![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
I dag har jeg endelig fått gjort noe jeg burde ha gjort for lenge siden, blitt med Dakota Norway på en tur med deres DC-3. Det arrangeres turer på onsdager kl 17.00 og de flyr opptil tre turer i løpet av en ettermiddag. Det koster 500 kroner for voksen og prisen inkluderer også medlemskap i Dakota Norway ut året, da det er kun medlemmer som kan være med. Er man medlem fra før av koster det 400 kroner. En tur er ca 20 minutter med flyvning. Det er også mulig å bli med på lengre turer, f.eks. til flyshow og allerede til helgen drar de til Duxford.
Men så over til bildene! ![]() Jeg og kameratene mine hadde fått plass på andre tur, så da ble det noen flybilder i mellomtiden. Her B737-800 fra Ryanair ![]() Litt amatør som ikke får med hele flyet i bildet. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vakkert syn! ![]() Denne brukte faktisk taxebanen som går parallelt med rullebanen, som regel backtracker man bare. ![]() Boarding card må man ha! ![]() ![]() ![]() Liker fronten på DC-3 utrolig godt. ![]() Mer følger... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() ![]() Sikkerhet er viktig, fikk også den vanlige briefingen angående nødutganger, redningsvest osv. ![]() ![]() Nok av spaker å holde styr på ![]() ![]() Huset mitt. Nøyaktig hvilket det er får dere finne ut av selv. ![]() ![]() ![]() Cabin shot. ![]() Cockpitdør er oppskrytt! ![]() Tønsberg ![]() Slottsfjell Ble en humpete landing, med et og et hjul av gangen, grunnet 12 knop i vindstyrke (sa ingenting om hvor den kom fra) så fikk landingen 8/10 av andre i kabinen. ![]() ![]() Turen var absolutt en opplevelse, og jeg vil anbefale andre som er i Sandefjords-området en onsdag ettermiddag om å sette av noen timer og kroner. Helt tilslutt: Tok år og dag å laste opp bilder til photobucket, noen som har noen bedre sider å bruke? Last edited by Henshaw; 07-07-2010 at 23:41. Reason: Bomma litt på vedlegg av noen bilder og korrigert litt feil |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Har lenge hadt en slik tur i tankene, men etter denne fantastiske bildeserien er det vel bare å komme seg avgårde
![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Aiaiai. Det der hadde vært noe å prøve. Er disse sightseeing-turene kun tilgjengelige på sommeren eller er det en helårs-gesjeft?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Er tilgjengelig på sommerhalvåret, fra juni til uti september.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banned
|
![]()
Var med på en liknende tur under Lista Airshow 2009 og det var en fantastisk tur. Men jeg er veldig beundret over de som gidder og bruke tid og penger på et så gammelt fly. Fikk sitte i cockpit under landing
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det så moro ut. Kunne vært gøyr å fått med seg engang, samme med tur i Ju-52.
Men tre-punkt landing med DC-3? Kan jeg ikke huske å ha sett før og særlig ikke med litt vind. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Er ikke det at man lander med et og et hjul av gangen? Regner med halehjulet også, selv om det kanskje ikke blir helt riktig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Det motsatte...
Quote:
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Se det ja, lærer noe nytt hele tiden. Trepunkts landing i DC-3 tror jeg ikke jeg vil se, må vel være at det staller og detter ned.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk til deg, som deler bilder av en flott tur i et vakkert fly.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Heldiggris! Var selv med på en flytur med denne vakre fuglen for 7 år siden. Uforglemmelig!
![]() Hvorfor er det et lite Norwegianfly på skroget bak døren? (nest siste bilde) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bli med på ¨Første tur¨ med Widerøes nye Embraer E190 E2? | fluxie | Flyforum | 46 | 22-11-2017 10:59 |
Ut på tur med Turkish fra OSL til IST med en humpete landing | EspenRR | Bilder & foto | 2 | 22-01-2015 19:17 |
Tur til Birmingham med FlyBe (retur med SK fra LHR) | Yeager | TripReports | 6 | 06-12-2014 17:43 |
Ut på tur med LN-BUG langs den spektakulære norske kystlinjen! Med SK4577 TOS-BOO-TRD | EspenRR | Bilder & foto | 5 | 15-10-2012 09:02 |
På tur med LN-RRA | LN-SSL | Bilder & foto | 10 | 23-07-2007 15:04 |