, 1 dressing ( god ), 1 liten kold bolle, 1 stk smør, 1 kjeks i plastpose og valg mellom kylling eller kjøtt, jeg tok kjøtt og alt smakte flymat, godt nok, men ikke wow. Før landing i EWR fikk vi servert en eske (?) med 1 chipspose i og 1 ost/skinke sandwich, varm, med smeltet oss klistret til plasten, etter å ha blitt varmet i plastposen var det litt sånn bit og dra aktig over sandwichen. CO550 EWR-AUS B737-700 SETE 32B ![]() Avganstid 20:00, aktuell avgang 19:55, forsinket ankomst AUS Her var det kun drikke som gjaldt usd 6.-, samme pris hvis du ville se TV ob, det synes jeg var stilig, DIRECTTV i seteryggen foran ellers ikke mye å si om den turen bortsett fra at siste seterad uten mulighet til å annet enn å sitte som en - L - i 4 timer ikke er en opptimal avslutning etter en lang dags ferd, men med hodet i seteryggen ![]() CO2228 MEM-EWR ERJ-145 FLYDD AV EXPRESSJET AIRLINES SETE 7A ![]() Avgangstid 14:15, aktuell avgang 15:30 p.g.a ATC ( vær ) Fikk Ole Brumm sete og leske i glasset, litt hopp og sprett p.g.a høye skyer, men en begivenhetsløs tur CO038 EWR-OSL B757-200 SETE 40A ![]() Avgangstid 20:00, aktuell avgang 21:05, forsinkelse først lasting så ATC Målltid - Middag Det var på hjemreisen vi visste den store prøvelsen ville bli, med kun :50 minutter connection i OSL var vi avhengig av å være på rute og det så lovende ut når vi kom ombord, kapteinen kunne fortelle om flytid på 6:47, men det var før forsinkelsene satte inn, vel flytida er og blir den samme, men hva hjalp det. Etter takeoff var det tid for snacks, ja du gjettet rett, Pretzels og drikke, noe gratis, noe til usd 6.- Middag bestod av samme variant som lunchen bortover (?) bortsett fra kjøttet som var byttet ut med noe som lignet Ravioli. Til frokost fikk vi noe som jeg oppfattet som en vits, 1 stk croissant, 1 stk smør, 1 stk syltetøy, hadde de laste feil frokost på feil fly eller? ![]() Vel, vi kom til OSL, landet :40 etter skjema og da var connection kjerra dratt, neste var 10 timer senere, er sommerstengt innenriks gitt, eneste malurten var at den var full, så det CO hadde kommet opp med var 16:25 og 18:00 neste dag, er ikke bare LCC som ikke får folk hjem sånn helt uten Wideroe, men hva kan en gjøre, hav kan CO gjøre, de er jo like maktesløse mot sommerinnstillinger og atc som alle andre, dog tror jeg vi hadde nådd det om ikke det hadde startet med en liten lastedelay, det var dette med kjede av hendelser. Nåvel, her sitter jeg, hjemme, mett på inntrykk fra unaiten, sulten på mer, ikke nødvendigvis CO, ei heller avskremt. Nå er det lenge siden jeg har flydd US selskap, men jeg reagerte på IC crewdelen, synes det virket veldig Amerikansk når crew gikk og tygget tyggis mens de serverte, synes faktisk det så litt sånn billig ut, synes utmerket godt at de kunne ha gjort mer med matdelen, den virket litt sånn DENNY's aktig, billig, men du ble forsåvidt mett. At 4 av 4 ankomster med CO var forsinket er heller ikke noe de kan gjøre noe med. Total inntrykk fra meg - greit nok -, manglet den lille ekstra biten ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Location: Oslo
Posts: 430
|
![]()
Tror aldri jeg har opplevd en flyvning med CO som ikke har vært forsinket.
Dette, sammen med dårlig ombord-service (hvorfor de blir sett på som bedre enn andre amerikanske selskaper i så måte skjønner jeg virkelig ikke), har ført til at de er strøket fra min liste over aktuelle selskaper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
Grei rapport, savner bilder.
Quote:
![]()
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Jeg ser på setekartet når jeg skal over om en måned, at det ser ut til at de endrer setenummereringen, slik at economy starter på rad 20 hvis jeg husker riktig - så det kan nok være setenummeret stemmer - uten at det er 40 rader av den grunn!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,648
|
![]()
De endret nummereringen på radene for en liten tid tilbake, da de innførte betaling for "Extra Legroom Seats", slik at disse alltid er på samme rad, ved flytypebytter o.l.
Gamle rad 15 er derfor nå rad 20. Economy begynner på rad 7 på 757, og hopper over 13, samt 15-19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,771
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2010
Location: Norway
Posts: 80
|
![]()
grei raport, jeg har en far som har flydd med CO noen ganger, det er hakke bedre enn Norwegian
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2010
Location: Akershus
Posts: 150
|
![]()
bra rapport.
Jeg har flydd CO en god del og har sjelden vært delayed. 757´en er ikke den beste IC maskinen, men de er det eneste selskapet som flyr non-stop til New York og derfor flyr jeg de ganske mye. BusinessFirst konseptet deres er meget bra, og det er gledelig at det ikke er vanskelig å få upgrade mot miles ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,446
|
![]()
Grei rapport. Fløy selv nylig CO til EWR i BF og det er et produkt i toppklasse. Og BF på 757 er helt suverent - fin og privat liten kabin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Location: Somewhere near(-ish) OSL
Posts: 661
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,343
|
![]()
Flott rapport. Jeg er av den sjeldne rase som faktisk finner amerikansk service sjarmerende - at noen tygger tyggegummi klarer jeg ikke hisse meg opp over. Lenge siden jeg fløy CO - men jeg er da absolutt ikke skremt etter å ha lest denen rapporten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]()
Jeg synes CO er et fantastisk selskap. Har prøvd de fleste store amerikanske selskap, og CO er over gjennomsnittlig bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
Join Date: May 2009
Location: Oslo
Posts: 2,029
|
![]()
Bra rapport! Lurer på hva jeg velger når jeg skal over dammen for første gang...
__________________
Canon 5D mark III | Canon 1D mark IV | Canon 1D mark III |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Takk for rapporten. Jeg velger i alle fall ikke Continental neste gang jeg skal til USA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2009
Location: Brussels, Belgium
Posts: 1,025
|
![]() Quote:
![]() Jeg er ikke så redd for CO, og har slett ikke noe imot å fly til EWR direkte fra OSL. Verdt å prøve, selv om jeg også er lysten på å prøve ut Swiss eller Austrian over til NY. Vi får se. Takker i alle fall for rapport, og jeg bøyer meg for omtale av min tr. Jeg synes likevel ikke du skal la deg skremme av den! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Location: Oslo
Posts: 1,534
|
![]()
Finfin rapport!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,648
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Newcomer
Join Date: Oct 2008
Location: Stockholm
Posts: 21
|
![]()
Landet kl. 07.30 på Arlanda idag med CO fra Newark. 5 timer i loungen siden reisa startet i Honolulu.
Til Honolulu: jeg og kona fikk ikke sitte sammen. Jeg vifta med EBG, ingen respons. Inatt satt jeg på 12 FogE. katastrofe. Setene er foran nödutgang. Kunne ikke stilles tilbake. Prövde å få endret plass. jeg kunne betalt 50 USD, da hadde jeg fått rad 14. Trange små fly, dette er ikke bra CO. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,446
|
![]()
EBG skal da ikke betale for rad 14?? Høres rart ut ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
flight experience, Bangkok | petru26 | Reiseforum | 1 | 18-01-2013 07:51 |
Julebord #1 - A Swiss Experience | Someone | TripReports | 6 | 26-01-2010 23:04 |
BOEING 787 EXPERIENCE – GARDERMOEN 31.05.09 | Airbus 330 | Flyforum | 13 | 01-06-2009 02:27 |